Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen idee wat het daar kost en hoe groot het is...... maar multiplex dempt meer dan massief en is ook steviger..... kortom het is wat doder. OSB en underlayment zijn ook een mogelijkheid qua plaatwerk..... of MDF

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Question! Hoe wil je die amp gaan gebruiken als de power cord socket ook volledig is afgedekt door de achterplaat?
    Of zit er een bepaalde logica achter, zo van: als de achterplaat de hele versterker afdekt kan ie ook niet gebruikt worden dus dan kunnen er ook geen problemen ontstaan door de warmteontwikkeling door de eindbuizen die hun warmte niet kwijt kunnen omdat er een plaat voor zit.
    Gewoon even nieuwsgierig.

    Remork sluiten.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 19 augustus 2018 om 13:55

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Question! Hoe wil je die amp gaan gebruiken als de power cord socket ook volledig is afgedekt door de achterplaat?
    Het is de bedoeling om het ding alleen als cabinet te gebruiken blijkbaar:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    ik heb een 2 x 10 inch combo, en die is openback, en ik heb er zelf een closed cabinet van gemaakt (greenback klinkt beter met closed back), voor een andere versterker, die beter klinkt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Met dank aan Eric, nu met multiplex 15mm, op maat gezaagd bij de bouwmarkt. Vorige versie was dan het prototype, 2e keer bouwen ging een stuk sneller. Ik heb me ingelezen, multiplex dempt resonantie, en solid wood versterkt resonantie. De 2 inputs op de combo lussen (parallel) door naar het 2e cabinet.

    Overigens hebben houten planken ook hun karakter, eerste Fender Tweeds waren van planken gemaakt.



    Full stack, ik geef toe dat het er niet echt lekker uitziet, ik ga voor een 2 x 12 i.p.v. deze toren. JTM is voorlopig niet in gebruik, alleen af en toe opwarmen tegen veroudering (wat het onderwerp is van dit topic).

    Laatst gewijzigd door raabje; 19 augustus 2018 om 17:43

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik weet niet of mede daarom de JTM30 open back was, maar ze staan wel bekend als notoire warmlopers. Zou ik wel in de gaten houden en vond het daarom wel het vermelden waard.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja, klopt, de JTM gebruik ik niet met closed back, ik gebruik hem helemaal niet meer, ik vind het niet zo lekker klinken voor thuis, te helder, en beetje upfront, of felle attack. En de EQ werkt heel zwak. Ik houd meer van warm en diep en een beetje softe klank, laid-back.

    Ik heb overigens ook bi-amping geprobeerd, Mooer 1 x 12 en JTM 2 x10 tegelijkertijd. Dan kan ik de JTM met de 2 x 10 wat zachter zetten. Maar zo een setup is me te complex, te veel parameters, en te veel opties. En iets simpels als volume hoger of lager is meer werk. Ik vond het te ingewikkeld, kon niet bevatten wat ik hoorde.
    Laatst gewijzigd door raabje; 19 augustus 2018 om 19:01

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Netjes gedaan hoor!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Netjes gedaan hoor!
    Ja dank je!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Overigens hebben houten planken ook hun karakter, eerste Fender Tweeds waren van planken gemaakt
    Klopt, solid pine. O.a. de eerste Bassmans. De ‘59 RI’s weer niet, de latere ‘59 LTD’s weer wél.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top