Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik weet niet of ze bedoelen dat dat ding niet klinkt met de tonepot open hoor.
    Dit is wat ze zeggen:
    Tip: While soundchecking, set the tone control to 7 or 8 before you set the amp sound for the bridge pickup.

    Meer uitleg staat er niet bij.

    Moet mezelf missschien ook eens meer richting een Tele oriënteren
    M'n strat werkt goed voor standje 2 en 4, maar een fijne brugpup in een strat heb ik nog niet gevonden, zowel clean als met een beetje gain vind ik het te kil/dun.
    Daarom ben ik een HSS strat fanboy. Ik speel er zowat alles op in mijn coverbandjes. Met een tele kom je trouwens ook een heel eind. Die vind ik stiekem breder inzetbaar dan een SSS-strat.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 11 oktober 2018 om 10:59
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een goede telecaster klinkt met zijn brug pickup warmer dan een strat of een jaguar.
    Dat een fabrikant de tonepot adviseerd vind ik een zwaktebod, maak eerst maar eens een goede tele denk ik dan.
    Het is een beetje flauw want ook Fender zelf doet er aan mee.
    Je kan prachtige dingen doen met die tonepot maar hij is NIET bedoeld om het geluid dragelijk te maken, echt niet.
    In principe heb je helemaal gelijk, maar het verschilt ook sterk per versterker. Mijn Dual Showman kan ik met z'n 3 bands eq perfect afstellen, hoef ik niks aan de tonepot te draaien. Mijn AC30 heeft alleen 1 tone knop (op de eindtrap) die nauwelijks iets doet, die amp klinkt behoorlijk schel. In dat geval is een beetje hoog uit de Tele zelf draaien met de toneknop een prima oplossing.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    In een tele klinkt ie inderdaad wel vet, maar ik heb diverse strats gehad, en die brug-pu's vond ik vrij onbruikbaar. Erg dun en schel. De reden dat ze erin bleven was het tussenstandje.
    We zijn toch al wat spinoff hier, on that topic (herken wat je bedoelt, alleen ik houd juist van weinig output); op mijn Mustang krijg ik altijd het gevoel van; zo zou een strat moeten klinken; en dat is inderdaad wat dunnetjes.
    Denk ik Nile Rodgers (en vooruit: Hank Marvin), en dan gaan we weer naar de andere spinoff; die speelt met zijn volumepot halfdicht geloof ik ?
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 11 oktober 2018 om 11:30

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Nou ja, een vette sound hangt in principe niet af van de output. Dat wordt vaak zo ervaren, maar een pickup met minder output kan ook best vet klinken. Dat hangt veel meer af van de frequentiekarakteristiek van het element. Bij een Strat komt er vooral veel hoog en hoogmid door, terwijl bij een Tele de nadruk veel meer in het middengebied ligt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #45
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    We zijn toch al wat spinoff hier, on that topic (herken wat je bedoelt, alleen ik houd juist van weinig output); op mijn Mustang krijg ik altijd het gevoel van; zo zou een strat moeten klinken; en dat is inderdaad wat dunnetjes.
    Denk ik Nile Rodgers (en vooruit: Hank Marvin), en dan gaan we weer naar de andere spinoff; die speelt met zijn volumepot halfdicht geloof ik ?
    Dat heb ik met mijn Jag-stang. Klinkt ook zoals ik vind dat een strat moet klinken. Helder en puntig maar niet blikkerig.
    En hij is nog short scale ook.
    Laatst gewijzigd door Brad; 11 oktober 2018 om 13:07

  6. #46

    Standaard

    Ik heb een Tele met een Marshall Silver Jubilee combo.
    Veel mensen vervloeken mij om een Telecaster met een Marshall te combineren, maar het is toch echt wel een geweldige sound.

    Als jij je pickups in je tele the schel vind klinken (vooral bridge), moet je de tone iets terugdraaien naar smaak.

    Zijn wel wat duurder deze combo's, maar de Marktplaatswaarde zal wel wat beter zijn...

    Succes!

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peperbus Bekijk bericht
    Ik heb een Tele met een Marshall Silver Jubilee combo.
    Veel mensen vervloeken mij om een Telecaster met een Marshall te combineren, maar het is toch echt wel een geweldige sound.

    Als jij je pickups in je tele the schel vind klinken (vooral bridge), moet je de tone iets terugdraaien naar smaak.

    Zijn wel wat duurder deze combo's, maar de Marktplaatswaarde zal wel wat beter zijn...

    Succes!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top