Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard Ervaringen met Tech 21 Fly Rig 5?

    Zoals de titel al zegt:
    Wie heeft er ervaring(en) met dit pedaal? En eventueel de RK 5?

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Ik heb de RK5 en ik vind hem echt ideaal, ik heb voor thuis eigenlijk de Helix en voor optredens nog wat losse effectenboarden maar vooral voor in de oefen ruimte is de RK5 is zoveel gemakkelijker om mee te nemen en over te spelen, ik kan hem echt overal inprikken, amp, pa en zolang je een cleane amp heb heb je gewoon een akelig goed geluid.
    hij is niet programmeerbaar en de effecten zijn beperkt (delay/reverb en met een beetje knippen en plakken een Chorus) maar als ik eerlijk ben kan ik met dat ding alles doen wat ik zou willen. het pedaal is analoog en is heel dynamisch en reageert heel goed op je volume knop, de rk5 gaat van clean naar crunch naar heel erg high gain. de flyrig is wat Meer rock (Maar dat kun je dus ook met de RK5)
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Bedankt Fred! Mooie omschrijving. Ik ben van plan om zo'n ding (RK5) aan te schaffen en op mijn pedalboard te plaatsen om over het cleankanaal te gebruiken. R.J uiteraard ook bedankt maar die demo had ik al gezien en Pete Thorn laat een pijl en boog nog behoorlijk klinken dus daar wil ik niet te veel waarde aan hechten (maar hij klinkt in dit filmpje écht wel goed).

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Bedankt Fred! Mooie omschrijving. Ik ben van plan om zo'n ding (RK5) aan te schaffen en op mijn pedalboard te plaatsen om over het cleankanaal te gebruiken. R.J uiteraard ook bedankt maar die demo had ik al gezien en Pete Thorn laat een pijl en boog nog behoorlijk klinken dus daar wil ik niet te veel waarde aan hechten (maar hij klinkt in dit filmpje écht wel goed).
    Daarom Ja Pete heeft natuurlijk een van de mooiste demo studios samen met Henning Paulie, maar goed, hij is wel zo droog om eerlijk te zijn als ie iets niet fijn vind.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Bax heeft momenteel de Fly Rig 5 Cali in de aanbieding voor 225,00. Ik heb 'm maar eens besteld. Ben benieuwd hoe het pedaal mij gaat bevallen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ben benieuwd, op youtube klinkt hij erg veelzijdig
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ben benieuwd, op youtube klinkt hij erg veelzijdig
    Wat ik er van gezien/gehoord heb lijkt mij de Cali meer in de buurt van de RK te zitten dan de Plexi. Ook rijk aan middentonen en plenty gain.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    daar lijkt het wel op, grappig genoeg zijn de filmpjes op YouTube van jazz naar steely dan via metal naar rock (het jazz filmpje was het eerste dat ik aanclickte en dat schrok me een beetje af )
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    daar lijkt het wel op, grappig genoeg zijn de filmpjes op YouTube van jazz naar steely dan via metal naar rock (het jazz filmpje was het eerste dat ik aanclickte en dat schrok me een beetje af )
    Dat is ook meteen het probleem: er zijn in het algemeen net zoveel goede als slechte demo's te vinden. Alleen op Youtube afgaan kan gevaarlijk zijn....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top