Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    De advertentie staat op ebay kleinanzeigen. Reacties, vragen en antwoorden van kopers en verkopers lopen via die site. Ik heb het bij hun gemeld dat ik een vreemd gevalletje van - ik wil en ik zal - en daarna hoor je niets meer van mij - had. Hun antwoord was "dan moet je bij een advocaat zijn, wij bemoeien ons hier niet mee. De functie van onze site kun je zien als een briefje in een supermarkt, alles wat tussen koper en verkoper wordt besproken is tussen hun en ebay kleinanzeigen mag en kan zich hier niet mee bemoeien.
    O, je bedoelde dat supermarktbriefje figuurlijk

    Anyhoe, ik zou geen actie meer ondernemen. Geen berichtje in wat voor taal dan ook, niks. Verspilde moeite als hij nu toch al niet reageert. Wil hij nog wel wat, dan meld ie zich vanzelf.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Als hij er te lang mee doorgaat, dan boek ik een weekendje Schwarzwald en en neem ik de snoeischaar mee.
    Dat Schwarzwald heb je zomaar niet even gesnoeid hoor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hetzelfde antwoord ga je van Marktplaats (en Ebay) krijgen
    Correctie. Marktplaats (= Ebay).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.230
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Een Duitser in combinatie met de Engelse taal, liever niet. Mijn Duits is best wel oké, maar het kost wat moeite, en daar baal ik van, want ik wil er liever geen energie meer in steken.
    Je schrijft gewoon in het Nederlands, dat hij het niet kan lezen is zijn probleem. Zo doen de Fransen dat ook. Hij zal zelf een tolk moeten zoeken. Wel aangetekend versturen.

  4. #24

    Standaard

    Vandaag gemaild en uiterlijke termijn bepaald, volgende week vrijdag. We zien wel, als die gek zich meldt, dan mag hij 'm nog steeds hebben, wel op mijn manier. Als ik niets van hem hoor dan is het ook mooi. Ik heb al een aantal andere geïnteresseerden, waar ik liever zaken mee zou willen doen.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Je schrijft gewoon in het Nederlands, dat hij het niet kan lezen is zijn probleem. Zo doen de Fransen dat ook. Hij zal zelf een tolk moeten zoeken. Wel aangetekend versturen.
    Dat is gewoon je recht ook. De deal vindt plaats in NL dus volgens NL recht en in NL taal.

  6. #26

    Standaard

    Die flapdrol melde zich zoals verwacht op het laatste moment, weer met een vreemde constructie. Korte zinnen en redelijk onbeschoft. Ik kreeg weer moordneigingen! Na 12 emails heen en weer kreeg ik op het eind een smiley en tot ziens! Nou, van mij mag hij iets krijgen! Wat een eikel. Al mijn vertrouwen is geschaad. Ik heb de prijs meteen omhoog geschroefd voor Duitse kopers. Eigenlijk is de lol er ook wel af en denk ik dat ik de versterker niet meer weg doe, ben er wel tevreden over.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Eigenlijk is de lol er ook wel af en denk ik dat ik de versterker niet meer weg doe, ben er wel tevreden over.
    Dit kan ik me zeer goed voorstellen!

  8. #28

    Standaard

    Ik snap werkelijk niet waar je de moeite voor doet, denk dat hij sowieso heel lastig krijgt om "zijn recht" te halen, advocaat of niet. Bovendien HIJ reageert niet meer, lijkt mij duidelijk dat dat recht dan ook wel over is.
    Of je moet natuurlijk de versterker aan hem willen verkopen, maar dan zou ik met een zaak dreigen, net als hij, dat hij het MOET kopen.

    Voor de rest redelijk goede ervaringen met duitsers al gaan ze wel een stuk strikter met hun recht om, via ebay laten ze de boel al snel escaleren waarbij een nederlander denkt, ach ik kijk het ff aan zal wel goed komen gaat een duitser al snel de strenge weg.

    Waar je trouwens dat vermoeden van oplichting vandaan haalt is mij volkomen onduidelijk en dan ook nog zeggen dat hij nogal veel dure spullen heeft en die mogelijk op creatieve wijze heeft gekregen.
    Je ziet een beetje snel dingen die er mogelijk niet zijn.

  9. #29

    Standaard

    Paar jaar in vastgoed in Duitsland gewerkt. Dit relaas is voor mij een typisch voorbeeld van het beruchte cultuurverschil. De D-er pakt het goed voorbereid, hard, zakelijk en met juridische dreigementen aan en de NL-er zoekt het dialoog en de relatie op en gaat er emotioneler mee om. De D-er gaat na afloop nog steeds graag een biertje met je drinken en de NL-er voelt zich geschoffeerd en beledigd. En dan maakt het ook nog uit uit welke deelstaat de betreffende D-er komt.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #30

    Standaard

    Mjah, los van het feit dat hij misschien wel erg overtrokken reageert (maar misschien is dat het cultuurverschil welke hierboven benoemd wowrdt) snap ik het feit dat hij wil dat je je aan de deal houdt ook wel.

    In de openingpost vond ik het ook een raar verhaal met het supermarktbriefje, maar blijkbaar stond het gewoon op ebay en is het dus niet gek dat hij het ziet en reageert.. Gezien de prijs is het blijkbaar ook geen heel standaard apparaatje (?) dus wellicht was hij hier al naar op zoek.

    Dat je dan vanwege onderbuikgevoel opeens toch van de koop af wil zien (waar hij blijkbaar tot dan toe op alle manieren mee wil werken, qua betalen vooraf etc) zorgt wel voor wat frictie.

    Hoe dan ook, wel balen natuurlijk en rot om op zo'n manier een verkoop af te 'moeten' handelen. Zou er idd niet teveel tijd en moeite meer in steken, helemaal nu de toon is gezet denk ik dat alles verkeerd gaat vallen of opgevat gaat worden (lekker geholpen door taal- en cultuur verschil ). Hopelijk kan het nog netjes afgehandeld worden allemaal...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top