Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Mariners Apartment Complex (Lana del Rey) cover door Biebs.

    Enkele woorden gezongen tezamen met mijn wederhelft.



    Overigens heeft dit nummer een lang intro (en outro).
    Ik ben de vocals niet vergeten toe te voegen dus houd vol tot 0:35 ergens.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi gedaan samen. De stemmen mixen heel mooi met mekaar👍
    Nu maar hopen dat het hier dit keer niet weer een discussie wordt of je beter of minder bent dan Glennis😂
    Gewoon goed gedaan, punt....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Mosterdgas - Snuit - Bakfiets

    Goed gezongen.

    Het begin kan misschien iets minder hakkelig/drammerig. Kan ook aan het nummer liggen.

    De meerstemmige stukken, en de meest beladen stukken (vooral refrein), komen goed door. Daar is geen beeld bij nodig en dat is goed.

    Op 2.35 die 'stand', de tweede stem, maakt het een beetje sinister. Leuk.

    Als je de timing/flow in de hogere stukken misschien wat meer aandacht zou geven, al lijkt dit nummer me wat dat betreft ook juist heel lastig, is het minder belangrijk dat die stukken niet helemaal op toon zijn.

    Als je verzoekjes doet, doe iets van Bent Knee. Dat heeft zo'n zelfde zachte mysterieuze vibe.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik vind je stemgeluid erg mooi, mooi opgenomen, maar je bent (voor mij storend) niet nootvast waar t moet. En nee t hoeft niet overal, maar t wringt mij te vaak op de plekken waar het niet 'hoort'. Vooral bij de (waarschijnlijk moeilijke) lage noten, maar ook in andere regionen. Zit ook een rare knik in de audio ergens. 02:29.


    OH JA GLENNIS IS 10000000000000X BETER!!!!!!









  5. #5

    Standaard

    ik zeg niks....
    @B.: Gwoon doorgaan. En je wordt steeds volwassener qua geluid. Fijn gedaan. Who needs perfection?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    En dat in vier jaar tijd! (of toch volgens de soundcloud datering).

    Het probleem met covers is dat de luisteraar automatisch de neiging heeft om te vergelijken met het origineel. En ik mag Lana's stem heel erg graag. Dus laat ik vooral proberen dat vergelijken niet te doen, want ik hoor jou ook best graag bezig.

    Je zingt mooi, en ik vind dat je je wederhelft ook een compliment mag geven.
    Ik ben helemaal geen expert, en zelf verre van toonvast, dus ik kan niet echt technisch beoordelen, maar ik laat me graag verleiden tot geleuter over muziek. Ik hoor niet echt een probleem in lage noten, maar iets in die passage rond 1:40 tot 1:45 trekt mijn spontaan mijn negatieve aandacht. ook wanneer het terug komt ergens na minuut drie. Maar als ik terugspoel en herluister, lijkt het correct (of toch binnen aanvaardbare marge). Maar als het afdraait op de achtergrond, en ik niet beoordelend aan het luisteren ben, prikt het in mijn oor.
    Geen idee waarom.
    Tot zover mijn uiterst nuttige bijdrage.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    En dat in vier jaar tijd! (of toch volgens de soundcloud datering).

    Het probleem met covers is dat de luisteraar automatisch de neiging heeft om te vergelijken met het origineel. En ik mag Lana's stem heel erg graag. Dus laat ik vooral proberen dat vergelijken niet te doen, want ik hoor jou ook best graag bezig.

    Je zingt mooi, en ik vind dat je je wederhelft ook een compliment mag geven.
    Ik ben helemaal geen expert, en zelf verre van toonvast, dus ik kan niet echt technisch beoordelen, maar ik laat me graag verleiden tot geleuter over muziek. Ik hoor niet echt een probleem in lage noten, maar iets in die passage rond 1:40 tot 1:45 trekt mijn spontaan mijn negatieve aandacht. ook wanneer het terug komt ergens na minuut drie. Maar als ik terugspoel en herluister, lijkt het correct (of toch binnen aanvaardbare marge). Maar als het afdraait op de achtergrond, en ik niet beoordelend aan het luisteren ben, prikt het in mijn oor.
    Geen idee waarom.
    Tot zover mijn uiterst nuttige bijdrage.
    Ik heb dus exact hetzelfde gevoel. Dat stukje heb ik dus vaker opgenomen omdat ik iedere keer dacht: het klopt niet, het wringt... maar het bleef hetzelfde.

    Bedankt voor je reactie, en de rest ook trouwens! Feedback is altijd welkom en ik neem het weer mee voor het volgende nummer.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BibixMusic Bekijk bericht
    Ik ben toch al met sprongen vooruit gegaan...

    https://soundcloud.com/biebs2/berend-botje-cover

    Hier vinnik t al goed. Kejje nagaan!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BibixMusic Bekijk bericht
    Ik ben toch al met sprongen vooruit gegaan...

    https://soundcloud.com/biebs2/berend-botje-cover

    Schattig hoe oud was je toen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top