Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    ik heb zelf een dual rectifier 2 kanaals (rev g uit 199 en ik snap de ballen van die kl#te fx loop.
    Misschien ook eens denken over deze mod!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Is die loop later veranderd of zo?
    Ik heb een dual rectifier roadster, uit 2010 of 2011 of zoiets, en die heeft een seriële fx loop, en werkt perfect.

  3. #13

    Standaard

    bij mijn weten was het tot 2000. na de revision G kwamen de 3 kanaal recto's met de serie loops.
    heb ook een nieuwe recto gehad en die loop werkte beter dan die van de 2 kanaal versie.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    ik heb zelf een dual rectifier 2 kanaals (rev g uit 199 en ik snap de ballen van die kl#te fx loop.
    Misschien ook eens denken over deze mod!

    Toch is het heel simpel hoor. Jouw signaal loopt normaal van de preamp naar de eindversterker. Door (bij een seriele loop) een jack in de loop te steken onderbreek je die lijn en zou je amp stil worden. Nu loopt het signaal door hetgeen jij in die loop hebt geprikt, om het even welk pedaal. Zou je er gewoon een kabeltje in steken loopt je signaal nu onveranderd door dit kabeltje en zou je dus geen verschil moeten merken.

    Een parallelle loop is als een seriele loop maar dan is er in de amp een bypass over de onderbreking waardoor het signaal van de pedalen EN het originele signaal de eindversterker kan bereiken.

    Het loop signaal wat door de pedalen gaat kan een aanzienlijke vertraging oplopen tov het originele signaal waardoor ze op bepaalde frequentie's in tegenfase kunnen zijn. Dat is de oorzaak van het rotte geluid bij een parallelle loop.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    bij mijn weten was het tot 2000. na de revision G kwamen de 3 kanaal recto's met de serie loops.
    heb ook een nieuwe recto gehad en die loop werkte beter dan die van de 2 kanaal versie.
    Mijn 3-channel heeft ook een parallel loop. Volgens mij hebben de nieuwere multi-watts pas weer een seriële loop.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Oude mesa's hebben een parallel loop, vanaf ong. 1995 zijn de loops standaard voorzien van of een switch P/S of serial fxloop. Ik ga de mod uitproberen en laat even weten hoe het is geworden!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Het is gelukt...

    https://www.dropbox.com/s/nwc92t9iw3...23913.jpg?dl=0

    alleen.... bijkomede ruis. Komt dit door het aanelkaar solderen van draad 2 en 3? Misschien beter om er een korte draad tussen te zetten?
    Laatst gewijzigd door phx; 7 september 2018 om 13:54

  8. #18

    Standaard

    @cluseau: hoe een fx loop werkt snap ik wel maar hoe je die van de eerste generatie recto's instelt dat snap ik niet.
    heb het FX stukje in de manual al 20 keer gelezen en ik snap het nog niet.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phx Bekijk bericht
    Het is gelukt...

    https://www.dropbox.com/s/nwc92t9iw3...23913.jpg?dl=0

    alleen.... bijkomede ruis. Komt dit door het aanelkaar solderen van draad 2 en 3? Misschien beter om er een korte draad tussen te zetten?
    Heb je ruis zonder de loop te gebruiken of met effects er tussen?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    @cluseau: hoe een fx loop werkt snap ik wel maar hoe je die van de eerste generatie recto's instelt dat snap ik niet.
    heb het FX stukje in de manual al 20 keer gelezen en ik snap het nog niet.
    Dan moet ik toch weten welk type je hebt. Link naar jouw manual zou helpen maar het juiste schema nog meer. En dan wat precies je probleem is natuurlijk.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top