Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
Een ode aan de Pathfinder 15R: https://wgsusa.com/vox-pathfinder-15r
http://www.tdpri.com/threads/vox-pat...owners.166040/
156 pagina thread over de PF15(r)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
Ik begrijp van topics op Gearpage dat de 8 inch speaker vervangen voor een andere 8 inch weinig oplevert, de (Blue?) Bulldog speaker die er inzit is goed genoeg.
Ik heb er een Celestion Eight 15 in geprobeerd. Idem voor de PF10. Maar voor beide klonk de stock speaker, hoe goedkoop en Chinees hij ook moge zijn, toch beter: rauwer, meer hoog, meer chime maar ook meer fizz en crackle.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
Ik vind wel dat de master volume heel gevoelig is voor thuis spelen, ik kan deze amper opendraaien, volume is snel al heel hoog. Gain heb ik op 11 uur staan. Als hier wat slims voor is, b.v een L pad er tussen zetten, dat zou helpen.
Da's één van de redenen waarom ik hem uiteindelijk toch weer verkocht heb. Veel te snel veel te luid.

De meesten willen er ook graag kleine optredens mee doen en dan zal hij perfect zijn maar voor thuis (rijhuis) vond ik hem heel moeilijk in te stellen. Dat gepiel met de volume-knop: ietsie pietsie hoger: net te luid, tikje lager: net te stil... En eigenlijk vond ik hem ook pas goed beginnen klinken als hij net te luid was.

In dat opzicht is de kleinere PF10 veel beter te controleren. En naar mijn smaak klinkt die beter. Maar geen tremolo of reverb on board.

Op zich zou op een ss versterker een L-pad niet nodig hoeven zijn. Er zijn andere plaatsen in het circuit waar je een extra voltage divider zou kunnen introduceren of de gain zou kunnen verlagen, al ben ik er zelf destijds niet in geslaagd om dat goed te doen.

Vooral ook omdat ik me op allerlei andere mods richtte: ruis en hum verhelpen (geen succes), mid knop toevoegen (succes maar de treble en bass knoppen deden niet veel meer), tremolo depth verhogen (succes), meer reverb (succes, maar met nog meer noise tot gevolg).
Uiteindelijk alles back to stock en verkocht...

Van de opbrengst heb ik een Blackstar ht1r gekocht en ondanks de vele lovende kritieken was het dat toch ook weer niet. En in die HT1r vond ik ook weer een Chunil speaker... Maar ook met andere cabs doet die HT1r niet wat ik wil.