Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Boss ME-5

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tuurlijk, in die zin snap ik ook wel wat je bedoelt. Maar het zou nog decennia duren voor je uit een digitale rack unit een fatsoenlijke distortion kon toveren. Modulatie effecten, vooruit, hoewel die in die tijd ook niet per definitie zo geweldig waren. Heilige stront, neuk me.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Distortion, ja dat is wel een dingetje.
    In mijn eventide eclipse zit ook wel distortion/fuzz. Verschríkkelijk gewoon, dat hadden ze wat mij betreft net zo goed weg kunnen laten.

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zou ik direct doen als ik wist wie dat was

    Maar serieus, ik heb niks tegen boss. Die CE-weetikhet vind ik een fijne chorus, en ook op mijn plankje prijken twee boss pedaaltjes.
    Maar hierboven werd gedaan dat het "terecht" is dat men van een goede rackunit naar een Boss overstapt.
    Door mijzelf vrij vertaald van een eventide harmoniser naar een boss pitch shifter.
    Of van een lexicon reverb naar een boss reverb.
    Holy shit.
    Fuck me, zeg maar
    Ik zelf vind de veergalm op een oude Ibanez GX-100 versterker mooier klinken dan een Lexicon reverb. In combinatie met gitaar dan.

    Op dit filmpje hoor je duidelijk de reverb van de 20 watt versie (niet letten op de rest). O ja, dit is dezelfde versterker als de Ibanez GX-20 alleen staat er bij deze Maxon op. Hoewel het niet perfect is vind ik dit mooier klinken dan die transparante lexicon.

    https://www.youtube.com/watch?v=1N6PrUcGCMg

    En dat bedoel ik ook te zeggen. Die pedaaltjes die tijdelijk helemaal uit waren klonken/klinken op hun manier erg goed wanneer je ervan houdt.
    Laatst gewijzigd door Brad; 25 oktober 2018 om 20:34

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Distortion, ja dat is wel een dingetje.
    In mijn eventide eclipse zit ook wel distortion/fuzz. Verschríkkelijk gewoon, dat hadden ze wat mij betreft net zo goed weg kunnen laten.
    Ha ha, ik heb eens een recensie gelezen over distortion van de digitale REX-50. Zeg maar een betaalbaar multi-efftect van Yamaha uit de jaren 80.
    Er werd geschreven dat degene die dat ontwikkeld had gevierendeeld en onthoofd had moeten worden. Inderdaad dat was echt vreselijk.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Inferieur? Zeg dat tegen Josh Smith. Maar het is ook een kwestie van gewenning en smaak. Ik zou vele van de eerste Boss pedaaltjes zeker niet inferieur willen noemen. De CE-2, de OD-1, de DM-2, de DD serie...., allemaal klassiekers en voorbeelden voor vele andere pedaaltjes. En ze waren ook niet kapot te krijgen. Vergeet niet dat je tegenwoordig zoveel meer alternatieven hebt dan in die tijd. Dus nee, inferieur absoluut niet. Hooguit wat gewoontjes, maar dat kan nooit een probleem zijn, toch? Een telecaster is ook gewoontjes, maar tegelijkertijd nog steeds een van DE ijkpunten binnen het gitaarwereldje.

    Nu noemde ik er al een paar, maar wat dacht je van de Dimension C en de octaver, de phaser, de bluesdriver, de tuners...., allemaal helemaal niets mis mee.
    Amen to that!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Robert Smith van The Cure gebruikt louter Boss pedaaltjes omdat hij ze door hun kleuren makkelijker kan zien en onderscheiden op zijn pedalboard..

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Nostalgisch draadje is dit geworden... ik breng mijn zoom 9002 in als herinnering. Met voetschakelaar.. jaaaaren op gespeeld. Leek meer op een portable game console dan multi effect.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Robert Smith van The Cure gebruikt louter Boss pedaaltjes omdat hij ze door hun kleuren makkelijker kan zien en onderscheiden op zijn pedalboard..
    En niet alleen dat. Boss was een beetje de innovator van de stompbox door de jaren heen. De genoemde Dimension-C en -D, de Feedbacker, de Lineselector etc. Verschillende bekende gitaristen hebben nog steeds een paar Bossjes op hun board staan. Gewoontjes is dan welllicht de verkeerde term. Betaalbaar is misschien een betere definitie.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    En niet alleen dat. Boss was een beetje de innovator van de stompbox door de jaren heen. De genoemde Dimension-C en -D, de Feedbacker, de Lineselector etc. Verschillende bekende gitaristen hebben nog steeds een paar Bossjes op hun board staan. Gewoontjes is dan welllicht de verkeerde term. Betaalbaar is misschien een betere definitie.
    Altijd trouw gebleven aan die tonesuckers Nu nog een TU2 en CE2 op mijn board staan, de enige non TB pedalen op mijn board, waardoor ik een buffer heb aangeschaft

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zelf vind de veergalm op een oude Ibanez GX-100 versterker mooier klinken dan een Lexicon reverb. In combinatie met gitaar dan.

    Op dit filmpje hoor je duidelijk de reverb van de 20 watt versie (niet letten op de rest). O ja, dit is dezelfde versterker als de Ibanez GX-20 alleen staat er bij deze Maxon op. Hoewel het niet perfect is vind ik dit mooier klinken dan die transparante lexicon.

    https://www.youtube.com/watch?v=1N6PrUcGCMg

    En dat bedoel ik ook te zeggen. Die pedaaltjes die tijdelijk helemaal uit waren klonken/klinken op hun manier erg goed wanneer je ervan houdt.
    Nou wil het feit dat ik een Ibanez Reverb unit heb maar ook 2 Lexicon reverbs. Je vergelijkt hier imo toch echt appels met peren. De Lexicon is een studio reverb die wereldwijd bekend is qua sound. De defacto standaard voor de huidige reverb sound.

    Die Ibanez is een eenvoudige spring reverb die dus klinkt als... een spring reverb maar niet al te best want het waren gewoon goedkope units. Daarmee wil ik niet zeggen dat een spring reverb niet goed kan klinken want het past een beetje in de opkomst tijd van de reverb voor gitaarversterkers en vooral de surf sound is erg leuk. Je moet hem alleen niet willen vergelijken met Lexicon want dan wordt het een Marshall vs Fender discussie ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 oktober 2018 om 21:23

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top