Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Wilkinson pickups zijn niet meer wat het ooit is geweest. Nu Chinees en slechtere kwaliteit standaard, teveel afwijkingen. Vandaar dat thomann deels over ging op roswell pups.

    Hooguit dat een vintage beter is afgesteld. Same shit als je t mij vraagt..

    Het zijn beide goede gitaren. Tegenwoordig heb je bijna geen slechte gitaren. Heb wel laatst een made in Vietnam als de tering terug gestuurd.
    Dus het fretwerk hoeft per definitie ook niet beter te zijn op de vintage ?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    In deze prijsklasse kun je mazzel of dikke pech hebben. In de fabriek kloppen ze niet eerst op een hals om na te horen of die lekker resonant is. En dan kun je een HB of een Vintage met een goede of een bijna dode hals treffen. Hetzelfde geldt voor de hardware, pickups, frets, fretdress etc. Constante kwaliteit mag je niet verwachten in de lowbudget range. Dus een kwestie van zoeken. Vervolgens een goede setup en nieuwe snaren.

    Ik ben het trouwens met Piejoeper eens. Je kunt tegenwoordig veel gitaar kopen voor weinig. Zo'n Yamaha 112V bijvoorbeeld zit echt wel goed in elkaar. In de oudere serie Vintage LP's zitten ook dikwijls goede exemplaren.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    In deze prijsklasse kun je mazzel of dikke pech hebben. In de fabriek kloppen ze niet eerst op een hals om na te horen of die lekker resonant is. En dan kun je een HB of een Vintage met een goede of een bijna dode hals treffen. Hetzelfde geldt voor de hardware, pickups, frets, fretdress etc. Constante kwaliteit mag je niet verwachten in de lowbudget range. Dus een kwestie van zoeken. Vervolgens een goede setup en nieuwe snaren.

    Ik ben het trouwens met Piejoeper eens. Je kunt tegenwoordig veel gitaar kopen voor weinig. Zo'n Yamaha 112V bijvoorbeeld zit echt wel goed in elkaar. In de oudere serie Vintage LP's zitten ook dikwijls goede exemplaren.
    Ja maar ik bedoel de uitgangscontrole is bij de vintage gitaren niet perse strakker ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piejoeper Bekijk bericht
    Ja maar ik bedoel de uitgangscontrole is bij de vintage gitaren niet perse strakker ?
    Geen idee. Maar als bijvoorbeeld scherpe fret-eindjes tot de standaard uitrusting behoren, wordt een gitaar daar niet op afgekeurd.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn dit allemaal aannames...... als dit dan zal waarschijnlijk wel dat....etc. Die gitaren worden in verschillende fabrieken gemaakt net zoals Ibanez, Yamaha, Peavey en allerlei andere toegewuifde 'merken.' Uiteindelijk wordt de kwaliteit bepaald door wat je in handen krijgt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top