Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard Dimarzio humbucker from hell in brugpositie

    Ik heb dit element gekocht via MP. In eerste instantie had ik mij niet genoeg verdiept in alle eigenschappen van dit element. Ik was namelijk op zoek naar een low-output en heldere humbucker en deze voldeed daaraan. Later begreep ik dat zelfs Dimarzio afraadt om dit element als brugelement te gebruiken. Maar ik had 'm al aangeschaft dus dacht ik: "toch maar proberen". Ik ben er nu een paar dagen mee aan't spelen maar kan niet zeggen dat ik 'm té bright vind.... Vind 'm zelfs erg lekker. Zeker helder maar mooi en niet irritant hoog. Matched ook goed met het midden-element (tussenstandje).
    Luister zelf maar even. Een stukje clean en overdrive.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Klinkt prima toch?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Klinkt prima toch?
    Niet dan? Nou dan!
    Laatst gewijzigd door pasqual; 2 oktober 2018 om 09:28

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ech wel!!1!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    ik vind hem in clean net iets te helder. Het kan, maar zit naar mijn idee eigenlijk al iets over de rand. In overdrive gaat het wel.
    Maar is gelukkig maar een mening, en smaken verschillen. De match tussen de elementen vind ik wel goed.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catab Bekijk bericht
    ik vind hem in clean net iets te helder. Het kan, maar zit naar mijn idee eigenlijk al iets over de rand. In overdrive gaat het wel.
    Maar is gelukkig maar een mening, en smaken verschillen. De match tussen de elementen vind ik wel goed.
    Zou kunnen dat het inderdaad te helder is. Thuis vind ik van niet. In de oefenruimte zal het misschien echt anders klinken. Daar kom ik morgenvroeg wel achter😉.
    Vooralsnog hoor ik een humbucker met de positieve eigenschappen van een singlecoil (helderheid) en van een humbucker (geen "hum" en iets voller geluid met overdrive..)

  7. #7

    Standaard

    Klinkt lekker hoor, vooral clean. Mooi sprankelend.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Gistermorgen uitgeprobeerd op volume tijdens repetitie.
    Klinkt gewoon goed! Niet te scherp of te hoog. Zeer goede combi met de overige elementen. Enige minpuntje is het feit dat de gitaar nu sneller begint rond te zingen (microfonisch...geen gecontroleerde feedback). Zou het weghalen van het kapje verschil kunnen maken? Ik had dit eigenlijk niet verwacht aangezien dezelfde gitaar met een singlecoil op die positie daar geen last van heeft. Ik ben nu genoodzaakt iets met de volumeknop te spelen en ik gebruik echt geen bakken met gain...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    In principe moet je gewoon een neckpickup in de bridgepositie gebruiken. Komt het lipje in de cavity tegen de shielding materiaal aan? Is je schakelaar zelf in orde? Slechte soldering? Klopt de wiring wel?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    In principe moet je gewoon een neckpickup in de bridgepositie kunnen(?) gebruiken. Komt het lipje in de cavity tegen de shielding materiaal aan? Is je schakelaar zelf in orde? Slechte soldering? Klopt de wiring wel?
    Schakelaar is goed, soldering ook. Wiring is ook goed want het klinkt niet uit fase (dun, neuzig). Maar om het zeker te weten zal ik alles nog eens goed nalopen want ik ga er weer een witte slagplaat opzetten. Welk lipje bedoel je trouwens?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top