Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Dat ziet er beter uit.

    Misschien kom ik er ook eens een tegen en heb dan iig alvast het schema.

    Bedankt voor het delen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Zeker! Gebruik het naar believen! Ik heb het zojuist ook naar Hans Wilfer van Framus gestuurd, ze wilden het daar ook graag hebben ;-)

    Dank voor de hulp bij het vinden van de fouten en de gratis les buizenelectronica!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb nieuwe elco’s en caps besteld inmiddels, bij Tonefactory hadden ze nog F+T schroefelco’s in de juiste maat, dezelfde als er nu in zitten. Hoef ik geen beugeltjes te monteren hoop ik.

    Hopelijk haalt dat de brom eruit (en de ghost-notes die meespelen bij de lage tonen). Afgezien van de brom is het nu al een heel fijn klinkend versterkertje!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik heb nieuwe elco’s en caps besteld inmiddels, bij Tonefactory hadden ze nog F+T schroefelco’s in de juiste maat, dezelfde als er nu in zitten. Hoef ik geen beugeltjes te monteren hoop ik.

    Hopelijk haalt dat de brom eruit (en de ghost-notes die meespelen bij de lage tonen). Afgezien van de brom is het nu al een heel fijn klinkend versterkertje!
    Heb je last van brom dan? Mijn advies zou zijn dat eerst te tackelen voor je ook maar iets gaat vervangen. Meestal zijn oude duitse elco's van prima kwaliteit. Ben niet zo voor het domweg vervangen.

    Trek bv die ECF80 er eens uit en kijk dan of je nog brom hebt.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ja zonder de PI blijft de brom, wordt dan alleen iets doffer. Maar één van de twee eindbuizen is ook erg microfonisch; er tegen tikken geeft allerlei rare geluiden.

    En er lopen met de allerlaagste noten ook rare ghost-notes mee. Leek mij typisch een gevalketje uitgedroogd elco’s? Heb geen idee hoe lang de amp niet gebruikt is ook.

    De elco’s ken ik niet. Is dit oud Duits of jaren 70/80?

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Lijkt me zeker duits

    Maar een eindtrap bromt niet zo snel door de tegenfase gewikkelde trafo. Weet je of het 50Hz of 100Hz is? 50Hz komt namelijk uit de bias voeding of de gloeidraad. De buis zelf kan ook lekken tussen Cathode/gloeidraad. Als je brakke buizen hebt zou ik daar eerst wat aan doen, moet toch gebeuren. De biasvoeding moet brandschoon zijn, anders ga je 50Hz moduleren op het stuurrooster. Vaak is die elco de oorzaak en dan begint men van alles te vervangen maar vergeet dat het ergens anders vandaan komt. Daarom ben ik er voor om eerst je fout te tackelen. Je kan simpel even een kleine elco over het biaspunt houden maar let op plus aan massa. Ehhh tja, ik vergeet wel eens dat niet iedereen daar het lef voor heeft dus voel je je onzeker soldeer er dan een vast.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Framus Strato 345 amp (EL36)

    Ik heb wel van die draden met krokodillen bekjes, want inderdaad even vasthouden.... eh tsja....

    Maar wat is ‘het bias-punt’? Je bedoelt waar nu de bias-elco zit en daar een kleinere overheen houden/zetten?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Framus Strato 345 amp (EL36)

    Brom gaat niet weg als ik even een kleinere elco (22uf) paralel zet aan de 50uf bias elco en dus ook niet als ik de ECF80 eruit trek.

    Als ik voorbeelden van brom op youtube beluister dan denk ik trouwens wel dat het een 50hz brom is, wat zou duiden ophet bias-circuit.....

    Ik wacht op nieuwe EL36’s en dan kijken we verder.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 29 september 2018 om 07:38
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Toch nog een foutje ontdekt in het schema: ik was de (gedeelde) 2k2 kathodeweerstand van buis 1 vergeten! En omdat ik toch bezig was heb ik de lay out van de 4 input-volume-pots en de 4 bijbehorende 1M-weerstanden wat mooier gemaakt (ik kwam een schema tegen van de Marshall JTM45 Super PA, die eenzelfde 4-kanaals input-sectie heeft en vond dat wel mooi getekend, dus dat idee gepikt voor mijn Strato 345-schema):

    Laatst gewijzigd door Little Jay; 30 september 2018 om 23:32
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Toch nog een foutje ontdekt in het schema: ik was de (gedeelde) 2k2 kathodeweerstand van buis 1 vergeten! ...............
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    3 eerste buis mist cathode referentie.
    zie post 7
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top