Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Threaded View

  1. #1

    Standaard Verkoopovereenkomst ongedaan maken, hoe?

    Ik weet niet of mijn verhaal hier goed staat, maar ik vermoed een vorm van oplichting, daarom dus hier.

    Ik heb mijn versterker, via een briefje op zo'n supermarkt-te koop-bord, te koop aangeboden. Nu kreeg ik een tijd geleden een reactie via de mail van een Duitser, hij deed een goed bod €2200 en wou de versterker ongeveer een week later laten ophalen, door een andere Duitser. Ik ging daarmee akkoord, via de mail. De koper woont ergens aan de Zwitserse grens en heeft zelf geen tijd om het op te halen en kan hem ook niet uitproberen. Opsturen zie ik niet zitten en dit heb ik ook niet aangeboden. Eerst wou hij de ophaler contant geld meegeven, maar omdat ik bang ben voor nepgeld vroeg ik hem het geld maar over te maken, de koper vond alles best. Na een nachtje slapen vond ik het geen goed plan meer. Wat nu als hij echt het geld overmaakt en vervolgens wordt de amp opgehaald door die andere Duitser en vervolgens zegt de koper dat die ophaler de versterker nooit bij hem heeft afgeleverd. Bovendien koopt hij ook een beetje een kat in de zak. Dus ik mailde hem met de mededeling dat het voor beide partijen verstandig zou zijn om de koop niet door te laten gaan. Nou, die koper begon te flippen! Hij verwees naar een wet waarin beschreven is dat een schriftelijke toezegging bindend is, en als ik me daar niet aan zou houden dan zou hij er een rechtszaak van maken. Ook kreeg ik te horen dat hij advocaat is van beroep, een link van zijn website zat erbij. Ik heb alles nagetrokken en hij is daadwerkelijk advocaat en muzikant en heeft veel te veel dure instrumenten, misschien wel op een creatieve manier bij elkaar gesprokkeld? Ik mailde hem weer terug en gaf hem te kennen dat ik dit wel een heel gestrekt beentje vond, maar dat ik wilde onderzoeken hoe dit het beste en veiligste kon worden afgehandeld. Zijn reactie was weer "ik heb recht op die amp, als jij je verplichting niet nakomt dan krijg je een rechtszaak aan je broek. Enkele dagen later heb ik hem een laatste email gestuurd met daarin mijn instemming voor de verkoop. Ik heb als bijlage een volmacht erbij gedaan die hij dan in moet vullen, zijn gegevens, gegevens ophaler en paspoortnummer, gegevens versterker, prijs, dat hij afziet van garantie en retour, overdracht tegen contante betaling bij een ING-punt, zodoende kan ik het geld meteen storten en laten controleren, en hij moet het ondertekenen. Na betaling zou de verantwoordelijkheid overgaan op de transporteur/ophaler. De ophaler moet ziijn paspoort meenemen en moet overeenkomen met het paspoortnummer van de volmacht. Nu is het 10 dagen later en heb ik nog geen bericht van hem gekregen. Mijn vraag is: wat nu? Een herinnering sturen en daarin een uiterlijke termijn om te beslissen? Via de mail, of een aangetekende brief? Wat als hij beweert dat de envelop leeg was? Ik heb dit alles ook neergelegd bij het Juridisch Loket, maar die zeggen dat ik maar naar een advocaat moet gaan, zij kunnen mij niet adviseren hierin. Wat wel eens gebeurt volgens andere gedupeerden: omdat je niets meer hoort van de eerste koper ga je de amp aan iemand anders verkopen, maar dan opeens meldt de eerste koper zich weer en wil hij zijn amp laten ophalen. Dat was immers schriftelijk overeengekomen. Ik heb dan de amp niet meer. De koper is dan tekort gedaan en mag hij elders eenzelfde amp kopen, de extra kosten zijn dan voor mijn rekening, dit kan aardig oplopen. Dit is al vaker gebeurt, en als ik kijk naar zijn gear dan denk ik hoe betaal je dat toch? Heeft hij meer domme gitaristen geld afhandig gemaakt? Dus nogmaals: moet ik een berichtje sturen met een verzoek te reageren binnen een termijn, bij geen reactie zal ik de verkoop dan annuleren. Is dat rechtsgeldig? Hebben jullie misschien andere tips. Ja, ik kan hem ook gaan opzoeken en met een snoeischaar en zijn vingers afknippen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Graag hoor ik van jullie, Hartelijk dank!
    Laatst gewijzigd door gitaargod; 13 september 2018 om 00:42 Reden: taalfout

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top