Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 82
  1. #1

    Standaard Bluguitar Amp1 Mercury (tube amp waardig)

    Hey,

    Afgelopen weekend heb ik de nieuwe Amp1 Mercury versterker te leen gehad. Iets meer dan een jaar geleden kwam ik in aanraking met de normale Amp1. Dit omdat ik opzoek was naar een backup versterker die minder ruimte in beslag zou nemen (voorheen nam ik altijd 2 versterkers mee naar optredens). Ik kende de versterker al wel maar was niet zo onder de indruk door de filmpjes die ik gezien had. Dat veranderde vrijwel meteen toen ik hem mocht proberen.
    Vooral het clean kanaal in combinatie met pedalen spraak mij aan maar in het afgelopen jaar ben ik de drive channels ook beter leren kennen.

    Binnenkort komt de Mercury versie uit wat een upgrade is van de normale. De kanalen en de reverb klinken naar mijn idee een stuk dieper en strakker. De normale heeft nog altijd een klein beetje een transistor achtig randje vind ik. Dat is bij deze helemaal weg.

    Check hier wat demo filmpjes die ik afgelopen weekend heb gemaakt (btw ik werk niet voor dit merk)

    https://www.youtube.com/watch?v=83sX...Uyhm19okxwcBWN

    https://www.youtube.com/watch?v=07wT...&frags=pl%2Cwn
    Laatst gewijzigd door wood; 4 september 2018 om 18:03

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.018

    Standaard

    Klinkt zeker niet verkeerd. Zou je ook wat opnames kunnen maken over een cabinet en gemiked? Geeft toch een andere indruk dan van je geluidskaart.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het geluid in het eerste filmpje, die met een LP ronduit slecht en zeker niet als een tube amp klinken. Het tweede filmpje trekt het wel een beetje recht maar nog steeds komt het niet in de buurt van de oorspronkelijke demo van Thomas Blug, compleet met Herr Flick accent. Super vent ook, leuke herinneringen aan.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Heb geen idee wat Blug er zelf over zegt (wegens geen interesse) maar zolang men dingen zegt als "net een tube amp" en "nu nog witter" haak ik af.
    Hoor je nooit bij een tube amp dat ie op iets anders lijkt, niet nodig.
    Er was een tijd dat ik dacht, de transistor heeft een eigen sound die soms beter werkt dan een buis, ik heb het dan over bands als Pixies en Radiohead enzo.
    Hetzelfde geldt voor digitaal. Be proud of what you are zou dominee King zeggen.
    Maar goed, deze lijkt heel erg op tubes dus. Jammer.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb hem gekocht toen hij net uitkwam maar was er al snel uit dat het niet mijn ding was. Het concept is erg goed doordacht. Je hebt er ook een lekkere compacte unit mee waarmee je snel kunt optreden. Hij gaat imo alleen manco op de sound die het onvoldoende waarmaakt. Het is een beetje een kruising tussen een pedaal en een preamp. Jammer want nogmaals, het concept is best aardig.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 september 2018 om 23:49

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Heb geen idee wat Blug er zelf over zegt (wegens geen interesse) maar zolang men dingen zegt als "net een tube amp" en "nu nog witter" haak ik af.
    Hoor je nooit bij een tube amp dat ie op iets anders lijkt, niet nodig.
    Er was een tijd dat ik dacht, de transistor heeft een eigen sound die soms beter werkt dan een buis, ik heb het dan over bands als Pixies en Radiohead enzo.
    Hetzelfde geldt voor digitaal. Be proud of what you are zou dominee King zeggen.
    Maar goed, deze lijkt heel erg op tubes dus. Jammer.
    Nahja ik weet ook niet wat Blug daar zelf van vindt.... ik gok dat hij 'm affentittengeil vindt maar da's logisch. Ik heb ook een tijdje op trannies gespeeld, eigenlijk alleen Fender en was best gewend aan de drive tot ik weer op een (ook al Duitse) Kitty Hawk speelde. Sindsdien alleen nog maar buizen, op een cadeau gekregen Pignose na dan. Zo'n Nanotube is natuurlijk niet echt een huizenapparaat, net als m'n Blackstar HT-Dual preamp met één 12AX7.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb hem gekocht toen hij net uitkwam maar was er al snel uit dat het niet mijn ding was. Het concept is erg goed doordacht. Je hebt er ook een lekkere compacte unit mee waarmee je snel kunt optreden. Hij gaat imo alleen manco op de sound die het net niet helemaal waarmaakt. Het is een beetje een kruising tussen een pedaal en een preamp. Jammer want nogmaals, het concept is best aardig.
    Het zou erg mooi zijn ja. Ik heb 'm trouwens nooit uitgeprobeerd. Mijn contacten met Blug waren uit de tijd van de H&K Acces en zo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben niet zo buizengeil, ik wil een cleane eindtrap die mijn basisgeluid goed uitversterkt, en ik heb een paar leuke buizenamps die heel goed kunnen klinken maar die ook wel eens een slechte dag hebben (en die fukking loodzwaar zijn) zo'n blu ding samen met een rik5 lijkt me ideaal
    en ik vind het les paul filmpje eigenlijk het beste klinken
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zijn we het daar dus zwaar over oneens Fred

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Dit weekend speelde ik buiten op een festivalletje, de oude Deluxe met een hollow body P90 kon flink open en dat gaf een roar... de hele amp trilde, het was een tsunami die over het podium heen rolde, daar kan niks tegenop... dat wil zeggen, als je een rollende tsunami zoekt. Super clean of totale mayhem doen die buizencombo's minder goed, zeg maar... niet. Dan lijkt me een Blug ding ook praktischer.
    Ik zit zelf in de rollende tsunami handel he, door die bril bekijk ik ook alles.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zijn we het daar dus zwaar over oneens Fred
    Qua Les Paulo filmpje dan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top