Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 22 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 217

Discussie: Racksound

  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Zoals ik al zei, de elektronica om die besturing mogelijk te maken heeft invloed op het geluid. Het gaat ook niet om midi, sorry dat ik die indruk heb gewekt maar om de programmeerbaarheid. Wel is het zo dat die programmeerbare pre-amps ook allemaal uitgerust waren met midi.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 21:24

  2. #42
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......
    Overigens, ik kwam toevallig een recente recensie tegen van de Boss ME-5. Opvallen zijn deze bevindingen van de gebruiker.

    This was their first and last analog multi-effects - some others like the great GT-5 would keep analog distortions and overdrives, but the other effects all became digital.

    It's' very different from the sort of sterile sounding multi-effects that are being sold these days.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 21:28

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Zoals ik al zei, de elektronica om die besturing mogelijk te maken heeft invloed op het geluid.
    Ik heb dit soort verhalen wel vaker gehoord.
    Maar geen idee waarom dat zou zijn.
    Als je eoa tiptoets multi fx hebt, heb je toch eenzelfde soort omzetting van data nodig om uiteindelijk analoog de "potmeterstanden" te bewerkstelligen? Of dat protocol dan midi is of eoa tiptoets lijkt me niks uitmaken?

  4. #44
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik kom het artikel wel weer tegen want het blad waar dat in staat heb ik dacht ik nog. Gehoormatig kan ik het alleen maar beamen.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 21:35

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Laat ik het er voor mezelf op houden dat ik weet waar ik het over heb, bij jou twijfel ik eraan Brad...... Je kan zeggen dat digitale effecten anders klinken dan analoge exemplaren, ik heb ook voornamelijk analoge effecten en een klasse A buizenverterker. Maar klinkt het beter dan Ateng zijn rack? Dat durf ik ook te betwijfelen....... Ik heb ook een digitaal multi effect een Lexicon MPX-1 die voornamelijk voor studio doeleinden wordt gebruikt, en die galmpjes klinken zeker mooier als mijn Holy Grail pedaaltje! Ik heb geen rack voor mijn spullen, dus als ik buitenshuis wil spelen gaat gewoon de Holy Grail mee. Je denkt dat alle recensies de waarheid bevatten, maar het is ook maar iemands mening Brad. Eén van mijn fijnste pedaaltjes is een digitale een Digitech Ventura Vibe - niets mis mee, niets dun of akelig, dat is mijn recensie. Probeer is niet alles beter te weten, maar probeer ook wat te leren over wat er hier rond gaat op het forum. Ik val je niet aan, niet af en ik ken je persoonlijk niet. Ik lees vaak topics waar je alles beter weet dan de rest van de wereld - dat valt me dan op zeg maar...........

  6. #46
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik deel mijn meningen en bevindingen niets meer en niets minder. Ik heb er ook geen moeite mee wanneer anderen een andere mening zijn toegedaan. Om even bij dit topic te blijven, ik zeg ook niet dat ik gelijk heb. Ik zeg wel dat ik voor mijzelf gelijk heb en wanneer mensen zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb dan moet ik dat weerleggen, want ik heb zowel met rackspul als met analoge pedalen gewerkt.

    Ja en ik vind dat Ateng zij Rack en dan vooral de cleane geluiden tamelijk steriel en elektronisch klinken. Dat mag ik toch wel zeggen zonder zijn sound af te breken?
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 21:44

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.
    Supernice. Helaas iets te lang voor een sig.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Brad, je hebt helemaal gelijk, ieder zijn mening........

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    And goddamned go to bed everybody, it's late already!!!!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb best lang op een rack gespeeld en iedereen vond dat ik een hele dikke toon had..... m'n set was niet helemaal standaard. Eerste helft daarvan speelde ik met een analoge buizen preamp en de tweede met een Hughes & Kettner Access buizen midi preamp.

    Ik denk dat we Brad's commentaar pas in perspectief kunnen zien als we ook luisteren naar zijn sounds.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top