Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard MXR phase 100 fx loop

    Ik gebruik mijn Phase 100 al meer dan 20 jaar!!!! in een effect loop en werkt perfect. Nu heb ik een single rectifier solo 50 van Mesa (met seriele fx loop mod). Al mijn fx (chorus, delay, reverb, etc) werken prima maar de phaser hoor ik bijna niet. De seriele loop is 100% thru, dus dat kan het niet zijn.

    Andere phaser kopen, zoja welke is wel 'loud enough"? Dacht zelf aan de hardwire phaser van digitech.
    Kom maar op....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zou de phaser ook niet in de fx loop zetten. De chorus trouwens ook niet. Persoonlijk vind ik dat soort effecten het veel beter doen voor de versterker. Delay en reverb is een ander verhaal, die reageren nou eenmaal veel extremer op het schakelen van kanalen. Ik denk ook niet dat je het probleem gaat oplossen met een andere phaser als je die in de fx loop zet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik zou de phaser ook niet in de fx loop zetten. De chorus trouwens ook niet. Persoonlijk vind ik dat soort effecten het veel beter doen voor de versterker. Delay en reverb is een ander verhaal, die reageren nou eenmaal veel extremer op het schakelen van kanalen. Ik denk ook niet dat je het probleem gaat oplossen met een andere phaser als je die in de fx loop zet.
    Het is een kwestie van smaak, maar ik gebruik tijdseffecten ook al jaren voor de amp. Zelfs een analoge delay.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Absoluut, kan ook prima. Het afstellen is alleen wel iets wat lastiger, als je overschakelt naar meer gain. Maar het kan op zich prima. Het is niet mijn voorkeur, om genoemde reden, maar ik heb een delay en reverb ook jarenlang voor de versterker gehad bij gebrek aan fx loop.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Het hangt best van de spullen af.
    Mijn fulltone choralflange klonk voor geen meter voor de preamp (met gain) van mijn mesa.
    Chorus en delay van de pedalpro heb ik ook liever na de preamp van mijn mesa.
    Mijn eventide -factor pedalen stonden ook in de fx loop. Geen doen voor de preamp.

    Op mijn pedalboard heb ik nu de boss dm-2w en de moog mf chorus. Allebei voor de preamp, en werkt prima.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Phaser zoals gezegd al jaren met diverse amps in de loop. Nu met de rectifier hoor ik m in de verte. Dus toch maar op zoek naar een andere phaser. Ik heb geen zin aan een 4cablemethod. Buizendrive klinkt top!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nogmaals, ik denk niet dat je het e.e.a. oplost door het aanschaffen van een andere phaser. Het is ook wat Dennis zegt, het hangt heel erg af van de rest van je spulletjes. Dat je met andere versterkers een andere ervaring hebt kan dus prima. Als je de phaser voor je versterker zet, dan heb je juist geen 4 kabel methode nodig, want kabel rechtstreeks voorin je versterker, zonder de fx loop te gebruiken. Misschien begrijp ik het ook verkeerd, maar je hebt de phaser toch ook nu juist in de fx loop?? In dat geval heb je dus geen extra kabels nodig om de phaser 's voor de versterker te zetten, ipv in de fx loop. Dat is en minder kabels en gratis uit te proberen en de phaser gaat sowieso meer aanwezig zijn. Zou ik persoonlijk eerst 's proberen, voor je aan een nieuwe aanschaf denkt. Maar wellicht heb je gewoon de roep naar iets nieuws, gitaristen niet vreemd en dan houd ik je zeker niet tegen. Alleen zou de nieuwe aanschaf wel 's net zo tegen kunnen vallen als wat je nu ervaart met de Phase100 in de loop. Ik denk namelijk eerder dat deze fx loop je niet bevalt, maar je dat zoekt in de phaser.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou de Boss PH-3 eens proberen. Op de 10 stage stand klinkt hij erg open met weinig volumedrop. Hij is wel digitaal mocht je daar waarde aan hechten maar klinkt op de meeste versterkers behoorlijk warm.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    +1 voor eerst vóór de preamp proberen!

    Over die boss ph3...ik kan me voorstellen dat als je houd van de "middige" mxr phasing dat je niet op die ph3 sound zit te wachten.
    Sowieso is het me in diverse youtube filmpjes opgevallen dat het originele gitaargeluid heel "klein" wordt wanneer de ph3 aangetrapt wordt.
    Ik weet niet of dat in werkelijkheid ook zo is. Ik zie geen fx mix knop op dat ding geloof ik. Kan me voorstellen dat dit gedaan wordt om geen volumeboost te krijgen wanneer je het effect activeert, maar die sound bevalt mij allerminst (ik kom steeds weer op een phase 90 variant uit).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Een aantal phasers gehad, heerlijk effectje. Op een moment moest ik kiezen tussen de Small Stone en de PH-2. Eigenlijk is de PH-2 way better, maar ook een beetje karakterloos cq inwisselbaar. Dat heeft de Small Stone wel weer. Vraag me nog altijd af welke het is in Saturday Night, begint in het tweede couplet van het intro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top