Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 82
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Grote kans dat de X inderdaad een stuk duurder kost.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Maar daar betaal je dan ook voor!

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met een duurdere prijs.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Let op: Uiteindelijk is het toch weer niet goed. Net zoals al die andere gear.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Heel goed mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat iets niet goed is.

    Persoonlijke smaak kan verschillen, ik heb mijn Amp 1 weggedaan maar volg de ontwikkelingen van Bluguitar nog steeds omdat ik het wel een goedklinkend apparaat vind.

  6. #76

    Standaard

    Het heeft even geduurd maar ook BluGuitar lijkt nu na een jaar de modeling versie van de Amp1 produktieklaar te hebben met hun AmpX. Gebaseerd op een "Neural Amp Design" waarmee er "virtueller Lötkolben" worden toegepast om iedere sound te maken ;-)

    Nou op de Guitar Summit in Mannheim hoop ik het te mogen beleven. Het oorspronkelijke concept was erg goed maar de sound was destijds niet helemaal mijn ding alhoewel ik me pas later realiseerde dat Thomas Blug veel met het volume van zijn gitaar werkt (net zoals bij een amp zonder master volume). Dus een herkansing is nog een optie...

    Toch bijzonder dat we het altijd alleen maar over de beste versterker simulaties hebben. Want het enige analoge multi-effect dat imo echt mijlenver boven al het andere uitstaat is volgens mij de PedalPro van Vintage Revolutions. Maar ja, over smaak valt natuurlijk niet te twisten ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 augustus 2022 om 23:48

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik was altijd behoorlijk gecharmeerd van de clean en lead klanken van transistor Fender versterkers. Thomas Blug heb ik leren kennen als een uiterst aimabele topmuzikant en ik heb sowieso vertrouwen in zijn kijk op sound.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Wat is er eigenlijk neural aan?
    Ik b
    edoel, dat IS toch een big selling point?

    Ik l
    ees dingen als proprietary biomimetic AI, Neural training & sanity check, cortex reference...
    mooi natuurlijk di
    e woorden maar ik krijg toch het idee dat het niet meer is dan een progressieve algoritme,
    wat op zich ook mooi is,
    maar wat do
    et dat dan?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat is er eigenlijk neural aan?
    Ik b
    edoel, dat IS toch een big selling point?

    Ik l
    ees dingen als proprietary biomimetic AI, Neural training & sanity check, cortex reference...
    mooi natuurlijk di
    e woorden maar ik krijg toch het idee dat het niet meer is dan een progressieve algoritme,
    wat op zich ook mooi is,
    maar wat do
    et dat dan?
    Dat doet vooral heel goed.

  10. #80

    Standaard

    In de 100+ videootjes heet Thomas wel regelmatig verteld wat zijn voorbeelden waren bij de Amp1. Dat waren een Fender Clean sound, een JTM50 Vintage sound, een JCM800 Classic rock en een Modern high gain sound die een kruising is tussen Mesa en een Soldano. Ik geloof ook wel dat hij erg goed heeft geluisterd naar de orginelen en heeft nagedacht over de nabootsing en dynamiek van deze sounds. En het concept is gewoon heel erg praktisch. De schema's zijn gebaseerd op een analoge transistor preamp sectie i.c.m. een nanotube eindbuis (D-klasse).

    De AmpX lijkt het d.m.v. nieuwe technologie mogelijk te maken om ook andere amp modellen (bijv. een VOX) na te kunnen bootsen. Als ik mezelf er iets bij zou moeten voorstellen: Neurale netwerken worden tegenwoordig binnen AI vaak met Deep Learning geassocieerd en zijn meestal gebaseerd op het leren van datasets (bijvoorbeeld audiostreams) waarmee de relaties tussen alle variabelen kunnen wordt vastgesteld. Die informatie zou je in theorie dan kunnen gebruiken om een amp sound te creeren... Dus de parameters voor de analoge transistor preamp sectie zullen wel digitaal bestuurd gaan worden.

    Alleen mis ik dan wel de typische Blug fingerprint ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 augustus 2022 om 00:15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top