Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52

Discussie: Draadloos?

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Suffe vraag waarschijnlijk, maar even voor de Line6 Relay G50 gebruikers:
    waarvoor dient die 'Cable Tone' draaiknop nou echt?
    Je schijnt daarmee dan de tone van je geluid te kunnen instellen, maar waarom staan daar dan kabellengtes bij?

    Ik las ergens dat dit te maken heeft met je signaal dat wat vermindert als je een langere kabel hebt.
    Logisch verhaal. Maar in dat geval kiest toch iedereen voor de kortste kabellengte (laagste stand) voor het mooiste geluid? Vanwaar dan nog die draaiknop?
    Met die functie haal je hoog weg. Veel meer is het volgens mij niet.
    Ik gebruik hem dan ook zoals jij aangeeft, namelijk met die functie uit.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Waarom reageert er niemand op mijn berichtje maar is er wel aandacht voor een sony setje wat uit de handel is? ::P:P (had t even gegoogled)
    deze boss set is echt top hoor, verademing dat je geen kabels meer nodig hebt!
    I speel al 20 jaar draadloos, nu al enkele jaren met een Line6 G50 (met een custom gekruld kabeltje!), zendertje in de achterzak. Indien er enkel nog plugzenders zoals die Boss of de G10 zouden bestaan schakel ik gelijk weer over naar een kabel. Spuuglelijk vind ik zo'n zender die uit je gitaarinput puilt...
    Laatst gewijzigd door Rhythm Machine; 17 september 2018 om 21:25
    "I am my own effect"
    Angus Young

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Suffe vraag waarschijnlijk, maar even voor de Line6 Relay G50 gebruikers:
    waarvoor dient die 'Cable Tone' draaiknop nou echt?
    Je schijnt daarmee dan de tone van je geluid te kunnen instellen, maar waarom staan daar dan kabellengtes bij?

    Ik las ergens dat dit te maken heeft met je signaal dat wat vermindert als je een langere kabel hebt.
    Logisch verhaal. Maar in dat geval kiest toch iedereen voor de kortste kabellengte (laagste stand) voor het mooiste geluid? Vanwaar dan nog die draaiknop?
    Niet iedereen kiest daarvoor. Er zijn ook gitaristen die bewust voor een langere kabel kiezen om het hoog wat te temperen. Albert Collins was er zo eentje, als ik me niet vergis. Kon hij ook gelijk door het publiek wandelen.

    Het is gitaargeluid, smaakgebonden dus.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Er zijn ook gitaristen die bewust voor een langere kabel kiezen om het hoog wat te temperen.
    Zou dat tegenwoordig nog dé manier zijn, sinds er allerlei simpele tot zeer uitgebreide eq pedaaltjes bestaan?
    Zelf heb ik bv bijna altijd al ruzie met de toonknop, het is maar zelden dat die precies doet wat ik wil.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Brian May sleepte decennia lang tientallen meters van dit krulsnoer achter zich aan:



    Dit ging dan vervolgens een treble booster in
    Inmiddels is ook Brian wireless:



    De treble booster is dacht ik wel gebleven want de oortjes horen inmiddels niet zoveel hoog meer
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #36

    Standaard

    Hangt er vanaf wat je wil. Als ik een jazz-schnabbel zou doen, vind ik een gitaar, kabel en versterker een prima optie. Met mijn jazzrock bandje maak ik aardig gebruik van het speelgoed in mijn Pod.

    Afhankelijk van het soort blueswerk is een gitaar kabel en versterker ook een goede optie. Al valt me op dat Kees Dusink toch altijd best wat pedaaltjes op zijn versterker heeft staan, terwijl hij probeert zo dicht mogelijk bij Peter Green te komen, als mogelijk is zonder overmatig drugsgebruik.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Brian May sleepte decennia lang tientallen meters van dit krulsnoer achter zich aan:
    Maar die man heeft dan ook een van de grootste kutsounds van vorige eeuw. Verschrikkelijk.
    Meen ik echt, ik begrijp níet dat er zo veel fans van zijn sound zijn. Qua spel begrijp ik het wel, maar puur zijn gitaargeluid? Brr

  8. #38

    Standaard

    wie wil nu met zo'n grote blok aan zijn gitaar rondlopen? ziet er toch niet uit man.
    echt lelijk design die boss wireless dingen...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar die man heeft dan ook een van de grootste kutsounds van vorige eeuw. Verschrikkelijk.
    Meen ik echt, ik begrijp níet dat er zo veel fans van zijn sound zijn. Qua spel begrijp ik het wel, maar puur zijn gitaargeluid? Brr
    Uiteraard een kwestie van smaak, maar ik vind z'n geluid prachtig en zeker zo herkenbaar als zijn spel.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zou dat tegenwoordig nog dé manier zijn, sinds er allerlei simpele tot zeer uitgebreide eq pedaaltjes bestaan?
    Zelf heb ik bv bijna altijd al ruzie met de toonknop, het is maar zelden dat die precies doet wat ik wil.
    Dat had ik nou ook, tot ik mijn treble bleed doorknipte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top