Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alterman Bekijk bericht
    Ja inderdaad. Oud trucje. Internet eraf en virusscanner uit zetten. Dan draait het vaak al een stuk stabieler.
    Kijk ook eens hoeveel je interne geheugen aangesproken wordt. Misschien zit dat te vol omdat je te weinig hebt.
    Yup. Start - Uitvoeren - resmon.exe
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Sinds de i3 generatie heeft die methode geen meerwaarde. De CPU en geheugen is rap genoeg tegenwoordig. Audio voor een i3 is niet zo zwaar.
    Vriendelijke groet,

  3. #13

    Standaard

    Een pc werkt altijd vanuit zijn interne geheugen. Daar dien je dus simpelweg genoeg van te hebben.
    Kijk dat maar eens I7 of I9 met slechts 1gb intern geheugen en probeer het dan maar eens. Dat draait voor geen meter en supertraag.
    De enige reden dat het dan niet zou doen is als je SSD hebt, maar dan nog is het niet verstandig om je SSD als intern geheugen te laten gebruiken vanwege overbelasting ervan.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Dan maar het probleem omzeilen?
    De reeds opgenomen gitaarpartij exporteren naar een mp3 of wav, die op je smartphone zetten en afspelen en beluisteren over de oortjes. Dan is je laptop vrij om een zangpartij op te nemen. Moet je daarna alleen weer de twee opnames samenvoegen, maar dat is niet zo moeilijk.
    Hoezo vermijdt dit latency? Je hoort jezelf toch niet sneller terug nu? Ook moet je de twee opnames dan handmatig uitlijnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Met het risico om voor snob uitgemaakt te worden..... waarom lopen sommigen zo te kutten met allerlei pc rommel terwijl je werkelijk op iedere Mac, dus ook die meer dan 15 jaar oude die ik op zolder heb staan, prima op kunt nemen met meegeleverde software. Een iMac koop je al voor 150 euro.

    Ook snap ik de keuze voor Adobe Audition niet. Werkelijk nog nooit van gehoord, terwijl er allerlei bekende (gratis) software is.
    Voor het geld van die Mac koop je ook een mooiere geluidskaart, waarmee je ASIO kan gebruiken. Dan heb je ook gelijk een stuk meer mogelijkheden dan je had op die Mac. Wil je verder met die Mac (MIDI aansluiten, 1/4" Jack, XLR, betere preamps, meerdere inputs, outputs...) zal je alsnog diezelfde geluidskaart moeten kopen.

    Het scenario dat OP heeft zou niet voorkomen op een Mac, dat klopt.

    Adobe Audition was vroeger Cool Edit Pro. Tegenwoordig zou ik inderdaad niet weten waarom je voor Audition zou betalen in plaats van een DAW zoals Reaper, Cubase, Ableton, etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Een mogelijk oplossing voor Luca P is de buffer verkleinen in de software. De buffer staat onder instellingen. De buffer kleiner maken kan alleen als de computer snel genoeg is. Je computer is 5 jaar oud denk ik en zal best met een kleinere buffer overweg kunnen.
    Ga er beetje mee spelen. Halveer de buffer en ga dan nog eens testen.

    Een buffer groot geeft de computer veel tijd om de data weg te schrijven. Geeft wel latency. Kleine buffer moet de computer direct de data weg kunnen schrijven. Als de latency zakt onder de 5 msec is hij niet meer hinderlijk.
    Wat Harrie hier zegt klopt. Een kleinere buffer = minder latency. In mijn ervaring kán de buffer van de standaarddrivers niet naar 5ms, maar misschien lukt het jou wel. Ik kom niet verder dan 4x1024 samples met de Windowsdriver, terwijl ik 128 samples haal op ASIO. Dat is een verschil van factor 32!

    De discussie erna over hoe je je PC ontlast vind ik anno 2018 niet zo relevant. Een i3 3110m is niet briljant, maar wel echt drie stappen sneller dan de Pentiums van vroeger waarbij virusscanners uitzetten een verschil maakte. Knappe jongen die voor zoiets simpels als audio opnemen (zonder of met weinig effecten) een moderne CPU vol belast.

    Hetzelfde geldt voor RAM en HDD. Men nam vijftien jaar terug al 10+ sporen tegelijkertijd op met machines die langzamer waren dan die van OP. Zang opnemen op een 6 jaar oude laptop moet echt wel lukken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    De discussie erna over hoe je je PC ontlast vind ik anno 2018 niet zo relevant. Een i3 3110m is niet briljant, maar wel echt drie stappen sneller dan de Pentiums van vroeger waarbij virusscanners uitzetten een verschil maakte. Knappe jongen die voor zoiets simpels als audio opnemen (zonder of met weinig effecten) een moderne CPU vol belast
    Tenzij hij tig sporen met effecten en dergelijke actief heeft. Zijn virusscanner heeft draaien. Email ondertussen open laat staan. En nog wat handige achtergrondprogrammaatjes heeft draaien. En weet jij veel, nog een zootje addware mee draait. Het zal niet de eerste zijn die zegt dat er niets actief is maar ondertussen.

    Het hoeft zeker niet relevant te zijn inderdaad, maar ik denk toch wel dermate relevant dat voor de zekerheid toch even controleren van belasting niet overbodig hoeft te zijn. Is dat het niet dan is dat ook weer duidelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top