Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11

    Standaard

    ‘k Vind ‘t een beetje vreemd dat jouw laatste post geen reactie heeft opgeleverd.
    Je hebt ooit Landslide gecovered. Dat kwam van een LP waarvoor 2 24 sporen opnamedecks aan elkaar zijn gekoppeld. Het iconische Fleetwood Mac LP ding: Rumours.

    Waarvoor twee huwelijken publiekelijk op de klippen zijn gelopen. Waarvoor een legertje musici en technici een jaar lang aan het kloten zijn geweest voor het juiste geluid, de juiste mix etc etc etc........
    Jouw versie bleef keurig overeind. Alleen maar respect voor.

    Jouw thuis (gok ik) opgenomen versie, die je in uren of dagen hebt gemaakt, wordt qua opname kwaliteit naast het origineel gelegd. Hoe lang is daaraan gekloot?
    Aan al die criticasters leg ik de vraag voor:
    Waar blijft de fun van het muziekmaken? Hier dus. Op kleinschaligheid.

    Bibix is wat afweer geschut gewend op dit forum.
    Da’s heel netjes geformuleerd voor: gezeik.
    Johnny Cash coveren kon ze niet, Landslade coveren kon ze niet....
    Waar zij al die gasten nu? En waar spreken ze nu eerlijk uit dat ze zich hebben vergist?
    Mijn idee?

    Ga lekker door op je quirky (Engels voor artistiek en eigenzinnige) weg.
    En ik zou niet weten waarom je niet op een zeker moment Gladis (de zingende tornado) onttroont.
    Mucha Whitney imitators zijn er genoeg. Maar er komt een moment dat ‘men’ genoeg van de hype of van het geluid heeft.
    Ik wacht daarop, met het geduld van een senior.
    Yes, bet your ehm.....
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 16 september 2018 om 20:00
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Absoluut technisch heel verzorgd gezongen met erg veel toewijding en liefde gedaan.
    Zolang het overgrote deel van publiek, radiostations, tv -en platenmaatschappijen stemmen willen horen die uithalen en ad libs produceren, is er voor Bibi helaas weinig bekendheid weggelegd. Erg zonde, want beheerst, subtiel en dynamisch zingen is lastiger te leren dan dikke uithalen zoals Glennis doet.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Gus is een buitengewoon aardige vent, dat wil ik even gezegd hebben.

    Glennis (Glenda Batta) kan absoluut zingen en ik vind het doodzonde dat zij meestal volgas gaat, maakt het volgens mij niet mooier.

    Hetzelfde met Trijntje, kan ook geweldig zingen, maar het moet altijd op standje turbo en dat is aan mij niet besteed.

    Bibi kan ook echt zingen, maar Bibi heeft iets heel kwetsbaars, iets eerlijks in haar stem en haar performance en als ik moet kiezen uit die drie, dan ga ik voor Bibi, al zal zij de Voice of America niet gaan winnen, maar misschien is dat ook wel het beste.

    Ik zeg: leef je leven zoals jij dat wilt, maar leef en doe niet alsof.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Gus is een buitengewoon aardige vent, dat wil ik even gezegd hebben.

    Glennis (Glenda Batta) kan absoluut zingen en ik vind het doodzonde dat zij meestal volgas gaat, maakt het volgens mij niet mooier.

    Hetzelfde met Trijntje, kan ook geweldig zingen, maar het moet altijd op standje turbo en dat is aan mij niet besteed.

    Bibi kan ook echt zingen, maar Bibi heeft iets heel kwetsbaars, iets eerlijks in haar stem en haar performance en als ik moet kiezen uit die drie, dan ga ik voor Bibi, al zal zij de Voice of America niet gaan winnen, maar misschien is dat ook wel het beste.

    Ik zeg: leef je leven zoals jij dat wilt, maar leef en doe niet alsof.

    Bibi vergelijken met Glennis Grace en dan Bibi kiezen, daar bewijs je Bibi geen dienst mee , en is gewoon ongeloofwaardig.
    Dan heb je volgens mij ook echt geen verstand van muziek of mis je iets in je gehoor.
    Het is een beetje het zelfde als Benwave vergelijken met Steve Vai, en dan zeggen dat Benwave een betere gitariste is als Steve vai
    Gewoon ongeloofwaardig dus

    "Glennis" Duhsjaak zoals je het correct schrijft is van wereld klasse en blijkbaar weet jij nog niet eens hoe je haar naam schrijf,
    Glennis onttronen tuurlijk.

    Bibi heeft het rustige gedeelte van het nummer redelijk gezongen, maar laat wijselijk het tweede gedeelte van het oorspronkelijke liedje weg, met reden want dat kan ze niet aan.
    Ze begint dus nu duidelijk te beseffen wat ze wel en niet aan kan, en dat is prima groeien kan je het ook noemen.

  5. #15

    Standaard

    Ahhhhh, we zijn het oneens BenWave.
    Niet voor het eerst overigens. Helemaal niet zo gek hoor. Ik wou dat lekker zo houden.

    Er mankeert wat aan mijn oren.
    Er mankeert wat aan mijn smaak.
    In dit lijstje ontbreekt nog dat er wat mankeert aan mijn verstand.
    Die gasten zag je vroeger neuriën en dansen op dorpspleintjes.
    En die waren wel gelukkig. Dat dan wel weer.
    Zo eentje ben ik, BenWave.
    Debiel, maar heel gelukkig. Zelfs nadat opnieuw blijkt dat je alleen post dat ze t niet goed doet. Zonder ook maar de kleinste aanwijzing te geven wat ze kan doen om haar performance te verbeteren.

    Daarin heeft dit forum ondertussen zijn sporen wel verdiend.
    Als je de moeite had genomen iets rustiger mijn stuk te lezen; het staat er letterlijk in.
    Alleen maar ‘ditkun je niet’ etc.
    Alsof dat iemand beter laat zingen. Als of dat iemand verder helpt. Alsof je daarmee iemand een dienst bewijst.
    Blijf vooral je stukken schrijven vriend. Ik blijf ze lezen, of ik t ermee eens BenWave of niet.

    Nog een klein geheim: er bestaat zoiets als verschillende soorten muziek. Niet verder vertellen hoor.
    O ja, dat de Apple speller iets verbetert zonder dat ik het door heb in de haast, definieert mijn kennis van muziek als geheel?
    De humor is de wereld nog niet uit hè?
    Ik heb dit stuk gecheckt op typos. Alleen die ik met opzet heb gemaakt zitten er nog in.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht

    Debiel, maar heel gelukkig. Zelfs nadat opnieuw blijkt dat je alleen post dat ze t niet goed doet. Zonder ook maar de kleinste aanwijzing te geven wat ze kan doen om haar performance te verbeteren.
    Jammer dat je zelf niet goed leest Gus, lees mijn laatste passage er nog even op na.
    Dat is positieve kritiek.

    En sommige dingen gaan smaak voorbij cq en hebben niets met smaak te maken.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht

    Bibi heeft het rustige gedeelte van het nummer redelijk gezongen, maar laat wijselijk het tweede gedeelte van het oorspronkelijke liedje weg, met reden want dat kan ze niet aan.
    Ze begint dus nu duidelijk te beseffen wat ze wel en niet aan kan, en dat is prima groeien kan je het ook noemen.
    Nou de reden was eigenlijk dat de instrumental daar stopte omdat het een demo was... :')

    En ik zou ontzettend graag de moeiteloze, foutloze en technisch perfecte uithalen kunnen die Glennis kan. Wat zij kan zal ik never nooit kunnen. Op de Rockacademie heb ik hoge noten weliswaar 'gehaald' bij zangles, maar mijn klankkleur vind ik persoonlijk gewoon niet mooi bij hoge uithalen. Daarnaast hoor je dat ik er ook echt voor moet werken, terwijl het bij Glennis vanzelf lijkt te gaan waardoor het bij haar veel natuurlijker (en passender) klinkt.

    Daarnaast heb ik niet de behoefte om een emotioneel verhaal op te hangen bij America's Got Talent en me om te vormen tot een ware Amerikaanse. Ik pas niet in dat wereldje, en dat is ook een van de redenen dat ik ben gestopt met de Rockacademie.

    Ik voel me prima bij het creëren van onbewerkte opgenomen zang tezamen met mijn karaoke's, mijn microfoontje en garageband in mijn slaapkamer en ik post het met alle plezier om jullie feedback te lezen. Meer zal het niet worden, en dat hoeft van mij ook niet.

    Enfin, heel erg bedankt voor de reacties!

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Jammer dat je zelf niet goed leest Gus, lees mijn laatste passage er nog even op na.
    Dat is positieve kritiek.

    En sommige dingen gaan smaak voorbij cq en hebben niets met smaak te maken.
    Ja, laten we het hebben over niet goed lezen: ik zei dat Glennis en Trijntje zeker kunnen zingen en je moet me even vertellen waar ik ze vergelijk met Bibi.

    En inderdaad heb ik geen verstand van muziek, jammer maar helaas.

    Dat ik opnamen heb gemaakt met zo'n duizend bands en orkesten heeft ook niet geholpen.

    Ik rust mijn koffer.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BibixMusic Bekijk bericht
    Nou de reden was eigenlijk dat de instrumental daar stopte omdat het een demo was... :')

    En ik zou ontzettend graag de moeiteloze, foutloze en technisch perfecte uithalen kunnen die Glennis kan. Wat zij kan zal ik never nooit kunnen. Op de Rockacademie heb ik hoge noten weliswaar 'gehaald' bij zangles, maar mijn klankkleur vind ik persoonlijk gewoon niet mooi bij hoge uithalen. Daarnaast hoor je dat ik er ook echt voor moet werken, terwijl het bij Glennis vanzelf lijkt te gaan waardoor het bij haar veel natuurlijker (en passender) klinkt.

    Daarnaast heb ik niet de behoefte om een emotioneel verhaal op te hangen bij America's Got Talent en me om te vormen tot een ware Amerikaanse. Ik pas niet in dat wereldje, en dat is ook een van de redenen dat ik ben gestopt met de Rockacademie.

    Ik voel me prima bij het creëren van onbewerkte opgenomen zang tezamen met mijn karaoke's, mijn microfoontje en garageband in mijn slaapkamer en ik post het met alle plezier om jullie feedback te lezen. Meer zal het niet worden, en dat hoeft van mij ook niet.

    Enfin, heel erg bedankt voor de reacties!
    Ik ben echt blij voor jou dat je zelf kan relativeren dat siert je en toont zelfs muzikaliteit . Nogmaals niet dat het mij ook maar iets uitmaakt van hoe je zelf in de muziek wereld staat en wat je van je eigen zangkwaliteiten vind.
    Als ze tegen mij zeggen dat ik net zo goed gitaar speel als Stave Vai of welke grote gitaarspelers dan ook, denk ik maar een beetje aan mijn moeder die vind ook alles goed wat ik doe. Maar serieus nemen,.. nee dat niet..,, wel lief natuurlijk
    Het is gewoon mijn mening verder niets .
    Tis dat Glennis Grace erbij werd gehaald, Bij uitstek de beste zangeres van Nederland,

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ja, laten we het hebben over niet goed lezen: ik zei dat Glennis en Trijntje zeker kunnen zingen en je moet me even vertellen waar ik ze vergelijk met Bibi.

    En inderdaad heb ik geen verstand van muziek, jammer maar helaas.

    Dat ik opnamen heb gemaakt met zo'n duizend bands en orkesten heeft ook niet geholpen.

    Ik rust mijn koffer.
    Daarom juist,.. juist omdat je in de opname business zit
    Als je moet kiezen tussen Glennis en Bibi kies je Bibi zijn jou woorden, dat is ook een vergelijk dacht ik.
    Dus als jij een opname mocht maken met Glennis of Bibi kies je Bibi ?? Prima hoor maak mij echt niets uit

    Maar hier laat ik het weer bij het was niet om een discussie te starten ik gaf alleen ook mijn mening even, kan dacht ik op een forum

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top