Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik denk niet dat iedereen geld, dat werkelijk goed is nagemaakt met een lampje kan onderscheiden van echt. En een apparaatje zoals ze bij de supermarkt hebben zal niet goedkoop zijn in de aanschaf.

    En als het echte criminelen zijn is het ook maar de vraag hoe ze zullen reageren wanneer je tegen ze zegt dat de deal niet door gaat omdat het vals geld is.
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 oktober 2018 om 15:28

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik denk niet dat iedereen geld, dat werkelijk goed is nagemaakt met een lampje kan onderscheiden van echt. En een apparaatje zoals ze bij de supermarkt hebben zal niet goedkoop zijn in de aanschaf.
    Dat zal niet iedereen nu al kennen. Maar zo moeilijk is het toch niet.
    Daarnaast kun je je ook nog verdiepen in de kenmerken die iedereen met bloot oog kan onderscheiden. Vals geld is zo gemaakt dat het in de vlugte aangepakt wordt maar bij nadere bestudering is het simpel te onderscheiden. Je maakt geld echt niet zomaar na zonder alle benodigde apparatuur.

    En Je hebt geen duur supermarktapparaat nodig.
    Bij wat grotere bedragen kun je met de koper naar de stortautomaat van de bank gaan. Stort je het meteen op je rekening en de automaat spuugt valse briefjes vanzelf wel uit. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt bij een grote aanschaf.

    Je moet er een ietsiepietsie moeite voor doen om niet gefopt te worden. Meestal wordt iemand gefopt omdat hij niet zo goed oplet, meestal omdat hij overbluft wordt met mooie praatjes waar niet tussen te komen is. Dan gaan zij bepalen hoe ze mogen betalen, terwijl jij toch de verkoper bent die dat bepaald.
    Dus als een koper je probeert te overlopen en alle regie in handen neemt dan steek je antennes maar alvast uit.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Er zijn ook speciale stiften te koop. Zet je een klein streepje of punt op een echt biljet dan zie je niks. Zet je een streepje op een nep biljet dan is de streep zichtbaar.
    Te koop voor 2,95 euro zie ik net op internet.

  4. #14

    Standaard

    Ja die stiften zijn een goed idee. Mijn ervaring met Paypal is trouwens dat ze altijd op de hand zijn van de koper. Dus als er afspraken niet nagekomen worden, dan open je een dispuut, wat automatisch opgewaardeerd wordt naar een claim als de verkoper niet reageert. Reageert deze dan nog niet na een bepaalde tijd, dan krijg je je geld terug van Paypal. Hoe en of die het daarna verhaalt bij de verkoper weet ik eigenlijk niet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Femke1976 Bekijk bericht
    Mijn ervaring met Paypal is trouwens dat ze altijd op de hand zijn van de koper.
    De koper is de opdrachtgever, met de andere partij heeft men in feite niks te maken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    @Femke1976
    Mijn ervaring met Paypal is trouwens dat ze altijd op de hand zijn van de koper. Dus als er afspraken niet nagekomen worden, dan open je een dispuut, wat automatisch opgewaardeerd wordt naar een claim als de verkoper niet reageert. Reageert deze dan nog niet na een bepaalde tijd, dan krijg je je geld terug van Paypal. Hoe en of die het daarna verhaalt bij de verkoper weet ik eigenlijk niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De koper is de opdrachtgever, met de andere partij heeft men in feite niks te maken.
    ik kan jullie beide zeggen dat het niet altijd zo werkt.
    bij mij hangt nu alles vast omdat ik het kapotte object niet terugstuur.(vanwege hoge tarief van hier naar china)
    dat ik een beloofde vervanging zonder de oude terug te moeten sturen ook niet ontvangen heb, de verkoper op niemand reageert, doet er niet toe, claim is afgewezen.

    dus vertrouw er maar niet al te veel op ;-(

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik kan jullie beide zeggen dat het niet altijd zo werkt.
    bij mij hangt nu alles vast omdat ik het kapotte object niet terugstuur.(vanwege hoge tarief van hier naar china)
    dat ik een beloofde vervanging zonder de oude terug te moeten sturen ook niet ontvangen heb, de verkoper op niemand reageert, doet er niet toe, claim is afgewezen.

    dus vertrouw er maar niet al te veel op ;-(
    +1

    Ook mee gemaakt, eerst vragen om foto's en dan nog eens foto's en dan we kunnen er niets aan doen.

    gr
    han

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik kan jullie beide zeggen dat het niet altijd zo werkt.
    bij mij hangt nu alles vast omdat ik het kapotte object niet terugstuur.(vanwege hoge tarief van hier naar china)
    dat ik een beloofde vervanging zonder de oude terug te moeten sturen ook niet ontvangen heb, de verkoper op niemand reageert, doet er niet toe, claim is afgewezen.

    dus vertrouw er maar niet al te veel op ;-(
    Exact hetzelfde meegemaakt.

    Een fake Sandisk SD kaartje ontvangen, zogenaamd uit Engeland, van een Franssprekende Chinees.
    Paypal dispuut geopend, waarbij Paypal aangeeft dat de verkoper binnen 48 uur moet reageren. Deed ie totaal niet (ondanks meerdere ijkpunten van Paypal) én ineens was z'n Ebay account niet meer actief. Genoeg alarmbellen en aanleiding zou je zeggen voor Paypal om in mijn voordeel te beslissen... helaas, zolang ik het nepkaartje niet AANGETEKEND naar de UK (wat me 15,50 zou kosten, terwijl het kaartje zelf 14 zoveel was...dus DÛH dat ik het niet terugstuur) zou terugsturen, want Paypal moest toch wel bewijs hebben dat de persoon die ter goeder trouw handelt, daadwerkelijk een NEPobject terug in de handen van een ter kwader trouw handelend persoon weet te brengen... vergoeden ze niks [facepalm].

    zoveel vertrouwen heb ik dus niet meer in Paypal en zeker niet als verkopende partij, aangezien je tot 180 dagen na ontvangst een 'object niet ontvangen/voldoet niet' dispuut kan openen...wat dus nu gretig misbruik van gemaakt wordt door sjofele 'kopers'... toch effe een klein half jaar gratis een amp gebruiken en dan ineens was ie kaduuk etc... Ik snap dat de vorige '45 dagen' termijn misschien soms wat kort was, aangezien sommige internationale post lang kan duren. Ik heb meerdere malen pedalen uit de VS e.d. een maand zien bivakkeren bij de Douane... Maar 180 dagen?! Er is niet zoiets als een middenweg ofzo?
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 3 november 2018 om 21:59
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top