Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 44 van 44

Discussie: Headrush Gigboard

  1. #41

    Standaard

    En, hoe bevalt hij?

  2. #42
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Beetje laat met reageren maar ik heb de Headrush pedalboard - ik gebruik hem in combinatie met de Carvin Legacy 100 en op mijn speakers thuis.
    Erg aangenaam verrast door de kwaliteit in geluid. En ook nog bedieningsgemak.

    + klank dikke prima
    + aanraak scherm
    + zoekfunctie naar patches (nooit meer door 50 patches heen om deze ene te zoeken)
    + makkelijk om sounds te maken
    + knoppen hebben kleine schermpjes zodat je kan zien welk pedaal onder welke knop zit
    + reageert normaal op volume knop gitaar
    + xlr uit en jack out zijn onafhankelijk in te stellen qua volume
    + amp sims ook erg goed (veel beter dan line6)
    + met voeten is een hoop te programmeren vanwege handige schermpjes bij knoppen
    + er is een master EQ bv als je in zaal speelt waarbij de speakers boomerig klinken, je patches blijven zoals ze zijn.
    + presets door gitarist gemaakt en bruikbaar


    - standaard staat een heftige noise gate aan (kan uit)
    - groot en zwaar (7,3 kilo)
    - pedal beetje stroef waardoor snelle wahwah lastig is
    - geen octave fuzz voor "Hendrix at woodstock"
    - wel USB maar geen editor software, er is een transfer optie wat lijkt op een MIDI dump
    - optredens waar ze met bier gooien zou ik een midi pedaal gebruiken en de headrush veilig wegzetten.
    - extra expressie pedaal van boss werkt niet, je moet 1 van headrush gebruiken
    Vriendelijke groet,

  3. #43

    Standaard

    Heb sinds ruim anderhalf jaar een Headrush Gigboard in gebruik.
    Voornamelijk in een coverband rechtstreeks in de mengtafel en monitor via een inear, maar ook af en toe in een jamsessie, waarbij ik in de return van een "gewone"versterker inprik. Ben er echt super tevreden over.

    Het duurde bij mij weliswaar even voordat ik doorhad hoe ik hem live goed kon laten klinken, maar sinds dat voor elkaar is, is het maken van goede geluiden erg simpel. Kan me goed vinden in de ervaring van harrie-beton, m.u.v.de opmerking over dat het extra expressie pedaal van boss niet zou werken. Ik gebruik een Boss FV60 met een Y-kabe en dat gaat prima.

    Ben niet zo onder de indruk van de standaard presets, maar die zijn eenvoudig aan te passen. Wat voor mij ook veel scheelt is het gebruiken van de juiste Impulse Responses. Om uit vissen wat ik anders/verkeerd(?) deed met het programmeren, heb ik een Rockpack 3 van Choptones aangeschaft, en sinds ik die als basis voor mijn patches gebruik, klinkt mijn Gigboard echt te gek. Wat mij betreft een absolute aanrader.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb nog nooit een apparaat gehad waar de standaard presets prettig waren. Vaak een beetje teveel van alles en van alles een beetje teveel. Maar goed, dan heb je wel een uitgangspunt om het geheel wat te temperen.

    Direct IEM zonder amp + micro(s) vind ik niks, ik kan er niet aan wennen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top