Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard welke gitaarversterkers komen in de buurt van een pathfinder 15R

    Er zijn veel diverse Solid state versterkers in omloop, maar ik kan er niet aan ontkomen dat de pathfinder 15(r) mij echt imponeert.
    zijn er nog andere versterkers die in de buurt komen van deze en die snel over het hoofd worden gezien?
    in vergelijk met mijn oude evans EG201 lijkt hij veel dynamischer, maar aan de andere kant staat deze er ook om bekend moeilijk overstuurd te raken.
    een 2 kanaals Park versterker, daarvan vond de distortion niet geweldig.

    misschien hebben jullie adviesen, tips?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vrees dat je in die prijsklasse weinig beters vindt. Misschien een 2e hands Orange Crush pro 60 kopen. 2 knaals, 60 watt, mooie reverb, mooi scheurgeluid en een mooi clean geluid. Echt een beul van een versterker. Helemaal solid-state dus geen geklooi met buizen. Weegt wel 18 kilo.

    Maar als hij 2e aangeboden wordt zal het altijd nog minimaal 300 zijn.
    Laatst gewijzigd door Brad; 10 september 2018 om 19:38

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Kennelijk mik je op lager vermogen en compact.
    Park (budget merkje van Marshall) en Evans zijn geen courante modellen meer.
    In de jaren '90 had ik een Crate GX-30M combo'tje en die klonk clean erg fijn, mooie galm en een (mono) chorus op de koop toe. Distortion was helemaal prut, maar een pedaaltje ervoor ging dan weer prima. Helaas niet heel degelijk gebouwd (potmeters alleen aan de print vast!) dus voorzichtigheid was geboden. Ook niet courant meer, al die merken bestaan geloof ik niet meer.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    klopt, vermogen is niet belangrijk voor in de huiskamer.
    ik heb de laatste jaren nogal wat versterkertjes gehad zoals de G-Dec , mustang 2, de vypyr VIP 1 van peavey en er klopte eigenlijk altijd iets niet aan.
    bijgeluiden, zoals van die slissl bij sommige amp models, of juist hoge ruis level, letterlijk software fouten die rare geluiden opleverde.

    en dan pak je een evans of de pathfinder en dat is plug and play, what you hear is what you get.

    en het zou mij niet verbazen dat er wel meer budget ampjes zijn die verbazend goed kwaliteit opleveren.
    je ziet op marktplaats ibanez toneblasters voorbij komen, maar ook yamaha en kustom versterkertjes.

    dus eigenlijk was ik benieuwt naar jullie ervaringen en herinneringen van die beginners ampjes die toch positief bij jullie zijn blijven hangen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Mijn eerste versterkertje was een Fender Performer 650. 65 watt torren en een 12" speaker. Niet echt klein en compact, maar wat klonk dat ding lekker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    klopt, vermogen is niet belangrijk voor in de huiskamer.
    ik heb de laatste jaren nogal wat versterkertjes gehad zoals de G-Dec , mustang 2, de vypyr VIP 1 van peavey en er klopte eigenlijk altijd iets niet aan.
    bijgeluiden, zoals van die slissl bij sommige amp models, of juist hoge ruis level, letterlijk software fouten die rare geluiden opleverde.

    en dan pak je een evans of de pathfinder en dat is plug and play, what you hear is what you get.

    en het zou mij niet verbazen dat er wel meer budget ampjes zijn die verbazend goed kwaliteit opleveren.
    je ziet op marktplaats ibanez toneblasters voorbij komen, maar ook yamaha en kustom versterkertjes.

    dus eigenlijk was ik benieuwt naar jullie ervaringen en herinneringen van die beginners ampjes die toch positief bij jullie zijn blijven hangen?
    Wat mij positief is bijgebleven is de Ibanez GX serie uit de jaren 80. Ze hadden een 10, een 20, een 30, een 60 en een 100 watt versie (dat waren nog eens tijden). Ik heb met de 20 en 100 watt versie gespeeld. Erg mooi geluid.

    Enne, helemaal solid-state, geen buis te bekennen in die amps.

    Laatst gewijzigd door Brad; 11 september 2018 om 11:16

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn eerste versterkertje was een Fender Performer 650. 65 watt torren en een 12" speaker. Niet echt klein en compact, maar wat klonk dat ding lekker.
    Ik had uit die tijd de Ultra Chorus (2x65W en 2x12"). Torren en clean ook heel lekker. Maar een wat krasserige distortion en een pedaaltje vond ik er ook niet lekker op werken. Met de Epi Sheraton II die ik toen ook had veel het dan wel weer mee, maar eigenlijk was of alleen clean of 'high gain' te pruimen, een lekker crunch geluidje bleef toch wat rasperig.

    Verder oude transistorbakken die dacht ik wel populair waren, waren de Session Award Sessionette en Rockette (MOSFET eindtrappen). Zo'n Sessionette 75 kon naar het schijnt ook keihard.

    Ook oudjes en transistor was de Roland Jazz Chorus serie, ook dacht ik wel populaire modelletjes in die tijd.

    Zoek je het in het nu dan zit je al gauw in de modelling denk ik.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik zit te denken aan de Hotone Purple Wind, lijkt me ook een goede solid state. Is een head, geen combo, dan moet er een klein cabinet bij.

    En er zijn ook hybride heads, Micro terror, en die amps van Joyo. En de Roland JC-22 voor clean.

    Mijn zoontje speelt op de P15R, en ik heb er een Boss SD pedaaltje bij gekocht, gekke is dat de pedaal vrijwel het zelfde klinkt als de overdrive in de amp zelf, zelfde karakter.
    Laatst gewijzigd door raabje; 11 september 2018 om 21:20

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik zit te denken aan de Hotone Purple Wind, lijkt me ook een goede solid state. Is een head, geen combo, dan moet er een klein cabinet bij.

    En er zijn ook hybride heads, Micro terror, en die amps van Joyo. En de Roland JC-22 voor clean.

    Mijn zoontje speelt op de P15R, en ik heb er een Boss SD pedaaltje bij gekocht, gekke is dat de pedaal vrijwel het zelfde klinkt als de overdrive in de amp zelf, zelfde karakter.
    ik snap dat het produceren van een pathfinder tegenwoordig waarschijnlijk duurder zal zijn dan de moddeling versterkers, maar die combinatie van die versterker met die kleine speaker en de geboden kwaliteit doet je afvragen waarom ze die niet weer gaan produceren.
    zou mij trouwens niks verbazen dat de opbouw van de overdrive van de SD zou lijken op de manier hoe ze dat bij de vox ook hebben gedaan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb jaren, voor thuis, een Crate 15R gebruikt. Clean vond ik zalig en het overdrive erg goed. Misschien is dit iets voor je.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top