Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52

Discussie: Draadloos?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Alle drie niet zulke geweldige oplossingen wat mij betreft. Die derde al helemaal niet als je snel wilt wisselen.
    Bedoel je te zeggen dat de kabel vasthouden tijdens gitaar wisselen je meer tijd kost dan de kabel eerst wegleggen?
    Verbaast me, ik zie het als 1 handeling minder?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zit wat in; het eerste argument had ik ook al bedacht, ik zou het verschil eigenlijk eens met actieve pickups moeten testen.

    Ik vind niet alle draadloze systemen beter. Onze andere gitarist heeft een sennheiser uhf geval. Die vind ik behoorlijk ruk. Net of overal een dikke compressor op zit.
    Dat laatste zou zomaar kunnen als trucje om de ruis laag te houden.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ergens jaren '90 begonnen met draadloos. Eerst Nady VHF systeem (101, daarna 202), Samson, dat waren toen wel dé merken als het ging om draadloos. Denk dat ik één van de eersten was met een Sennheiser Evolution setje, eind jaren '90.
    Speel nu al jaren met Line6 Relay-serie. Ooit begonnen met een G50, daarna G90 en nu weer G50. Altijd met oplaadbare batterijen. Heb de oplader in m'n gitaarrekje liggen. Als ik aankom bij een gig, gaan als eerste de accu's in de lader. Op het moment dat we daadwerkelijk gaan optreden zijn de accu's vol genoeg om er een hele avond mee te spelen. Nooit helemaal leeg, maar ook nooit helemaal vol, gaat al jaren prima.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik laad ze meestal thuis op vantevoren. Met twee AA's dan zo'n 8 uur speeltijd. Veel meer dan 4 uur heb ik eigenlijk nooit nodig.

  5. #25
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Maak zelf gebruik van een digitaal systeem van Sony. Bevalt me meer dan prima. Heb hiervoor meerdere ouderwetse systemen gehad en ook een Sennheiser Freeport. Toch veel problemen in de kwaliteit van het signaal bij optredens.

    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die van Sony kende ik nog niet. Wist niet dat Sony draadloze gitaar systemen verkocht.

  7. #27
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik wist wel dat ze veel op hi-fi gebied doen, en daar ook goede producten maken. Ze hebben die technologie ook overgezet richting wireless producten m.b.t. instrumenten en microfoons.

    Als ik de opties bij Thomann bekijk zie ik veel digitale systemen staan voor een prima bedrag. Als instapper kan je al snel een prima systeem van Line6 of Boss kiezen. Zelfs van Alesis zie ik 70,- een optie staan.
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #28

    Standaard

    Suffe vraag waarschijnlijk, maar even voor de Line6 Relay G50 gebruikers:
    waarvoor dient die 'Cable Tone' draaiknop nou echt?
    Je schijnt daarmee dan de tone van je geluid te kunnen instellen, maar waarom staan daar dan kabellengtes bij?

    Ik las ergens dat dit te maken heeft met je signaal dat wat vermindert als je een langere kabel hebt.
    Logisch verhaal. Maar in dat geval kiest toch iedereen voor de kortste kabellengte (laagste stand) voor het mooiste geluid? Vanwaar dan nog die draaiknop?
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 17 september 2018 om 14:24

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb deze sinds een aantal weken: https://www.boss.info/us/products/wl-50/
    is top, laadt je lekker op op je pedalboard ook.
    Waarom reageert er niemand op mijn berichtje maar is er wel aandacht voor een sony setje wat uit de handel is? ::P:P (had t even gegoogled)
    deze boss set is echt top hoor, verademing dat je geen kabels meer nodig hebt!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Waarom reageert er niemand op mijn berichtje maar is er wel aandacht voor een sony setje wat uit de handel is? ::P:P (had t even gegoogled)
    deze boss set is echt top hoor, verademing dat je geen kabels meer nodig hebt!
    Forums in het buitenland zijn lyrisch over het Boss setje!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top