Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Guitar Summit 2018

  1. #1

    Standaard Guitar Summit 2018

    Voor diegenen die er niet zijn geweest, de Guitar Summit (www.guitarsummit.de) van 6 t/m 9 September in Mannheim was erg interessant. Ik vond het wat intiemer dan de Frankfurter Messe en ook erg informatief. Interessante stands voor mij waren de volgende:

    - Gitec forum (www.gitec-forum.de): Een technisch wetenschappelijk georiënteerd forum dat zelfs boeken heeft gepubliceerd over de akoestiek, elektrische gitaar, buizen versterkers en luidsprekers etc. Een professor heeft ruim 20 jaar onderzoek verwerkt in een 2-delig naslagwerk. Bij de stand heb ik een originele tube screamer mogen vergelijken met een zorgvuldige replica incl. alle modificaties over de jaren heen (type transistor, chip, terugkoppeling circuit etc.). Wat blijkt, de chip verschillen waren dus het kleinst waarmee deze myth buster een feit werd. Dit werd nog eens bevestigd door hun eigen ervaringen met andere testers.

    - Marble versterkers: Mooie serie amplifiers met een vintage sound. Even kunnen spelen met zijn Champ en Princeton-achtige Tweed amps. Ook de nieuwe Mascot versterker klonk erg goed en is duidelijk vintage georiënteerd.

    - Synergy amps: Bouwt voort op het Egnater concept van modulaire preamps die in een top of 19" rack kunnen worden geplaatst. Het aardige is dat ze samenwerken met een aantal gerenommeerde boutique bouwers zoals Soldano, Friedman, Diezel, Morgan enz om modules te bouwen die op originele circuits zijn gebaseerd. Wel voornamelijk geïnspireerd op high-gain versterkers.

    - Scuffham amps: Stond als modeling oplossing tussen alle andere stands maar klonk fantastisch. Ze werken aan een nieuwe versie die modulair is en stomp-boxen ondersteunt.

    - Tube Amp Docter (TAD): Het blijft leuk om deze DIY leverancier stand te bezoeken. Ze verkopen overigens ook de nieuwe Celestion Full Range speaker die bedoeld is voor modeling amps.

    - Zeer veel effect pedalen stands waarbij ik zelf ten prooi aan een Rodenberg Tube Screamer (Hot Chili) ben gevallen ;-) Verder vond ik mooi, de Flint en Deco van Stryman en de FairField Electronic drive... TC Electronics ontbrak terwijl ze wel op de stand deelnemer-lijst stonden.

    - Het is altijd leuk om de vele gitaar bouwers te zien met ook zeer diverse ontwerpen. Ook De Gier stond er met zijn gitaren en basgitaren (blijft een mooi merk en ik heb zelf een Reflection gitaar).

    Verder viel het me op dat Kemper vrijwel op iedere stand stond om met de hoofdtelefoon uit te proberen. De amp ruimte was (terecht) verbannen naar de kelder van het gebouw zodat iedereen elkaar op de meeste stands goed kon verstaan.

    Ook zijn er veel demo's gegeven waarbij met name de demos van Larry Mitchell (Axe Fx 3) en die van Thomas Dill (Kemper) geweldig goed waren. Ook Pete Thorn was wel aardig maar wel erg herkenbaar met zijn youtube demo's. Helaas heb ik Marcus Miller gemist... Ook de product demo van de Universal Audio OX top box was overigens erg interessant. Het was allemaal wel erg technisch. Een positieve uitschieter was daarom een Jazz trio demo met 3 zeer ervaren jazz muzikanten die voor het eerst met elkaar gingen spelen en daarbij interactief met het publiek gingen redeneren over de manier van luisteren en interactie.

    Kortom wat mij betreft waren dat even de highlights waarmee ik ongetwijfeld veel stands tekort doe ;-(
    Laatst gewijzigd door tnijland; 15 september 2018 om 09:11

  2. #2

    Standaard

    Thanks voor de terugkoppeling.
    Zeer gewaardeerd
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top