Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Ja, ik mag!

  1. #1

    Standaard Ja, ik mag!

    Hallo mede gitaristen,

    Het duurde even voordat mijn aanmelding was goedgekeurd maar ik kan mij voorstellen.

    Ik lees bij de andere mensen die zich voorstellen dat ik niet de enige 50-plusser ben die de gitaar oppakt. In tegenstelling tot veel van jullie heb ik echter nauwelijks ervaring vanuit mijn jeugd. Ik zeg nauwelijks, ik heb een half jaar groepsles gehad maar na 110x Proud Mary was is het gepingel op mijn akoestische gitaar zat. Tussendoor nog wel heel lang een basgitaar in mijn bezit gehad. Ik heb er goed op gepast, zal ik maar zeggen maar erg gesleten is hij niet..

    Nu een kleine maand geleden toch de knoop doorgehakt en een elektrische gitaar aangeschaft. Ik wilde iets dat niet iedereen heeft, dus bij voorkeur geen Strat of Les Paul oid en kwam uiteindelijk uit bij een PRS. Een gebruikte Custom 22, Nitro. Wellicht niet de meest voor de hand liggende keuze als beginnen maar ik ben er erg blij mee.

    Nu flink aan het oefenen met behulp van online lessen en een gitaarleraar gevonden die mij wel les wil en kan geven. Ik geniet voorlopig van alle vormen van oefenen, hoewel ik nog niet bijzonder veel progressie maak. Dat laatste komt vanzelf.

    Ik zal voorlopig waarschijnlijk vooral consumeren op het forum, mocht ik het idee hebben een zinnige bijdrage te kunnen leveren zal ik dat zeker niet laten.

  2. #2

    Standaard

    Leuk dat je je voorstelt.
    Als je ouder bent dan 4 en je begint nog aan een instrument, dan heb je lef en moet je je verwachtingen managen.
    Lef hoef je niks aan te doen. De verwachtingen bedoel ik mee dat het focussen op de lol erg belangrijk is in mijn ogen.
    Want deels heb je dat zelf aan den lijve ondervonden, als de lol eraf is zijn er 100 redenen om de gitaar te laten staan.

    Mijn voorstel? Stel een verdeling op:
    - deel van de tijd (vul in) voor wat je moet doen
    - deel van de tijd (vul in) voor wat je wil doen

    En voor je het weet heb je een heerlijke hobby.
    Welkom dus!
    En je gitaarleraar ook.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Welkom Moskie! Ik ben ook (net) weer begonnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top