Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    ideetje PedalPro / PedalPro-Ex software

    Ik ben een appje aan het maken om de PedalPro(Ex) te kunnen managen vanaf de PC.

    Vooralsnog gaat de functionaliteit niet verder dan Presets, maar de plannen zijn groots (tijd niet).

    Ik zou het leuk vinden om feedback te ontvangen over welke features je nog zou willen zien en op welke manier (hoe) je daarmee zou willen werken.

    Voorlopig is het windows-only, maar installers voor Linux en mogelijk Mac staan op de planning.

    https://1drv.ms/u/s!AhOnTNbY2NaPiYx3TCdDVza3qLPyLw

    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2

    Standaard

    Dag Marc,

    Het duurde even voordat ik reageerde omdat ik er over wilde nadenken. Ik denk dat een app voor preset management wel interessant is maar niet doorslaggevend. Daarnaast gebruik ik ook nog eens het Mac Osx platform. Een html5 web-browser, IOS of Android app zou ook een optie kunnen zijn.

    Wat voor mij interessant zou zijn is een editor waarmee je een preset kunt selecteren en daarna een overzicht krijgt van de configuratie (routing, effecten etc.). Als je ook de settings van die effecten kunt aanpassen en opslaan heb je volgens mij een redelijk volwaardige editor die sneller werkt dan de huidige knoppen interface. Ik vind de Axe-Edit van Fractal Audio wel een aardig en vergelijkbaar voorbeeld.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 september 2018 om 18:51

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    De Mac release komt er wel aan hoor. Ik moet alleen een Mac scoren om daar op te kunnen builden. Je kan alleen op een Mac, Mac images maken.

    Ik ben nu bezig met de schermen voor het editen van de effecten. Niet al te moeilijk maar wel veel. Duurt dus nog even. Wat ik al zei, de plannen zijn groots.

    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Sneak preview:

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Volgende ronde.

    PedalPro Studio v0.3.0
    https://1drv.ms/u/s!AhOnTNbY2NaPiYx4ALE3yAGJtwb4TA

    Deze versie heeft effect edit mogelijkheden voor zowel de PedalPro als de PedalPro-Ex.

    Als je opmerkingen hebt kan je die hier kwijt:
    https://github.com/obiwanjacobi/PedalPro-Studio/issues

    Have fun.
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 13 oktober 2018 om 17:51
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #6

    Standaard

    en...is hij veel handiger dan de huidige knoppen bediening?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Tja, dat moet een ieder voor zich bepalen.

    Ik denk van wel. Logischer iig.

    In de effect editor is er (links) een lijst met de effecten die in de volgorde van het signaalpad staan.
    Zo zal je bijv. Filters 2x zien staan, 1x 'pre' en later als 'post'. Met simpele aan/uit schakelaars zet je effecten aan/uit op de plekken waar ze dan in het signaalpad staan. In de post sectie heb je ook nog de optie van Links/Rechts waar dat van toepassing is.

    Afijn, speel er even mee dan ervaar je het zelf.

    (ja, ja ik ben bezig met de Mac versie )
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Dit wordt hoogstwaarschijnlijk een tnijland-obiwanjacobi-onderonsje

    Ik neem dat je dit puur uit liefhebberij doet en totaal niet om één of ander financieel belang.
    Wat ik ermee wil zeggen, en dan quote ik graag wijlen Aretha Franklin: R-E-S-P-E-C-T.

    Op vguitarforum en kemperforum zie je ook dit soort initiatieven, ik kan er alleen met verwondering naar kijken.
    Keep up the good work!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Thanx!

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Weer een update: versie 0.4.0 beta.

    Windows:
    https://1drv.ms/u/s!AhOnTNbY2NaPiYx9N5TOnWOCSt55bA

    Mac:
    https://1drv.ms/u/s!AhOnTNbY2NaPiYx8oil6gMerYqOwRA

    Laat even weten of de Mac versie naar behoren werkt. Ik heb zelf geen Mac vandaar...

    M.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top