Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alterman Bekijk bericht
    Inderdaad internationaal recht waarbij het land van de koper leidinggevend is, dus Nederland.
    Duitsland dan toch?

  2. #12

    Standaard

    Inderdaad. Correctie VERkoper. Het land waar de deal gesloten wordt. NL dus.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Ik weet niet of mijn verhaal hier goed staat, maar ik vermoed een vorm van oplichting, daarom dus hier.

    Ik heb mijn versterker, via een briefje op zo'n supermarkt-te koop-bord, te koop aangeboden. Nu kreeg ik een tijd geleden een reactie via de mail van een Duitser, hij deed een goed bod €2200 en wou de versterker ongeveer een week later laten ophalen, door een andere Duitser...
    Roept al een paar vragen op:

    1) Een Duitser die tegen de Zwitserse grens woont en reageert op een briefje op een bij jou lokaal supermarkt-te koop-bord?
    Kan, misschien was ie hier op vakantie of heeft ie hier connecties die hem hebben getipt. Maar kunnen die dat niet voor hem afhandelen?

    2) Een goed bod €2200, is de versterker zo bijzonder of dat echt waard om ineens zo ongezien te bieden en al die heisa met ophalen overhoop te halen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    ... Eerst wou hij de ophaler contant geld meegeven, maar omdat ik bang ben voor nepgeld vroeg ik hem het geld maar over te maken, de koper vond alles best...
    Hmmm...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    ... Ook kreeg ik te horen dat hij advocaat is van beroep, een link van zijn website zat erbij. Ik heb alles nagetrokken en hij is daadwerkelijk advocaat en muzikant...
    Wie zegt dat hij is wie en wat hij is? Een nepwebsite of wat nepaccounts zijn toch geen probleem. En dan lekker dreigen.
    Mogelijk woont ie gewoon een dorp verderop en probeert ie naast je versterker wat ID gegevens en een rekeningnummer van je los te krijgen om zo van alles op jouw naam te kunnen bestellen. Gevalletje identiteitsfraude.
    Ik zou er geen aandacht meer aan besteden.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Als je na het hele verhaal deze zin leest vraag je je af of de papieren advertentie er iets mee te maken heeft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    De email gaat dan naar zijn versleutelde adres (de advertentie site, ja daar stond de amp ook op, via die site verliep ook de email correspondentie)


    Niet lullig bedoeld, maar als er zo elke reactie meer onthuld wordt hoe het nu werkelijk zit, houden we niet echt een spannend verhaal over.

  5. #15

    Standaard

    De advertentie staat op ebay kleinanzeigen. Reacties, vragen en antwoorden van kopers en verkopers lopen via die site. Ik heb het bij hun gemeld dat ik een vreemd gevalletje van - ik wil en ik zal - en daarna hoor je niets meer van mij - had. Hun antwoord was "dan moet je bij een advocaat zijn, wij bemoeien ons hier niet mee. De functie van onze site kun je zien als een briefje in een supermarkt, alles wat tussen koper en verkoper wordt besproken is tussen hun en ebay kleinanzeigen mag en kan zich hier niet mee bemoeien.

    Ik stuur hem morgen een laatste herinnering met een termijn van 5 dagen. Bij geen reactie fuck him. Ja ik ben zo dom geweest hem mijn adres en iban al te geven.

    Ik kan me goed voorstellen dat hij toch wel zal reageren, omdat het zo'n eikel is, en hij het leuk vindt een ander onder druk te zetten.

    Is ook echt niet gemakkelijk om die Duitse k.. mails te schrijven.

    Als hij er te lang mee doorgaat, dan boek ik een weekendje Schwarzwald en en neem ik de snoeischaar mee. Komt vanzelf wel in het nieuws. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ik verkoop en koop al 20 jaar via internet, overal ter wereld, nooit een probleem gehad wat niet fatsoenlijk werd opgelost.

    Iedereen bedankt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Waarom schrijf je de email dan niet gewoon in het Engels?
    Gibson, what else...?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht

    Als hij er te lang mee doorgaat, dan boek ik een weekendje Schwarzwald en en neem ik de snoeischaar mee. Komt vanzelf wel in het nieuws.
    Waarmee? Met niks van zich laten horen?
    Ik vind jou reactie nog wel raarder dan die van hem eerlijk gezegd.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Waarmee? Met niks van zich laten horen?
    Ik vind jou reactie nog wel raarder dan die van hem eerlijk gezegd.
    Je denkt toch echt niet dat ik dat doe, het geeft alleen mijn teleurstelling weer. Ik zal dat nooit tegen hem zeggen en zeker niet doen.

    Ik schrijf vandaag een berichtje naar hem en dat is het dan.

    Wel vreemd dat een juridisch loket geen bruikbaar antwoord kon geven, alleen maar "u moet daarvoor naar een advocaat", dus het juridisch loket wordt niet gerund door mensen die weten hoe je met de wet moet omgaan? Gelukkig helpt het als je een beetje om je heen vraagt, ik heb van jullie allemaal goede en bruikbare antwoorden gekregen, daarvoor nogmaals mijn dank.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Waarom schrijf je de email dan niet gewoon in het Engels?
    Een Duitser in combinatie met de Engelse taal, liever niet. Mijn Duits is best wel oké, maar het kost wat moeite, en daar baal ik van, want ik wil er liever geen energie meer in steken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Hetzelfde antwoord ga je van Marktplaats (en Ebay) krijgen; we have nothing to do with it!
    Pas als je voldoende juridische power meeneemt gaat men bewegen.
    Zo zal je op Ebay bijvoorbeeld geen fake of zelf aangebracht merk logo zien omdat Ebay geen zin heeft in gesteggel met de grote jongens.
    Dan moet je het heel goed doen, profi vervalsen, is ander verhaal.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top