Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Dit is toch ook Soldano?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Twee Marshall Super Leads.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Ja? Wat ja een rare klank.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Volgens mij heeft Gary Moore eind jaren 80 begin 90 over soldano’s gespeeld. Staan wel wat filmpjes op YT over, volgens mij inderdaad de SLO.
    Haalde hij toch met zn les Paul een overtuigende blues sound uit.
    Klopt, kan ook goed, maar Peter Green klinkt toch veel feller/snerpender dan gary moore? Of ken ik alleen de verkeerde dingen?

    Overigens, gary moore speelde wel met erg veel gain vind ik. Meer dan zijn muziekstijl, én zijn skills vereisen als je het mij vraagt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Ja? Wat ja een rare klank.
    Het waren er drie zelfs, doorgelust. Heb het net nog even opgezocht. Z'n Mosrites zullen ook wel behoorlijke invloed hebben gehad op z'n geluid.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Soldanos vind ik persoonlik nog steeds een van de mooist gebouwde amps. Layout heb ik het dan over. Soldano bouwde geloof ik ook raceautos ofzo meen ik ooit gelezen te hebben, daar heeft hij veel technieken en zijn lay-out kwaliteiten vandaan gehaald.

    Sound? Een heel eigen sound. Ik vind de clean en crunch sounds van soldano heel zeker bleus waardig, of het nu de hotrod, decatone of slo (nooit een echte gespeeld, zie onderstaande) is.

    Zelf net mijn slo clone klaar. Nooit een echte slo gespeeld maar ik vind het drive kanaal wat tegenvallen. Te veel bass. Clean en crunch zijn heerlijk, crunch is redelijk marshally sounding. Drive ga ik wat bass uithalen nog. Maar ik snap waar de sound bekend om is, vloeiende lead sounds.

    Maar ik geloof dat de slo productie stopt, maar de 'hardlopers' geproduceerd blijven worden.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Ongetwijfeld different ballpark dan een Avenger of SLO, maar ik had ooit een USA Series II pre amp in mijn rack, werd er niet warm of koud van.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klopt, kan ook goed, maar Peter Green klinkt toch veel feller/snerpender dan gary moore? Of ken ik alleen de verkeerde dingen?

    Overigens, gary moore speelde wel met erg veel gain vind ik. Meer dan zijn muziekstijl, én zijn skills vereisen als je het mij vraagt.
    Peter Greenes geluid was veel cleaner, opener, minder gain, puur buizen oversturing van de eind trap.
    Gary Moores geluid was inderdaad veel meer gecompromitteerd, meer gain vanuit preamp van amp en ik vermoed zelfs dat hij die sound uit een pedaal haalde, waarbij zn amps crunchy afgesteld waren. Zal genoeg op internet over staan.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Laatste amps in stock voor 6600 Euro, slik...

    https://www.station-musicshop.de/epa.../Products/6596

    Een goed afgestelde 6150/6505 komt toch wel redelijk in de buurt van een SLO hoor. Maar een amp als een Soldano SLO zal niet snel meer gemaakt worden, vrees ik.
    Veel te duur, er bestaat gewoon geen markt voor.
    Zo'n bouwkwaliteit gaat custom shop worden, en dan nog...

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 24 januari 2019 om 15:35

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Volgens mij las ik op fb dat Mike Soldano en overeenkomst heeft gesloten met een of ander amp-bedrijf dat de boel voort gaat zetten?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top