Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Hncptd

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Hncptd

    Happy new cheap pimped telecaster day

    Een aantal jaar geleden heb ik in een wilde bui een Squier Showmaster gekocht. ‘Leuk voor mijn 80ies bandje’ dacht ik. Dat bandje bestaat helaas niet meer maar ik heb die gitaar dus ook nooit aangeraakt. Gitaar ook totaal vergeten.

    Half jaartje terug kwam ik op MP een Peavey tegen met piezzo. Soort telecaster, iets kleiner, het model moet ik jullie schuldig blijven. Hij wilde deze wel ruilen voor een HSH superstratje, ‘Leuk voor mijn Duitse bandje’ dacht ik me realiserende dat ik die Squier nog had. De ruil was een fijt. Fijne gitaar, nooit gebruikt. Bandje bestaan nog wel.

    Niet heel lang later kwam ik deze Squier VM Telecaster Deluxe tegen. ‘Leuk voor ongeacht welk bandje’ dacht ik. Enfin. Gitaar geruild voor die Peavey.

    Het zal zeker niet nummer één worden maar wat speelt deze gitaar lekker! Een wat dikkere maar smallere hals dan de 60ies halsjes van mijn strat en andere tele en super licht. Pickups klinken alleen suf. Kan aan mijn hele setup liggen maar het was niet mijn sound. Grof, ruw, wollig. Weet ik veel.

    Nu dus gepimpt met GFS Dream90’s. Geen fancy dure pickups en een beetje op de gok. Clipjes op YT klonken wel goed. Een beetje een vettere SC. Misschien dat ik er nog een setje Gold Foils bijkoop. Met die Kwikplug dingen vervang je in 5 minuten je pickups.
    En dus een krokodillen sticker op de slagplaat. Er komt nog een pimp tele aan die helemaal zwart wordt dus deze mocht iets geks. Sommigen van jullie zullen het verschrikkelijk vinden maar ik vind het wel geinig. Krokocaster of ehhhh, Alligatorcaster ofzo.

    Vanavond uitproberen. Weet nog niet of ik hem van het weekend durf mee te nemen. Gaan we zien.

    Hierbij de foto’s:

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Whoa, vette bak! Wat voor pickups zaten erin? Die wide range dingen? Ik vind dit er wel heel smakelijk uitzien, zeker die dooie krokodil maakt hem anders dan normaal, en dat vind ik heel mooi!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Whoa, vette bak! Wat voor pickups zaten erin? Die wide range dingen? Ik vind dit er wel heel smakelijk uitzien, zeker die dooie krokodil maakt hem anders dan normaal, en dat vind ik heel mooi!
    He Hans,
    Er zaten Wide range HB's in maar dat vond ik dus niet zo te gek. Dit zijn GFS Dream90's. https://www.guitarfetish.com/Dream-9...ase-_c_62.html
    prut...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Looks is niks mis mee!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.379

    Standaard

    fijt

    Ik heb Dream 90s in een Epi LP zitten. Lekkere sound maar ik heb wel wat last van brom als ik voor mijn studio monitors zit.

    Leuke Tele, ik ben niet zo van de relic maar deze heeft wel wat.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Leuke gitaar. Congratz.
    Probeer eens die Surf90 pickups van GFS. Die zijn erg tof.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    fijt

    Ik heb Dream 90s in een Epi LP zitten. Lekkere sound maar ik heb wel wat last van brom als ik voor mijn studio monitors zit.

    Leuke Tele, ik ben niet zo van de relic maar deze heeft wel wat.
    Dit is toch geen relic?
    Bij mij is ie muisstil. Er zitten per pickup twee aardedraden aan en (volgens een aantal fora) moet je die juist wel of juist niet allebei vastmaken. Ik heb ze aan elkaar gesoldeerd en zo samen vastgezet. Misschien dat je daar iets mee kan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Leuke gitaar. Congratz.
    Probeer eens die Surf90 pickups van GFS. Die zijn erg tof.
    Had ik ook gezien. Zijn die niet vrij schel?
    prut...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Instant rock'n'roll. Leuke tele!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top