Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Blitzkrieg

  1. #1

    Standaard Blitzkrieg

    Bij het opentrekken van een blik vocalen klonken de Ramones precies goed bij mijn nummer. Heb daarna wat akkoorden aangepast naar het origineel. Vind hem wel geinig zo...

    https://www.youtube.com/channel/UCs6...w=grid&view=57

  2. #2

    Standaard

    0 (zegge nul, zeiden ze dan vroeger voor het goede begrip) reacties?
    Voor zo'n aprt stukkie werk?
    't Is een cover, zou je kunnen zeggen, maar je hebt het helemaal naar eigen hand gezet.

    OK twee vinden het nu goed. Jij en ik. Goed begin.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ramones, jeugdsentiment... Leuk dat je dat die gasten weer nieuw leven inblaast met een uitstekend stukje huisvlijt. Geinig is idd het goede woord.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Hé, dit is me compleet ontgaan. Klink lekker hoor, beetje erg bassig hier maar muzikaal dik in orde
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gaaf gemaakt weer! Klinkt lekker en inderdaad wat bassig.

  6. #6

    Standaard

    Kijk, now we’re talking.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Hey leuk allemaal reacties bedankt! Over het bassige, ik heb het op verschillende systemen gedraaid. Over mijn JBL monitoren klinkt het goed maar in de auto moest ik bas toevoegen omdat het heel iel klonk. Met mijn Sennheiser koptelefoon was het weer niet om aan te horen zoveel bas. Ik snap er niets van en het zal wel altijd mijn probleem blijven dat uitmixen, ik heb ook altijd het gevoel dat de gitaren heel ver weg staan in de mix en dat ik heel goed moet luisteren om ze te ontdekken. Ze zeggen toch altijd, als de mix over je monitor speakers goed klinkt dan klinkt het over alle systemen goed??! dat vind ik dus niet....
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 16 oktober 2018 om 10:48

  8. #8

    Standaard

    Nee, ik denk ook dat dat niet zo is.
    Het mixen is een soort grootste gemene deler of zoiets.
    Ik krijg altijd te horen dat mijn vocal tracks wel wat prominenter in de mix mogen. Het hangt er erg van af of ik terugluister in de huiskamer (Wharfdale Diamond X10), in de auto onbekend maar - vppr een auto - een fatsoenlijk systeem of via de koptelefoon. Op koptelefoon gemixt trouwens. Het hangt er dus vanaf waar ik terugluister of ik ze gelijk moet geven of niet. Het is ook iets dat aan je kont kleeft. Zelfs bij tracks waar ik de zang serieus 'op' heb gelegd zie je die opmerkingen terug keren.

    Een houding van 'naar eer en geweten gedaan' is handig. Je kan niet aan het hermixen blijven. Komt er niks meer uit je handen.
    Mijn mening maar.
    Vriednelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Een cd van een mix die jij mooi vindt als referentie erbij pakken kan ook goed helpen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Dat her mixen of opnieuw inspelen heb ik ook wel gedaan maar begin er niet meer aan. Het is zoals het is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top