Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Blitzkrieg

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een cd van een mix die jij mooi vindt als referentie erbij pakken kan ook goed helpen.
    Dat kan ik wel eens proberen maar weet zeker dat ik weer hetzelfde probleem krijg.....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Dat kan ik wel eens proberen maar weet zeker dat ik weer hetzelfde probleem krijg.....
    Het is ook een kwestie van het kennen van de monitoren die je gebruikt. Luister ook eens referenties die je goed (gemixt) vindt over de verschillende sets en beschrijf hoe het geluid verschilt per set.

    Wat betreft de bas op koptelefoons: er zal ergens een piek in de mix overeenkomen met een piek in hoe de koptelefoon de boel verwerkt. Dan wordt dat piekje dus veel sterker, terwijl die over een andere set misschien juist platgeslagen wordt, waardoor er geen bas meer overblijft. Oplossing zou dan zijn om die piek in de mix te traceren, hem plat te maken, om vervolgens het gehele basbereik wellicht iets te boosten (of de rest iets te dempen in alleen de basgitaartrack).

    Ik zal binnenkort dit ook eens luisteren.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb het afgespeeld op Behringer B2031 monitors, via een ingebouwde Apple audio/media kaart. Op een Superlux HD681 koptelefoon overheerst de bas nog iets meer en ik meen te horen dat dit vooral van de basgitaar af komt.

  4. #14

    Standaard

    ozone 8 scoren
    heeft tonal balance control
    gewoon tussen de lijntjes mixen
    easy peasy
    nooit meer problemen met mixen

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Autonome mixing, handig! Nog even en je hoeft niet eens meer te luisteren voordat je iets uitbrengt
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16

    Standaard

    Ik kan de bas wel eens opnieuw gaan inspelen, hoorde namelijk dat ik met verschillende presets heb opgenomen. Plant; Wat is Autonome mixing trouwens, software o.i.d.?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ozone 8 scoren
    heeft tonal balance control
    gewoon tussen de lijntjes mixen
    easy peasy
    nooit meer problemen met mixen
    Ik heb nog een Ozone 6 welke ik eens zal gaan proberen, had hem ooit eens gedownload voor 'later', en dat is nu dus

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Plant; Wat is Autonome mixing trouwens, software o.i.d.?
    Was meer een grap n.a.v. de voorgaande post.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ozone 8 scoren
    heeft tonal balance control
    gewoon tussen de lijntjes mixen
    easy peasy

    nooit meer problemen met mixen
    Gewoon tussen de lijntjes mixen. Ja, dat zou je software denk ik ook gewoon kunnen laten doen. Iedere track even scannen op pieken en dan 'normalizen' en klaar is Klara. Beetje het idee zoals veel wannabe zaalmixers werken, de faders zo openschuiven dat er niks clipt of rondzingt en dan weglopen.

    Misschien iets geavanceerder maken en per track ook even op frequentiespectrum scannen en dat een beetje laten EQ'en dat e.e.a. elkaar niet teveel maskeert en je alles goed kunt horen.

    Er was enige tijd terug een topic over een online dienst waar je gewoon je (wel voorgemixte) track heen kon uploaden en dan kreeg je het in luttele seconden gemasterd terug. Daar komt dus geen mens / oor meer aan te pas.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19

    Standaard

    bij ozone roepen ze nog wel dat het om een "sugestie' gaat
    maar ut blijft natuurlijk hilarisch
    als er zoiets zou bestaan als een "perfecte" mix waarom zijn dan niet alle afluisterruimtes en monitora in den wereld het zelfde?

  10. #20

    Standaard

    Mooi stukkie knutselen weer. En bijzonder goed gespeeld.
    Hulde. De vlag mag wat mij betreft uit.... op zolder en 'desnoods' op het dak.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top