Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard 2K lak over schellak?

    Mijn eerste project was jaren geleden een reisgitaar(tje). Daar deze inmiddels aardig wat te lijden heeft gehad ben ik hem aan het opknappen (kan niet stilzitten.... ). Ik heb hem volledig kaal geschuurd en daarna gewoontegetrouw gevuld volgens de puim-methode. Dus met puimsteen, ethanol en een drupje schellak.

    Daar ik binnenkort een spuitklusje heb aan mijn auto en daarvan wellicht ruim een halve spuitbus 2K lak over gaat houden en deze binnen 24 uur moet opmaken zou ik dit nu willen combineren met het spuiten van die gitaar. Eigenlijk geheel onverwachts dus en ik heb begrepen dat het spuiten van een 2K lak niet gemakkelijk is maar ik zou het toch een kans willen geven.

    Omdat er dus een heel klein beetje schellak bij dat puimen is gebruikt ben ik bang dat de 2 laksoorten op elkaar gaan reageren. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

    Alvast bedankt
    Fer

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarom politoer je 'm niet verder af dan?

  3. #3

    Standaard

    Het is een reisgitaar en die krijgt daardoor aardig wat te verduren. Politoer is nogal kwetsbaar en 2K lak aanzienlijk sterker. Bovendien wil ik eens een 2K lak uitproberen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als het misgaat dan ligt het niet aan de 2k, er zijn wel meer bouwers die sealen met schellak en dan 2k aflakken. ik weet niet wat voor hout de gitaar is maar een halve bus is eigenlijk te weinig, maar genoeg om in ieder geval je body een beschermlaagje te geven
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top