Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Ibanez AS83-VLS

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard Ibanez AS83-VLS

    Hey goedendag. Poos geleden weer.. drukte :-)

    Ik kan mijn fender strat standard MIM 2010 ruilen tegen een Ibanez AS83-VLS. Ik speel voornamelijk (60/70’s)Blues-Rock, overdrives en cleans.

    Mijn strat heeft een set custom shop ‘54 pickups en klinkt en speelt super maar speel er niet veel meer op sinds ik een Fender USA standard tele heb. Wat zeggen jullie van deze ruil ? En wat vinden jullie van de Ibbi ?

    Tnx

    Marco

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou de ibanez testen, vind het zelf een ruil die ik niet gauw zou doen. Maar ja, testen zou ik zeggen.
    Waarom geen humbucker in de brug van je strat ? Een pearly Gates van Seymour Duncan? Ideale combi met je strat pu’s!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb 'm in een ver verleden ook gehad. Niet echt een gitaar die me heel erg is bij blijven staan. Speelde niet lekker, klonk niet lekker en al helemaal niet als een ES-335.

    De ruil is persoonlijk natuurlijk. Als je het toch een interessante gitaar vindt, dan zou ik 'm zeker proberen alvorens tot een ruil over te gaan. Wat de één niet lust, vreet de ander zich dood in.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Uiteraard zal de ibanez worden bespeeld. Ik zal de fender niet zomaar weg doen. Ben alleen benieuwd naar jullie mening van de ibanez en wat jullie gedachte over zo’n ruil is.

    Bedankt voor de reacties tot zover.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.379

    Standaard

    Het is wel een heel ander type gitaar, SRV versus BB King zeg maar. Beide blues maar wel heel anders. Ik zou de Strat houden als ik jou was. Een gitaar verkopen waar ik tevreden mee was daar heb ik altijd spijt van gehad.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Qua stijl gitaar moet je vooral doen wat je zelf denkt dat goed is. Ik heb ook regelmatig gewisseld van soort gitaar, en heb nooit echt spijt gehad van een verkoop of ruil. Dus als jij meer voelt voor die Artcore moet je dat vooral doen!

    Qua kwaliteit zul je er niet op achteruit gaan. Alle Artcores die ik in mijn handen heb gehad waren eigenlijk zonder uitzondering netjes afgewerkt en zonder meer heel veel bang for the buck. Ik durf haast te stellen dat Ibanez één van de weinige merken is waar ik blind een gitaar van zou bestellen.

    Qua waarde echter, denk ik dat je er wel op achteruit zult gaan. Een MIM standard stratje doet over het algemeen meer dan een gemiddelde Artcore. Ik neem aan dat het om die ene uit Hollandscheveld gaat, ik snap niet zo goed waarom die €500 moet kosten. Doorgaans zijn ze rond de €300 waard.

    Maar goed, zoals gezegd zul je er qua kwaliteit zeker niet op inboeten, en qua smaak moet je je niet teveel aantrekken van mensen die liever die strat zouden houden. Jouw gitaar, jouw smaak.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top