Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 92
  1. #21

    Standaard

    Een goede Les Paul staat ook bovenaan mijn verlanglijst, maar ik heb net een nieuwe Strat dus dat zal nog even duren...

    Op basis van de specs zou ik voor een Traditional gaan gezien ik dikkere halzen fijner vind spelen. Maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur.

    De bovengenoemde filmpjes van Henning Pauly heb ik allemaal bekeken. Winnaar waren een R8 en een Knaggs, een PRS 594 viel tegen. Onder de 2k was een Maybach de best klinkende gitaar, dus als het niet per se Gibson hoeft te zijn is dat misschien ook het proberen waard. Maybachs zijn helaas altijd geaged.

  2. #22

    Standaard

    Eastman maakt ook mooie les paul modelen. Bij Max guitar te proberen. In Utrecht iig 1, maar op hun website staan er meerdere. Ik vond ze mooier klinken dan de Gibson les Pauls daar.
    Laatst gewijzigd door Fabrieksinstellingen; 16 augustus 2018 om 10:55

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Maybachs zijn helaas altijd geaged.
    Dit is niet waar.
    Maybachs zijn ook als "new look" te krijgen. Kans is alleen dat die dan besteld moet worden, want er zijn.niet veel winkels die dit op voorraad hebben volgens mij.

  4. #24

    Standaard

    Ik heb een soortgelijke zoektocht gehad. Wist precies wat ik wilde en toch ook weer niet.
    Mijn tip: ga zo veel mogelijk proberen. Ik denk dat ik een stuk of dertig verschillende modellen heb geprobeerd voordat ik op een Traditional uit kwam.

    Waarom een traditional? Voor mij de belangrijkste reden:
    ...de hals.

    oh, en de mooie top, dat telde zeker ook wel mee.

    Even uit het archief: mijn zoektocht
    coverband 'Alle 13 '

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit is niet waar.
    Maybachs zijn ook als "new look" te krijgen. Kans is alleen dat die dan besteld moet worden, want er zijn.niet veel winkels die dit op voorraad hebben volgens mij.
    Ah oké, goed om te weten - op de website zie ik alleen maar "aged" staan, en bij de Maybachs die ik heb gezien vond ik het craquelé van de lak overdreven.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, vind ik ook.
    Vind het verschrikkelijk zelfs.

    Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze gestopt zijn met die "new look" uitvoeringen (te weinig vraag?), dat moet dan iets van de laatste anderhalf jaar zijn of zo. Daarvoor was het mogelijk, maar dan kreeg je wel poly lak ipv nitro.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Ah oké, goed om te weten - op de website zie ik alleen maar "aged" staan, en bij de Maybachs die ik heb gezien vond ik het craquelé van de lak overdreven.
    Ik heb d'r eentje zitten bespelen bij Max Utrecht. Uit nieuwsgierigheid, en hij klonk best lekker maar dat hele aging hoeft van mij ook niet.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Poet is binnen. :-) Wil binnenkort 's dagje afreizen naar Duitsland. Kwil de 2018 traditional in Honeyburst 's gaan bekijken maar die is in NL nergens meer op voorraad. Wat is beter? Ibbenburen of Keulen? musik-produktiv of music store? Online zijn de prijzen bij musik-produktiv hoger of werken ze hun site minder goed bij?
    Laatst gewijzigd door mrweird; 23 augustus 2018 om 17:55

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou ook als ik jou was naar Session Music in Frankfurt gaan.
    Die hebben de grootste keuze in Gibsons van studio’s tot dikke customshoppers. Is ff 6,5 uur rijden maar dan heb je de grootste kans JOUW Gibson te treffen !

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Een bezoekje aan Guitarking is ook nog wel de moeite waard. Iets dichterbij, en op zich genoeg keuze om in ieder geval wat te testen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top