Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Fender '64 Custom Deluxe Reverb

    Heeft iemand hier een mening over, of kan iemand mij iets over deze versterker vertellen?

    Ik speel nu met veel plezier over verschillende tweed versterkers, Twin '57, Deluxe, BJ, Pro J., deze zijn t.o.v. elkaar wel verschillend maar ik hoor ook veel overeenkomsten.

    Nu wil ik misschien gaan voor een Fender '64 Custom Deluxe Reverb, maar ik weet niet zeker hoe deze verschilt van een Tweed amp. Als ik met een LP over een Tweed amp speel dan mis ik wat sparkle, wat helderheid. Met een Strat vind ik het wel mooi.

    Dus zou de combinatie van een LP met een Fender '64 Custom Deluxe Reverb me wat meer sparkle geven?

    Bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Heeft iemand hier een mening over, of kan iemand mij iets over deze versterker vertellen?

    Ik speel nu met veel plezier over verschillende tweed versterkers, Twin '57, Deluxe, BJ, Pro J., deze zijn t.o.v. elkaar wel verschillend maar ik hoor ook veel overeenkomsten.

    Nu wil ik misschien gaan voor een Fender '64 Custom Deluxe Reverb, maar ik weet niet zeker hoe deze verschilt van een Tweed amp. Als ik met een LP over een Tweed amp speel dan mis ik wat sparkle, wat helderheid. Met een Strat vind ik het wel mooi.

    Dus zou de combinatie van een LP met een Fender '64 Custom Deluxe Reverb me wat meer sparkle geven?

    Bedankt.
    Het is een handwired Blackface Deluxe met wat kleine aanpassingen tov van de Deluxe 65. Tov van een tweedamp zit daar veel meer sparkle in.

    Review op PM:

    https://www.premierguitar.com/articl...-reverb-review
    Laatst gewijzigd door telerocker; 23 september 2018 om 18:10
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ooit een Super Reverb BF gehad, heb 'm niet meer, was wat te groot voor mij en m'n rug. Sound vond ik prachtig, maar was wel 4x10, de Fender '64 Custom Deluxe Reverb heeft een 1x12, dat zal dan weer wat donkerder worden. Maar zoals Telerocker zegt er wel veel meer sparkle dan in een tweed amp, dus mooi.

    Andere vraag: wat vinden jullie van de prijs? Voldoet een Deluxe 65 ook, of praat je kwalitatief over totaal iets anders (hout, componenten, vakmanschap)?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik denk dat je met een Deluxe 65 ook goed bediend bent, terzij het handwired moet zijn. Als je trouwens gaat shoppen in de prijsklasse van de 64 Custom Deluxe Reverb zou ik ook de Morgan SWR22 en MVP23 beluisteren. Klasse-amps.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Waar het om gaat kost topklasse 300 euro. De rest nog een keer 300 euro. De andere rest is goodwill. Tis maar dat jullie het weten.
    500 voor een bouwer is goed betaald.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Waar het om gaat kost topklasse 300 euro. De rest nog een keer 300 euro. De andere rest is goodwill. Tis maar dat jullie het weten.
    500 voor een bouwer is goed betaald.
    Briljante bijdrage! Daar kan de TS weer even mee vooruit.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Briljante bijdrage! Daar kan de TS weer even mee vooruit.
    Ach,, hij blijft tenminste bij het onderwerp, het zou ook zomaar over zijn motorfiets kunnen gaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Wat sparke betreft zal het een klus worden om een amp te vinden die MINDER heeft dan een tweed dus ik geef je goeie kans.
    Waarom de CS versie en niet de printed deluxe of gewoon een 2e hands?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat sparke betreft zal het een klus worden om een amp te vinden die MINDER heeft dan een tweed dus ik geef je goeie kans.
    Waarom de CS versie en niet de printed deluxe of gewoon een 2e hands?
    Weet ik niet precies,een beetje een gevoelsdingetje denk ik. Zoals het verschil tussen een Dacia en Renault.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    En de Renault is de CS?
    Zal Renault verguld mee zijn!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top