Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard Adobe Audition CC 2015 vraag ivm latency

    Ik kom steeds een stapje verder met dit programma.
    Ik heb voor vaderdag een Devine USB mic gekregen en voor mij ging de hemel open.
    Lach me niet uit want voor de rest heb ik niks met opnemen.
    Ik bezit een pc, de usb mic, Adobe Audition CC 2015 en een gitaar.
    Voor de rest geen interfaces, modules, studio, monitoren, kleedkamers, lichten enz...
    Het is gelukt om via de mic mijn gitaar op te nemen en daarna te bewerken.
    Als ik nu een zang partij wil opnemen is een hoofdtelefoon handig.
    Maar als ik mijn stem opneem heb ik dus last van latency op de zang in de koptelefoon.
    Hoe los ik dit op?
    Wie kan dit in Jip en Janneke taal niveau 1 uitleggen?

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij(geen expert) is de oplossing een externe geluidskaart(audio interface) aan te schaffen die zelf je monitor geluid uit kan sturen naar je koptelefoon, Oftewel: Het geluid gaat onafhankelijk naar jouw koptelefoon, en naar de PC. Geen latency dus. Bv de Steinberg UR12 is 1 van de goedkoopste exemplaren(geloof ik, Euro of 80) Succes!

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Er zijn paar dingen die de latency (vertraging) veroorzaken. In jouw geval is de geluidskaart die het geluid afspeelt de pc. Dat is niet echt ideaal omdat voor de muziek overdub een ander apparaat gebruikt wordt.
    Hier zijn juist speciale geluidskaarten voor bedoeld. Muzikanten gebruiken die.
    De vertraging kan komen doordat je computer twee verschillende apparaten qua timing moet aansturen en dat kost beetje tijd.

    Het kan ook zijn dat je verkeerde software gebruikt, Audition heeft niet bepaald een grote naam. Het gratis programma zoals Reaper bevalt mij beter. Ik heb Audition ook maar vond het niet erg stabiel.

    Derde en laatste ding die je moet bekijken, is je computer niet teveel met andere dingen bezig? Heb je niet teveel dingen tegelijk open of draaien in de achtergrond? Is de pc net zo oud als ik?
    Vriendelijke groet,

  4. #4

    Standaard

    Oké als ik het dus goed begrijp heb je geen last van latency als je geen koptelefoons gebruikt? Waar sluit je de hoofdtelefoon op aan en waarop de speakers die je anders gebruikt? Gebruik je Windows?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ok mijn pc:

    Acer travelmate P273M
    Intel Core i3-3110M - 2.40ghz
    RAM 4 gb
    64 bits - x64 processor
    Windows 8.1

    Ik sluit mijn koptelefoon gewoon aan op mijn pc en gebruik geen speakers.
    Echt minder dan basic dus.

  6. #6

    Standaard

    Als er geen aansluiting voor een koptelefoon op de microfoon zit denk ik dat je weinig kan verbeteren aan die situatie. Zodra in Windows geluid binnenkomt op een geluidskaart en eruit moet op een andere ben je aangewezen op de drivers van Windows. Dit in tegenstelling van de ASIO drivers, die je met veel professionele geluidskaarten kan gebruiken. De drivers van Windows voegen altijd veel latency toe. Zonder ASIO (of ASIO4all) is de latency eigenlijk altijd te hoog om jezelf terug te horen terwijl je opneemt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Dan maar het probleem omzeilen?
    De reeds opgenomen gitaarpartij exporteren naar een mp3 of wav, die op je smartphone zetten en afspelen en beluisteren over de oortjes. Dan is je laptop vrij om een zangpartij op te nemen. Moet je daarna alleen weer de twee opnames samenvoegen, maar dat is niet zo moeilijk.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met het risico om voor snob uitgemaakt te worden..... waarom lopen sommigen zo te kutten met allerlei pc rommel terwijl je werkelijk op iedere Mac, dus ook die meer dan 15 jaar oude die ik op zolder heb staan, prima op kunt nemen met meegeleverde software. Een iMac koop je al voor 150 euro.

    Ook snap ik de keuze voor Adobe Audition niet. Werkelijk nog nooit van gehoord, terwijl er allerlei bekende (gratis) software is.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De opmerking van Erik is niet passend bij de topic vraag. Dat heb je vaker met Mac fundamentalisten.

    Een mogelijk oplossing voor Luca P is de buffer verkleinen in de software. De buffer staat onder instellingen. De buffer kleiner maken kan alleen als de computer snel genoeg is. Je computer is 5 jaar oud denk ik en zal best met een kleinere buffer overweg kunnen.
    Ga er beetje mee spelen. Halveer de buffer en ga dan nog eens testen.

    Een buffer groot geeft de computer veel tijd om de data weg te schrijven. Geeft wel latency. Kleine buffer moet de computer direct de data weg kunnen schrijven. Als de latency zakt onder de 5 msec is hij niet meer hinderlijk.
    Vriendelijke groet,

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Derde en laatste ding die je moet bekijken, is je computer niet teveel met andere dingen bezig? Heb je niet teveel dingen tegelijk open of draaien in de achtergrond? Is de pc net zo oud als ik?
    Ja inderdaad. Oud trucje. Internet eraf en virusscanner uit zetten. Dan draait het vaak al een stuk stabieler.
    Kijk ook eens hoeveel je interne geheugen aangesproken wordt. Misschien zit dat te vol omdat je te weinig hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top