Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Man, man, man, wat is dat mooi!!! Geweldig! Goede keus om 'ouderwetse' open snaarmechanieken te gebruiken. Ben ook erg benieuwd naar de klank, ook ten aanzien van de kwarttonen.
    Een (noob)vraagje: wat is je overweging geweest om - neem ik tenminste aan - uit het oogpunt van gewichtsbesparing dik massief hout te nemen en daar stukken uit te halen? Was een klankkast met boven-, achter- en zijbladen vanwege het krachtenspel geen optie?
    Ze zal evengoed nog wel behoorlijk aan het gewicht zijn.
    Compliments!!!
    Dank voor de complimenten
    De klank zit in het filmpje erboven maar het lukte niet om hem embedded te krijgen haha.
    De keuze voor en solid body was eigenlijk van de klant zelf, het had heel wat gescheeld in gewicht maar door de gaten in de body valt het nu mee, hij is aardig in balans.
    Vanwege het kracht spel heb ik wel twee trussrods in de hals gezet om te zorgen dat niet door de rare snaar verdeling de hans zou gaan torderen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Zo werkt de link naar het videootje beter

    http://burningfrog.nl/wp-content/upl...1daf528167.mp4
    dank dat werkt beter

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Wat een vreselijk interessant ding! Erg mooi geworden!

    Stom dingetje dat me opvalt, en dat me nu gaat intrigeren: Je hebt anderhalf setje stemmechanieken gebruikt. Het ene setje aan weerszijden, en dan nog één helft aan de treble-kant waar de dubbele snaren zitten. Is er een reden dat je juist die ene helft van het setje hebt genomen, en niet de andere? Want van die zes snaren hebben nu drie de draaiknop boven de as, en drie er onder. Is dat met opzet? Zit er een gedachte achter?
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mooie sound hoor! Wat is de stemning van alle snaren? Is e.e.a. soms op microtonale stemming gericht?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Waarom heeft de body zo'n extreme taille? Aan de video te zien speelt het geen rol in de speelwijze en voor het geluid zal het niet uitmaken omdat het een solid body is.

    Alhoewel, heeft het eigenlijk effect op het geluid? Er zit een piëzo in, die afhankelijk is van de trillingen in de body. Lage geluiden = lange golven kunnen zich niet voortplanten aan de zijkanten vanwege die taille, het hout is daar immers weg. Volgens deze theorie zou de taille zorgen voor een dunner geluid of een helderder geluid omdat de maskering van hogere tonen door lagere tonen wordt tegengehouden.

    Maar da's theorie, maakt het uit in de praktijk?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Heul mooi. Zowel het instrument als de muziek.

  7. #17

    Standaard

    Dat was eigenlijk meer een ongelukje helaas, anders paste de tuners niet meer in de kop.
    Toen ik er eenmaal achter kwam was het te laat maar de eigenaar vind het niet erg gelukkig
    aldoende leert men!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Wat een vreselijk interessant ding! Erg mooi geworden!

    Stom dingetje dat me opvalt, en dat me nu gaat intrigeren: Je hebt anderhalf setje stemmechanieken gebruikt. Het ene setje aan weerszijden, en dan nog één helft aan de treble-kant waar de dubbele snaren zitten. Is er een reden dat je juist die ene helft van het setje hebt genomen, en niet de andere? Want van die zes snaren hebben nu drie de draaiknop boven de as, en drie er onder. Is dat met opzet? Zit er een gedachte achter?
    Dat was eigenlijk meer een ongelukje helaas, anders paste de tuners niet meer in de kop.
    het hout van de hals was niet lang genoeg om de tuners om te draaien en genoeg vlees over te houden aan de bovenkant.
    Toen ik er eenmaal achter kwam was het te laat maar de eigenaar vind het niet erg gelukkig en
    aldoende leert men!
    Laatst gewijzigd door leejuan; 18 juni 2019 om 01:13

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Waarom heeft de body zo'n extreme taille? Aan de video te zien speelt het geen rol in de speelwijze en voor het geluid zal het niet uitmaken omdat het een solid body is.

    Alhoewel, heeft het eigenlijk effect op het geluid? Er zit een piëzo in, die afhankelijk is van de trillingen in de body. Lage geluiden = lange golven kunnen zich niet voortplanten aan de zijkanten vanwege die taille, het hout is daar immers weg. Volgens deze theorie zou de taille zorgen voor een dunner geluid of een helderder geluid omdat de maskering van hogere tonen door lagere tonen wordt tegengehouden.

    Maar da's theorie, maakt het uit in de praktijk?
    Hij is inderdaad redelijk helder qua klank en in combinatie met een preamp die hij er nog tussen zet heb je voldoende lage tonen.
    ook was de keuze van de taille weer door de klant, hij wilde graag die vorm hebben en ik moet eerlijk zijn dat het ook best een leuke uitdaging was omdat ik nog nooit iets in deze trant had gemaakt.
    Ik kon ook vrijwel geen enkele gitaar vinden die ditzelfde principe gebruikte, dus leuk dat het toch een speciaal en bespeelbaar instrument is geworden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top