Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik ook een vraag, hoe klinkt ie thuis op laag volume?
    Heb nu een JVM410H, klinkt thuis op laag volume prima, maar qua opties eigenlijk compleet overkill.
    Ik heb de amp nog niet thuis op laag volume getest. Wel in de winkel door een 2x12 cab op de 5 watt stand. Klonk ook meer dan behoorlijk vond ik. Als hij wat harder kan wordt het warmer en zit die brul er meer in natuurlijk.

    Momenteel heb ik thuis geen cab. Dus ben wel van plan binnenkort een 1x12 cabje aan te schaffen om er thuis ook over te kunnen spelen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Hij lijkt me supervet. 20 watt dus blijkbaar voldoende in band? Genoeg punch en genoeg bas?

    Mijn 2061x gaat (als ik 'm helemaal open draai) net zo hard als mijn 100 watt superlead op 2. Dat zijn non master volume amps dus dan ben je nog minder flexibel met geluidsmixers die vinden dat het zachter moet (maar ik speel niet meer live, dus verder geen probleem).

    Misschien moet ik ook maar een keer zo'n jubilee zoeken

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Hij lijkt me supervet. 20 watt dus blijkbaar voldoende in band? Genoeg punch en genoeg bas?

    Mijn 2061x gaat (als ik 'm helemaal open draai) net zo hard als mijn 100 watt superlead op 2. Dat zijn non master volume amps dus dan ben je nog minder flexibel met geluidsmixers die vinden dat het zachter moet (maar ik speel niet meer live, dus verder geen probleem).

    Misschien moet ik ook maar een keer zo'n jubilee zoeken
    Gisteren mee gerepeteerd, en ik moet zeggen, zoals wij repeteren is het net voldoende. Maar we spelen op repetitie dan ook loeihard. Maar ik kwam er heel goed door. Live wordt het altijd uitversterkt dus daar is géén probleem.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Congrats! Staat ook nog bij mij op een sluimerend GAS-lijstje...
    Waar ik benieuwd naar ben; kun je clean ook echt clean krijgen, als je lead sound nog steeds medium/high gain is? Of is dan het 'cleane' geluid al niet clean meer?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Congrats! Staat ook nog bij mij op een sluimerend GAS-lijstje...
    Waar ik benieuwd naar ben; kun je clean ook echt clean krijgen, als je lead sound nog steeds medium/high gain is? Of is dan het 'cleane' geluid al niet clean meer?
    Neen, echt heel clean krijg je die niet al je op stevig volume speelt. Door de volumeknop van je gitaar dicht te draaien wordt hij inderdaad wel een heel stuk cleaner. Maar er blijft toch wel een randje aanzitten. Persoonlijk hou ik daar net van. Maar ik kan me voorstellen dat dit in sommige gevallen niet echt past bij de muziek die je wil brengen.

  6. #26

    Standaard

    Klinkt als een toffe kleine amp! Maar vond je hem voor band repetities wel hard genoeg dus?
    In een wat meer hard rock/metal band zou die het kunnen uithouden met een andere gitarist die een orange rockerverb 50 heeft of marshall jcm 800?
    Ik zou het liefst zien dat je de 20 watt ook naar 50 watt zou kunnen brengen (daar die 2 EL34's heeft) zodat je nog meer volume en headroom kan krijgen maar wellicht dat 20 watt al dit voldoende brengt op band niveau?

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xmichielx Bekijk bericht
    Klinkt als een toffe kleine amp! Maar vond je hem voor band repetities wel hard genoeg dus?
    In een wat meer hard rock/metal band zou die het kunnen uithouden met een andere gitarist die een orange rockerverb 50 heeft of marshall jcm 800?
    Ik zou het liefst zien dat je de 20 watt ook naar 50 watt zou kunnen brengen (daar die 2 EL34's heeft) zodat je nog meer volume en headroom kan krijgen maar wellicht dat 20 watt al dit voldoende brengt op band niveau?
    In onze band lukt het op repetitie inderdaad met die 20 watt. Maar ik kan me voorstellen als de andere gitarist in jouw band een JCM800 heeft, dat het dan wel moeilijk wordt. Bij ons heeft de andere gitarist een Fender Hotrod combo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top