Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Koch classic se
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12

    Standaard

    Vox ad 60vt?

  3. #13

    Standaard

    In die prijsklasse ging ik voor de Carr Mercury V (wel nog een beetje doorsparen)

    Laatst gewijzigd door jan7; 14 augustus 2018 om 00:23

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riva Bekijk bericht
    Het zal waarschijnlijk wel een versie met een attenuator/powerscaling worden.
    Met attenuator heb je altijd toonverlies (bij de ene amp is het erger dan bij de andere) en hoe meer je van het volume afhaalt hoe meer kwaliteitsverlies. Best is laag vermogen (maximaal 5 watt) en een kleine speaker die niet al te veel lawaai maakt. Zelf gebruik ik een Champ voor dat doel. Ik zou zelf NOOIT een bedrag van 2000 euro (waar ik een oude AC 30 of Plexi 100 watt voor kan krijgen) uitgeven aan een oefenampje voor thuis. Een goede Champ achtige (ik heb een silverface maar je zou ook kunnen denken aan de Tweed, genoeg clones te vinden) doet de job prima.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riva Bekijk bericht
    Sorry budget tot 2000..en het liefst 12 inch
    2 ruggen voor een versterker voor thuis, lol goed bezig :P.

    De yamaha thr10 is echt een topding voor als echt zacht moet in de avond. Buizen is beetje lastig als het echt zacht moet lijkt me, ook met ingebouwde attenuator. Zo'n 12 inch speaker moet toch een beetje werken wil het een beetje klinken.

    Ik zou een thr10 halen voor als het echt zacht moet, en voor als het wat harder kan een goede low wattage buizenamp.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Als ik 2K over had, dan zou ik de Fender Princeton wel eens willen testen. Mijn gitaarleraar heeft een oude staan, die klinkt best lekker.

    Ik heb zelf voor thuis spelen op laag volume een (low budget) 5W Mooer BM en een 1 x 12 inch cabinet met een Greenback.

    testrapport:

    https://www.bonedo.de/artikel/einzel...r-bm-test.html

    vertaald naar NL:

    https://translate.google.com/transla...tml&edit-text=

    Die Mooer BM is prima voor thuis, staat bij mij clean afgesteld, en een lekkere crunch haal ik uit een pedaal. Met een hoger budget is er uiteraard wat beters te krijgen, dat snap ik.

    Ik heb ook nog een THR5, op batterijen, voor spelen in de woonkamer, kleine versie van de THR10 met een simpele EQ, 1 tone knop. Op laag volume klinkt dat prima, op hoger volume klinkt het minder, vind ik.

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard

    Super bedankt allemaal alvast voor de ideeën.
    Het is niet zozeer dat mijn budget 2k is maar ik krijg al kippevel als ik mijn les Paul unplugged speel.
    Dus zou het zonde zijn als die toon verloren gaat in een instap versterker.
    Boss js10,line 6 etc allemaal gehad, maar vreselijk geluid.
    Ga eens naar die bimbo kijken of wellicht de toneking gremlin.
    Van de Fender champ achtige 5f1 versterkers ben ik ool best gecharmeerd.
    Alle ideeën zijn nog steeds welkom overigens🤘
    Rock on

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb verschillende grote amps met powersoak die prima klinken op lager volume maar ook een Mesa Stilleto die met de master volume en 50 watt Setting ook op laag volume gewoon goed klinkt, verder zou ik je aanraden om naar de Grandmeister deluxe te kijken van H&K, die heeft verschillende settings waaronder een 1 watt setting en die amp kun je in normale setting (40 watt) ook meenemen naar optredens
    life sucks and then you die

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb verschillende grote amps met powersoak die prima klinken op lager volume maar ook een Mesa Stilleto die met de master volume en 50 watt Setting ook op laag volume gewoon goed klinkt, verder zou ik je aanraden om naar de Grandmeister deluxe te kijken van H&K, die heeft verschillende settings waaronder een 1 watt setting en die amp kun je in normale setting (40 watt) ook meenemen naar optredens
    +1. Mijn H&K Statesman head/2x12 cab klinkt - zonder powersoak of attenuation - op heel laag volume al erg lekker, terwijl mijn RV50 juist wel wat volume nodig heeft om te shinen. Het ligt niet per se aan de size of het vermogen. Wat betreft portability is zo'n Bimbo of een Grandmeister natuurlijk onverslaanbaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riva Bekijk bericht
    Dus zou het zonde zijn als die toon verloren gaat in een instap versterker.
    Boss js10,line 6 etc allemaal gehad, maar vreselijk geluid.
    Dat moet je ook zeker niet doen. Maar dat is ook het andere uiterste. Tussen een amp van 2000 euro en instap modellen (die overigens ook veel te duur zijn) zitten nog heel veel andere opties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top