Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    . In het ergste geval maak ik de achterwand nog een keer met een nieuwe plank. Of ik plaats nog een dun latje over de kier, tegen lekken van geluid, of een stukje doek of plakstrip in de kier, dan is het opgelost. Komt wel goed.

    Een tweede plank is ook veel beter. Een gesplitste achterwand zal altijd lekken en dan hoor je hem gewoon zuchten of zelfs resoneren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    okee, dat is weer een nieuw inzicht. Ik heb vandaag nog een uurtje om te klussen, dan ga ik die wand zagen.

    En het is off topic, maar ik ben wel erg blij met een closed back 2 x 10 inch greenback. Werkt nu beter samen met de 1 x 12 greenback, klank van de 2 cabinetten hebben hetzelfde karakter. De 10 inch klinken nu wat groter, en de hele rig klinkt meer als 1 geheel.

    Als open back klinkt de 2 x 10 wat krasserig/schreeuwerig en wat dun, dan hoor ik de 12 inch wel maar de 10 inch overheerst. En nu alles closed is, komt het geluid alleen van 1 kant, heel direct van voren, met een rustiger geluidsbeeld. Dat is wel prettig voor spelen op laag volume.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.227

    Standaard

    Mijn AC30CC2 heeft jaren hier gestaan zonder een keer te zijn aan geweest; deed het nog prima toen ik 'm na jaren wou verkopen; blijkbaar heb ik risico gelopen ?
    Nou; zal mijn AC4 maar eens ff aanzetten dan straks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Nogmaals OT, gelukt, met decoupeerzaag en een extra latje om te geleiden, en dan heel langzaam zagen met een fijn zaagje. Strakke rechte snede, geen kier.






    Alleen nog het bovenste deel met boutjes met vleugelmoeren vastzetten, is dan gemakkelijker wisselen tussen open back combo en closed cabinet. En zwart maken, maar dat is geen must.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    (OT)
    Hee, da's een 2x10 JTM30; die heb ik ook!
    Hoe klinkt dat met closed back? Ik heb nog de originele Eminence speakers erin, btw.
    (/OT)
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    De JTM30 2 x 10 met closed back, dat kan niet, ding wordt met open back al heel heet, zonder ventilatie gaat ie koken denk ik. Ik heb het niet geprobeerd.

    Ik heb een Mooer BM head en die vind ik zowel clean als met crunch beter klinken dan de JTM. De JTM klinkt clean (te) helder vind ik, ook met een 1 x 12.EQ doet niet zoveel. Ik gebruik liever de Mooer, en de JTM is nu een speaker cabinet.

    Ik denk dat in band verband de JTM wel goed klinkt, door de mix snijden. De Mooer klinkt ronder, warmer, dieper. JTM is helder, bright.

    Eminence speakers zijn niet eens zo heel verschillend van de Greenbacks, wat ik me ervan herinner.
    Laatst gewijzigd door raabje; 19 augustus 2018 om 00:31

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Netjes gedaan! Ik dacht al dat je de amp niet gaat gebruiken, want waar zou de warmte naar toe moeten...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht

    Ik denk dat in band verband de JTM wel goed klinkt, door de mix snijden. De Mooer klinkt ronder, warmer, dieper. JTM is helder, bright.
    Klopt, truuk is om de master ver open te zetten en dan met de volumeknoppen het gewenste volume te regelen. Ik speel live met een LP en dan is de JTM30 niet te helder. Zelfs m'n MIK Tele gaat goed.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou je niet multiplex gebruiken als achterkant?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Multiplex, volgens mij is dat alleen in grote platen te koop? Ik heb er naar gekeken bij de Praxis. En het is duurder denk ik, ik was vooral benieuwd hoe het zou klinken, vond het zonde om een dure plaat te kopen om er achter te komen dat het niet zou helpen.

    Ik heb denk ik liever een 2 x 12 dan wat ik nu heb, tot die tijd voldoet die plank wel denk ik. Wat is het voordeel van Multiplex?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top