Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ja, da's wel een andere headstock en ik denk ook dat je gelijk hebt. Maar naar ik heb begrepen van een Framus 'kenner' liepen uitvoeringen nog wel eens door elkaar, dus zeg nooit nooit

    Vanwaar de voorkeur voor een Bill Lawrence pickup trouwens?
    je hebt gelijk, zeker in die dagen zal de productie wel niet zo strikt zijn geweest als nu.
    deze is trouwens wel heel mooi


    Bill lawrence, tja, op 1 na zitten in al mijn gitaren pickups van hem, oude uit de jaren 70/80 en nieuwe versies.
    hij was eigenzinnig, ging niet voor het grote geld en je krijgt heden ten dage letterlijk een handbuild product voor een prijs die vele malen lager ligt dan bij de grote namen die het waarschijnlijk in het midden oosten laten maken.

    ik heb een tribute asat special gehad met MFD pickups, had van uit zichzelf veel laag, noem ik een ingebouwd (dominant)karakter.
    dat kan leuk zijn, maar dat krijg je er meestal niet uit.
    sommigen noemen zijn pickups steriel/hifi,maar hij zag het als deel van een ketting van invloeden waarin je bij een neutrale pickup, alle kanten op zou kunnen mits je pickup wel dynamisch zou zijn.
    en sommigen vinden het niks, en anderen zijn verkocht (zoals ik)

    Bill had een signature gitaar bij framus en vindt het dan leuk om op deze manier de link te leggen.
    http://www.framus-vintage.de/modules...tID=4627&cl=EN

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ah, de Nashville. Mijn gitaarleraar had vroeger deze uitvoering als ik me goed herinner:

    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top