Hallo,

Ik post niet veel omdat ik vaak vergeet foto's te maken tussendoor maar als ik voor een ander bouw probeer ik ze zoveel mogelijk op de hoogte te houden, dus genoeg foto's voor een bouwproces!
De gitaar die ik bouw is voor een broertje van een vriend, waarmee ik samen ben opgegroeid in de buurt.
Hij is inmiddels beroeps muziekkant en speelt verschillende stijlen waaronder klassieke muziek, po/fun in een band maar ook Noord Afrikaanse traditionele muziek.
Voor die laatste stijl wilde hij graag dat ik een gitaar voor hem maakte.
De gitaar die hij voor ogen had was een viola beiroa maar dan met nylon snaren, de bassen enkel en de hogere snaren dubbel. Hij is semi hollow door en er zit een piezo element in de brug.

Hieronder de originele viola beiroa

Hier het begin van de body, Mahonie

Gaten om het gewicht te verminderen en de sleuven voor de elektronica.

De hals ook van Mahonie

Omdat ik verwacht dat er een rare kracht komt op de hals omdat er 6 snaren onder zitten en 3 boven heb ik besloten er een dubbele halspin in te zetten. Misschien iets waarder maar hopelijk voorkomt het torderen van de hals.

Op het bovenblad komt het volume wieltje er net boven uit dus zit netjes verwerkt in de gitaar, ik heb later wel besloten dat je er toch bij moet kunnen voor het geval het defect raakt. Daar zit nu een uitsparing op de achterkant dat het eventueel kan worden vervangen (liever dat dan de gitaar helemaal open moeten slopen ).