Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
jup. logisch ook. In het kapje krijg je 'eddie currents' en die energie moet ergens vandaan komen en uit het hoog komt die energie het makkelijkst.
Niet mijn eerste LP. Wel de eerste zonder kapjes.
Ik heb ook het idee dat ik simpelweg het nodige kan bijstellen met de knoppen op de gitaar en amp om een ander geluid, een nog wat warmer geluid te krijgen. De helderheid van de open humbuckers is snel weg te draaien als het nodig is dus ik vermoed dat daar die kapjes geen noodzaak voor zijn.
Maar ik wilde met en zonder eigenlijk gewoon voor de fun eens vergelijken als het met een schroefje te doen was.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
Als je nu een stoorloze gitaar hebt: HOUDEN ZO!!!! Ik ben serieus. Als je niet weet waar je mee bezig bent, lekker laten hangen want kapjes kunnen je echt gek maken als je niet weet waar je mee bezig bent. Die klodder soldeer lijkt eenvoudig maar het juist opruwen van de onderdelen is al tricky; dan het solderen zonder de wax te laten smelten, dan weer waxpotten en dan dus eindelijk de final installation. Oh en om maar te zwijgen van de juiste string spacing.
Het solderen en zo is voor mij geen enkel probleem. En toch houdt ik het graag zo want inderdaad gaat het erg snel mis. Zelfs bij professionele reparateurs komt het niet altijd even helder terug.
Dus bedankt voor je bevestigende advies.

Dan niet. We houden het gewoon open voor de toekomst.