Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52

Discussie: Draadloos?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm...ik vind mijn geluid via draadloos eerder beter dan slechter.
    Rara politiepet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik gebruik zelf heel vaak wireless.

    Thuis om wat te kunnen rondlopen terwijl ik speel. Op de repetities om eens vanuit alle hoeken (en dus naar iedereen) te kunnen luisteren.
    Op optredens niet zozeer om het publiek in te lopen, maar vooral voor de sound check. Altijd handig dat iemand vd band even kan gaan luisteren hoe het klinkt.
    En ook heel handig om tussen gitaren te wisselen (zie onder).

    Ik heb echter een hekel aan de 'doosjes' (zenders) die je aan je gitaarband moet bevestigen. Vooral bij het wisselen van een gitaar is dat uiterst onhandig (of je moet een zender per gitaar hebben, €€€).

    Ik was dan ook dolblij toen line6 met de relay g10 kwam. Alleen hebben ze dat product bewust nogal brak gemaakt om kannibalisatie van de rest van de productlijn te vermijden. Die werd het dus niet!
    Uiteindelijk een Samson setje gekocht (met "pedaal" als ontvanger). En dat werkt gewoon top! Zeker als je al eens van gitaar wisselt is zo een "zender-plug" erg handig.
    En ondertussen heeft Boss eindelijk een gig-waardig "g10-alternatief" uitgebracht (de WL-lijn).

  3. #13

    Standaard

    Heb wel nog zo'n doosje, doe ik in mijn broekszak, ipv aan de riem van de gitaar. Werkt prima met wisselen van gitaar. Met kabel is dat vaak weer onhandig. Kabel trek je uit, ligt op de grond, en als het tegenzit zie je hem ineens niet zo snel als je de andere gitaar hebt omhangen. Nu hangt het kabeltje van de zender langs me. Andere gitaar om, kabeltje erin en spelen.

    En juist op kleine podia vind ik draadloos erg fijn. Kabel van effectenbak naar versterkers via zijkant van het podium, en je hebt niets van kabels rondslingeren waar je over struikelt. Soundcheck is idd, ook handig. Je kunt even de zaal in dan. Gebruik het wel alleen bij band eigenlijk, niet bij solo-optredens.

    Die line6 plugjes zijn idd. wel erg fijn, ipv zo'n kastje. Maar goed, zolang mijn huidige systeem werkt vind ik het best zo.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Kabel over versterker heen hangen, of het uiteinde in je pedalboard leggen.
    Of je kabel vasthouden bij een gitaarwissel.
    Maar "ik moet een zender want met een gitaarwissel ben ik anders mijn kabel kwijt" is denk ik zo'n slechte smoes dat ik er zelf niet op zou zijn gekomen. Maar hee, als dat hetgeen is om moeders de vrouw overstag te laten gaan....

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik heb jaren geleden de Line6 Relay G50 gekocht voor draadloos spelen, maar doe er eigenlijk weinig mee.
    Gebruiken jullie dit veel? Ik ben niet zo van het rondrennen op een podium, maar vind de vrijheid die je ermee krijgt wel heerlijk. Toch vind ik het hele 'hopen dat de batterij niet leeg is'-verhaal wel spannend.
    Hoe ervaren jullie draadloos spelen?
    Hoi Rezzy, ben alweer terug van vakantie, 3 weken is wel genoeg. Nooit met zoiets gespeeld, maar nu ik hier lees dat het je geluid niet beïnvloed lijkt het mij uitermate handig, zelfs wanneer je alleen thuis speelt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Ik vind het heerlijk. Ooit eens gekozen voor een goedkope Sennheiser Freeport. Daar doe ik inmiddels denk ik toch wel een jaartje of acht mee. Oplaadbaar blokje houdt het prima een avond vol, hoewel ik voor de zekerheid bij optredens altijd even wissel in de pauze.
    Het is gewoon fijn om gewoon naar achter of opzij de kunnen stappen, of even naar die andere gitarist te lopen, zonder je druk te maken of je kabel lang genoeg is en of je bassist er niet overheen flikkert.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb deze sinds een aantal weken: https://www.boss.info/us/products/wl-50/
    is top, laadt je lekker op op je pedalboard ook.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hmm...ik vind mijn geluid via draadloos eerder beter dan slechter.
    Rara politiepet.
    Niet zo rara hoor. We weten allemaal dat een lange kabel aan de gitaar met hoge impedanties wat tonesuck geeft. Een kort kabeltje naar de zender veel minder. Wat dat betreft is het net een buffer.

    Maar dat is niet het enige, ik heb weleens gezien dat een draadloos systeem niet bepaald lineair over het frequentiebereik is.

    Jaren geleden kwam een inmiddels oud-collega met z'n draadloze (Samson?) systeempje aanzetten. Batterij in de zender had gelekt en de batterijcontacten waren wat aangetast en het ding werkte niet meer. Dat heb ik toen voor hem gefixt. Hij had het er ok over dat het systeem anders (beter) klonk dan een kabel.

    Ik had een audio-analyzer ter beschikking en toen heb ik een even een lineaire frequentie-sweep door de zender gestuurd en uit de ontvanger gemeten wat daar uit kwam. Daar zat een lekkere scheut extra hoog bij, een soort treble booster zeg maar

    Zou ook kunnen dat de zender wel pre-emphasis had en de fabrikant in de ontvanger de de-emphasis was vergeten in te bouwen (een truc die in de RF-wereld gebruikt wordt om zo ruis te onderdrukken).

    Maar goed, die collega vond het ook prima klinken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zit wat in; het eerste argument had ik ook al bedacht, ik zou het verschil eigenlijk eens met actieve pickups moeten testen.

    Ik vind niet alle draadloze systemen beter. Onze andere gitarist heeft een sennheiser uhf geval. Die vind ik behoorlijk ruk. Net of overal een dikke compressor op zit.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kabel over versterker heen hangen, of het uiteinde in je pedalboard leggen.
    Of je kabel vasthouden bij een gitaarwissel.
    Maar "ik moet een zender want met een gitaarwissel ben ik anders mijn kabel kwijt" is denk ik zo'n slechte smoes dat ik er zelf niet op zou zijn gekomen. Maar hee, als dat hetgeen is om moeders de vrouw overstag te laten gaan....
    Alle drie niet zulke geweldige oplossingen wat mij betreft. Die derde al helemaal niet als je snel wilt wisselen. Is ook niet het enige voordeel. Bij een soundcheck even de zaal in is een groot voordeel. Maar eerlijk is eerlijk, ik probeer ervoor te zorgen dat ik op het podium de rest van de band zonder monitor kan horen, en zelf toch nog een lekker geluid heb. Zaalgeluid laat ik aan de mixer over. Je kunt ook bij wat kleinere podia (laat staan de grotere) eens naar de andere kant van het podium lopen zonder dat iemand over je kabel struikelt, of de kabel bij het teruglopen ergens haakt... Draadloos spelen is gewoon fijn. Tegenwoordig ook goed betaalbaar, daar hoef je het niet voor te laten.

    Die draadloze Line6 dingen zijn trouwens wel heerlijk compact... als ik nog eens een nieuw kabeltje voor mijn huidige set moet kopen, toch een overweging waard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top