Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Verlies helderheid.

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er zitten vast nog restjes groene tape op die ouwe buisjes...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    [QUOTE=Midwolda;3383369]Begrijp ik ff niet. Vertel!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Check eens of er in bypass geluid doorkomt als je helemaal geen voedingsspanning (adapter / batterij) aansluit?
    Wel geluid: toch true bypass
    (Half assed) Hardwire bypass geeft geluid zonder voedingsspanning en is toch geen true bypass.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik heb het! Maar het lijkt mij onmogelijk; ik heb JJ buizen als zowel voor,- als eindbuizen. Nu heb ik de originele 'crap' buizen er weer ingezet en probleem is opgelost. Ik snap er geen hol meer van!
    Grappig dat je daarmee bent gaan experimenteren terwijl je je probleem zocht in het pedaal. Maar ik herken wel je probleem. Ik heb eens zowel de preamp- als de eindbuizen van Orange RV MKI 50 head door een tech laten vervangen. Later bleek dat hij uitsluitend JJ's had gebruikt. Voor de eindbuizen geen punt, maar in de preamp bleek de JJ ECC803S op bepaalde posities alle sprankeling op te vreten. Kortom, een muffe sound met te weinig bite. Daarna de top naar RRAmplifiers gebracht en die heeft per positie de ideale preampbuis (een mix van merken) gemonteerd en ook de bias perfect afgeregeld. Het is een verschil van dag en nacht. En dat heeft uiteraard een flinke invloed op hoe je pedalen over de amp in kwestie klinken.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 18 augustus 2018 om 01:33
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    ... En dat heeft uiteraard een flinke invloed op hoe je pedalen over de amp in kwestie klinken.
    Ja, maar we hebben het over een pedaal in bypass En naar zeggen zelfs true bypass
    Mooi dat het probleem is opgelost, maar er blijft iets knagen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Voor de eindbuizen geen punt, maar in de preamp bleek de JJ ECC803S op bepaalde posities alle sprankeling op te vreten. Kortom, een muffe sound met te weinig bite.
    Maar dat had je dan bij geen pedaalgebruik, én bij wel pedaalgebruik, neem ik aan?

    Ik houd trouwens wel van JJ buizen, alhoewel ik dit bewuste type nooit gebruikt heb. Heb nu preampbuizen van TAD in een preamp zitten, en het is helemaal niks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar dat had je dan bij geen pedaalgebruik, én bij wel pedaalgebruik, neem ik aan?

    Ik houd trouwens wel van JJ buizen, alhoewel ik dit bewuste type nooit gebruikt heb. Heb nu preampbuizen van TAD in een preamp zitten, en het is helemaal niks.
    Ik hou ook van JJ's hoor. Het kwartet 6V6S in mijn Orange is een prima set. Bij pedaalgebruik in de oude situatie werd het al snel te dik en te wollig. Ik was de attack in het laag een eind kwijt als ik de Suhr Riot met de gain op 10-11 uur bijtrapte (gain Orange op 12 uur). Dan ga je experimenteren met minder ampgain en meer pedaalgain en andersom, maar echt fris werd het niet. In het begin dacht ik dat de nieuwe buizen nog moesten inlopen en dat het zou bijtrekken, maar het bleef een zompige bak tov van mijn vorige tubeset. Nu hebben mijn cabs nogal flink wat bottom en de Orange bezit veel midlaag, dus dat hielp ook niet mee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Orange...maken toch ook leuk spul. Zo'n rockerverb mk3 wil ik nog wel hebben.

    Trouwens, ik kende dat type JJ buis niet waar je nu een niet zo'n beste ervaring mee had, maar als ik hem opzoek lijkt ie ook juist ontworpen te zijn voor minder hoog?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Orange...maken toch ook leuk spul. Zo'n rockerverb mk3 wil ik nog wel hebben.

    Trouwens, ik kende dat type JJ buis niet waar je nu een niet zo'n beste ervaring mee had, maar als ik hem opzoek lijkt ie ook juist ontworpen te zijn voor minder hoog?
    Ik vrees dat ik daar achter gekomen ben. Ik zeg zeker niet dat het een slechte preampbuis is. Ik denk dat ie het prima doet in een Hotrod de Luxe.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    [QUOTE=jutter;3383371]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Begrijp ik ff niet. Vertel!
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...es-Groene-tape
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top