Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Ik heb ooit gelezen dat 45 volt bij een hoog genoeg amperage al dodelijk kan zijn. Welk amperage weet ik niet meer , helaas.

    Nog even opgezocht , 30 mA moet je kunnen verdragen, maar 6800 mA = 6,8 A als ik me niet vergis en dus een zeker recept voor electrocutie en heel snel barbecueen.


    Bedoel je geen 680 mA ??
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 20 oktober 2018 om 16:36

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    6800mAh is de capaciteit van de/een accu, zegt helemaal niks over hoe veel stroom er gaat lopen, want dat is afhankelijk van voltage en weerstand.

  3. #13

    Standaard

    Oh, wordt dat bedoeld. Ik ben gewend dat capaciteit van accu's in AH wordt aangegeven, in dit geval dus een accu van 6,8 AH.
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 20 oktober 2018 om 18:38

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Voor aanraking gevaar hoef je je natuurlijk helemaal niet druk te maken. Een tiental mA door ons lichaam is genoeg om het loodje te leggen maar voor die stroom zover toeneemt is wel heel veel spanning nodig, 12V is bij lange na niet genoeg. De weerstand van ons lichaam is daar veel te hoog voor.

    Kortsluiting maken met een armband of ring is dan weer wel link. Ooit heb ik eens onder een dashboard zitten vrotten met mijn ring om. Als je dan sluiting maakt is 12V zat om de ring te laten gloeien maar dat nonchalante gedrag leer je snel af moet ik zeggen.

    Dus Jan, als je de plus EN de min zo dicht bij elkaar hebt zitten zou ik de boel ff afkitten. Anders geen probleem.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Oh, wordt dat bedoeld. Ik ben gewend dat capaciteit van accu's in AH wordt aangegeven, in dit geval dus een accu van 6,8 AH.
    Op zich geen gekke gedachte, ik weet ook niet waarom er in sommige gevallen bij accu's boven de 1Ah nog steeds in mAh geteld wordt.
    Waarschijnlijk omdat het dan meer lijkt

  6. #16

    Standaard

    En "amperage" is , net als pendaal, een woord wat in het Nederlands woordenboek (gelukkig) niet voorkomt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #17

    Standaard

    "Amperage" gebruik ik meestal voor het aantal amperes dat een stroom bedraagt. Ik dacht echt dat amperage , stroomsterkte betekende, misschien in het engels dan?

    Welk woord moet het zijn Dirk hendrik ?
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 21 oktober 2018 om 16:17

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Stroomsterkte

  9. #19

    Standaard

    Maar wat is dan het zelfstandig naamwoord van ampere ?

    https://www.linguee.nl/nederlands-en...C3%A8rage.html

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ampère is een natuurkundige eenheid net als Joule. Dat er een site is die kritiekloos taalfouten opzoekt doet daar niets aan af. https://www.linguee.nl/nederlands-en...enigste&cw=296

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top