Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 82
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Hm, die sizzle zou juist voor mij de reden zijn om voor de gewone versie te gaan. Mijns inziens hoor je die sizzle niet meer terug in bandgeweld maar blijft het hoog wel overeind en klinkt het niet zo "speaker simulated", zoals ik de Mercury wel vind klinken. Maar hey, smaken verschillen, uiteraard.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave amp, zeker doordat het setje zo compact ideaal live te gebruiken!
    Gefeliciteerd ! 👍

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Hoe hard gaat zo'n Bluamp (M) eigenlijk? Kan ie een 50 watt buizentop bijbenen?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Hoe hard gaat zo'n Bluamp (M) eigenlijk? Kan ie een 50 watt buizentop bijbenen?
    Ik heb de eerste versie gehad, die ging echt snoeihard. Ik kon niet overweg met het flubberige laag maar op volume klonk ie prima. Hij ging harder dan mijn Switchblade 50 over dezelfde kast. De band begon bij master standje 5 al te klagen. Ik heb hem even op 8 gehad en dat was meer een soort aardbeving.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Volume met de Fatcab vind ik niet heel erg luid, mijn Friedman Runt met 20W was echt luider.
    Maar vanwege dat ik nog wacht op mijn Nanocab kun je de master niet veilig boven 6-7 zetten met de 60W speaker van de Fatcab.

    Als ik ze beiden heb zal ik een beter beeld kunnen geven van het volume.

    Wat ik wel kan zeggen is dat hij goed klinkt op laag volume, en in de huiskamer wil je niet boven 1,5-2 op de master anders bellen je buren aan.

    Live zonder PA speelde ik laatst met 6 op de master, vandaar dat ik ook de Nanocab erbij heb besteld.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Volume met de Fatcab vind ik niet heel erg luid, mijn Friedman Runt met 20W was echt luider.
    Maar vanwege dat ik nog wacht op mijn Nanocab kun je de master niet veilig boven 6-7 zetten met de 60W speaker van de Fatcab.

    Als ik ze beiden heb zal ik een beter beeld kunnen geven van het volume.

    Wat ik wel kan zeggen is dat hij goed klinkt op laag volume, en in de huiskamer wil je niet boven 1,5-2 op de master anders bellen je buren aan.

    Live zonder PA speelde ik laatst met 6 op de master, vandaar dat ik ook de Nanocab erbij heb besteld.
    Ik had de Amp1 aangesloten op mijn Engl Standard 4x12. Nu zitten daar niet de meest efficiënte Celestions in maar wel 4 stuks natuurlijk. Ik was in ieder geval onder de indruk van het volume en dat was ik in die band niet snel. Wat meer is, ik was onder de indruk van het geluid op volume, het laag werd door de compressie ook strakker leek het. Daar zat ook gelijk het probleem: om lekker te klinken moest ie veel te hard voor thuis.



    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Nanocab is zojuist aangekomen, donderdagavond testen met oefenen.
    Dan weet ik echt hoe luid dat ding is

    Met 4x12 kun je 'm inderdaad helemaal openzetten, denk dat vanaf standje 7 het minder leuk is om ervoor te staan...

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Nanocab is zojuist aangekomen, donderdagavond testen met oefenen.
    Dan weet ik echt hoe luid dat ding is

    Met 4x12 kun je 'm inderdaad helemaal openzetten, denk dat vanaf standje 7 het minder leuk is om ervoor te staan...
    Heeft de Nanocab meer power dan die Fatcab dan? Volgens mij beide één speaker toch?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik kan dan de Fatcab en de Nanocab samen aansluiten, samen kunnen ze 120W RMS verwerken en de AMP1 is 100W RMS.

    Dus met 1 cabinet (zijn 60W per stuk) loop je het risico met de master boven 6-7 om de speaker op te blazen.
    En als het goed is geeft de dubbele speaker setup ook een luider geluid vanwege de grotere lucht verplaatsing.
    Dacht dat dit rond de 3dB extra geeft.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    de AMP1 is 100W RMS.

    Dus met 1 cabinet (zijn 60W per stuk) loop je het risico met de master boven 6-7 om de speaker op te blazen.
    Nu ga je er van uit dat het vermogen lineair toeneemt met de master, maar dat hoeft toch helemaal niet per se zo te zijn? Of is dat toevallig voor deze amp wel zo?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    En als het goed is geeft de dubbele speaker setup ook een luider geluid vanwege de grotere lucht verplaatsing.
    Dacht dat dit rond de 3dB extra geeft.
    Alleen een extra speaker kan het geluid eigenlijk niet verdubbelen. Meer luchtverplaatsing kan ook niet "zomaar" ontstaan. Daar heb je vermogen voor nodig, en dus zou je logischerwijs ook dubbel vermogen toe moeten voeren bij een dubbel aantal speakers om 3dB harder te gaan. Anders zou je, als je aan een 5W amp maar genoeg speakers hangt, net zo hard kunnen gaan als met een 180W amp op een halfstack.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top