Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Verschillende lugs mogelijk op drumstel? (I know: offtopic)

    Hai hai,

    Ik weet het, ik zit op een gitaarforum, maar er zijn genoeg all round muzikanten hier, dus vandaar plant ik mijn vraag toch hier.

    Onlangs een Tama Royalstar drumstel gekocht, uit de jaren 70. Geweldig ding! Alleen er missen een paar lugs (2) van de bassdrum. Originele kan ik nergens vinden. Zou ik bijvoorbeeld twee van deze erop kunnen zetten? Gat afstand is hetzelfde. Maar weet niet of het problemen oplevert dat er verschillende lugs opzitten?

    https://www.woodbrass.com/nl-nl/span...)-p226314.html

    Dank voor jullie gedachtes alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Oude Tama's! Geweldig spul, ik heb ooit een oude Rockstar gehad. Super drumstellen!

    Eigenlijk zou je een Royalstar erbij moeten hebben om als donor te fungeren. Bij die oude dingen gaat vroeg of laat iets kapot, draad eruit of zulke dingen. En het mooiste is om dat met originele spullen op te lossen. Maar ik snap ook dat dat bijna onmogelijk is. In principe passen de door jou genoemde er gewoon op, als de afstand tussen de boutjes (die 57 mm) op jouw kit hetzelfde is. En als je ze aan de onderkant plaatst aan de kant van de drummer, valt het voor de kijker niet eens op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Maar is met een beetje geduld toch best wel te vinden op Ebay? Niet bijzonder obscuur.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Nee, maar wel oud. En die dingen veranderden door de jaren nogal eens. Mijn Rockstar had hardware die maar twee jaar zo is geproduceerd. Dat ding was een populair type van eind jaren 80, en dat was al lastig te vinden. Een Royalstar is een dure kit, van nog 10 jaar ouder. En we zijn nog weer 10 jaar verder dan toen ik er nog in zat, zeg maar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    I stand corrected... Ik zit even op Ebay te kijken, en daar komt best veel van dat spul voorbij. Vintage hoops, tom lugs, logo's, van alles.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top