Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Micro heads

  1. #11

    Standaard

    Leuk! Ik heb die classic ook bekeken. Ik ben vooral benieuwd hoe ze qua crunch zijn. Ben benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik heb de vk2 head ongeveer een jaar gehad. Clean kanaal vond ik goed. Drive kanaal nogal "korrelig", en lichte crunch viel er niet echt uit te halen. Daarvoor is de classic ongetwijfeld beter.

    Ik vond wel de bouwkwaliteit wat tegenvallen. Onder andere krakende pots.
    Voelde allemaal minder dan mijn (intussen 20 jaar oude) classic 30.
    3-tal jaar geleden gekocht denk ik dus misschien is de kwaliteit wel omhoog gegaan.

  3. #13

    Standaard

    Ik kan hier wel vertellen dat het de beste crunch ooit is, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk..
    Tevens ben ik bassist die gitaar erbij doet. Voor mij is hij goed. De resonance en presence gaf voor mij de doorslag.

  4. #14

    Standaard

    Matige bouwkwaliteit vrees ik ook een beetje voor, als dat me niet bevalt gaat ie rap weer terug en spaar ik nog wel even verder.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Voldoet aan alle specs en toch is H&K het niet voor mij. Tnx anyway voor de tip rozh.
    dit is wel de nieuwere tubemeister he, die is beter dan de oude. probeer hem anders eens in de winkel (staat bij max guitar utrecht)
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #16

    Standaard

    Mijn VK2 micro head is zojuist bezorgd! Netjes op mijn vrije dag zoals ik had opgegeven, dus meteen uitgeprobeerd. Voorlopig nog alleen op 5W en met de Les Paul.

    De eerste indruk is zeer positief. Een heerlijk rock monster! Zeker met mijn Carlsbro 4x12 die nu ook op huiskamer volume helemaal tot zijn recht komt.
    Ik weet niet wat jullie precies verstaan onder lichte crunch, maar ik krijg via het cleane kanaal op 8 een prachtige overdrive.
    Het lead kanaal laat de Les Paul lekker zingen en gaat al snel over de top. Een lichte crunch zit daar niet in en ik kan me ook voorstellen dat het met single coils misschien wat fizzy wordt. Morgen maar eens de Strat proberen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #17

    Standaard

    Iets minder enthousiast hier. Gain knop kraakt, verpakking was al open geweest maar wel QC sticker onder vele lagen plakband, draaiknoppen stonden netjes ingesteld. Gain boost is een enorme volumeboost, dat is niet wat ik zocht. Clean is wel mooi maar levert een wel hele lichte crunch(vol open met een strat). Met lead kanaal wel een aardige crunch tot vette overdrive, maar wel wat sizzelig(?)(fizzy?)
    Al met al in een uur bekeken, gaat weer de doos in.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    dit is wel de nieuwere tubemeister he, die is beter dan de oude. probeer hem anders eens in de winkel (staat bij max guitar utrecht)
    Ik zal daar eens gaan kijken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Matige bouwkwaliteit vrees ik ook een beetje voor, als dat me niet bevalt gaat ie rap weer terug en spaar ik nog wel even verder.
    Ik heb de mijne vervangen door een mark V:25 en dat is uiteraard een wereld van verschil. Maar best wel een grote spaarinspanning natuurlijk ;-)

  10. #20

    Standaard

    Mesa Boogie is iets wat ik ooit nog eens ga proberen denk ik.
    Maar nu zoek ik eigenlijk een vervanging voor mijn VHT pittbull 45, vooral dat de loop hetzelfde reageert op mijn FX als de VHT, en dat verschilt nogal per versterker.
    Dus vandaag bij Max in scheveningen maar eens de VHT super 30 geprobeerd, en verdomd, dat is wat ik zoek/wil horen/voelen. Of het nou in die 4xEL84 zit, of de specifieke VHT saus, ik weet het niet. Eens even nadenken of ik daar de meerprijs voor over heb.
    Bovendien morgen de enige echte Pitbull 45 in NL die te koop staat even checken, helaas is dat een 2x12 combo en geen head...
    Wordt vervolgd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top