Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 22 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 217

Discussie: Racksound

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Martin, neem Brad niet TE serieus, hij is al de grootste pispaal van dit forum😂
    Ik heb zeer veel respect voor je toewijding en waardeer je inzet!
    Zo opereer ik ook met mijn band. Lekker spelen en gaan met die banaan! 💪

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hé Brad, heb je die super overtuigende opname van die metalzone nog? Nou houden bijna alle pro's er naast wat amps en pedalen een rackje op na, inclusief Brad z'n helden, maar bijna alle rackgear verneukt je natuurlijke gitaartoon. Wakey, wakey, Brad, da's de bedoeling van alles wat elektrisch versterkt wordt jong!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    En daarbij wil ik niet beweren dat ik alles beter weet dan jij Brad, of dat ik beter zou spelen - dat is subjectief, maar dit was overduidelijk niet een slimme discussie van je dat Rackgear je sound verkracht.......

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.
    Dit is wel quatsch.
    En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
    Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.
    En die set waar ik mee speel mag dan compact zijn, de mogelijkheden zijn groot genoeg. Jij had het erover dat de kwaliteit van de sound voorop staat. Nou dat vind ik dus ook al lever ik voor de handzaamheid graag wat aan mogelijkheden in. Dat is dus precies de reden waarom ik de spullen gebruik die ik nu gebruik. Die floorprocessor die ik gebruik is naar mijn ervaring de enigste die de gitaartoon intact laat.

    En als ik eerlijk ben dan hoor ik dat ook terug bij jouw demo. Best een mooie sound maar de gitaartoon is er in mindere mate.
    Wuhaha OMG! Meen je dat nou echt wat je hier nou roept? Jij hebt blijkbaar geen idee waarover je praat, met zulke lui ga ik niet eens in discussie laat staan uitleggen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Martin, neem Brad niet TE serieus, hij is al de grootste pispaal van dit forum😂
    Ik heb zeer veel respect voor je toewijding en waardeer je inzet!
    Zo opereer ik ook met mijn band. Lekker spelen en gaan met die banaan! 💪
    Vanaf nu ga ik hem echt niet series nemen nee.

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit is wel quatsch.
    En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
    Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.
    Ik heb het eigenlijk niet zo zeer over de 19'' pre en poweramps, want zeker de exemplaren zonder midi klinken prima. Ik heb het dan meer over de (multi) effectprocessors. Veel van die dingen maakten je geluid dunner, sterieler en minder dynamisch. Dat merk je vooral wanneer je de effecten uit zet.

    Ik ben overigens niet de enige die dat vind. Ik kwam toevallig bij de String laatst een oude Gitarist tegen met een interview met Eric Johnson. Die zei dat je door dat spul je natuurlijke gitaargeluid kwijt raakt en dat het daarom voor hem waardeloos was. Hij gebruikte in ieder geval in die tijd een reeks pedalen.

    Ik begrijp precies wat hij bedoelt.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......
    Nogmaals, we hebben het over de ME-5! niet de ME-50.. Jammer dat er een clip van een Poolse gitarist niet meer op Youtube staat, dan had je kunnen horen wat er met dat apparaat mogelijk is wanneer je hem goed afstelt.

    Een Lexicon reverb is van studiokwaliteit. Prima om zang op te nemen bijvoorbeeld. Voor een elektrische gitaar gelden andere criteria. Een apparaat met een dubieus ontwerp kan gehoormatig in combinatie met een gitaar beter klinken dan een "hoogwaardig'' apparaat.

    Het is niet voor niets dat gitaristen die schatrijk zijn en alles kunnen kopen deels met goedkope pedalen blijven werken.
    Een goed voorbeeld is David Gilmour. Die bleef gewoon zijn Boss pedaal compressor gebruiken terwijl hij ook een dure "hoogwaardige" studio compressor had kunnen gebruiken of een boetiek pedaal.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 21:23

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit is wel quatsch.
    En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
    Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.
    Dat hangt ervan af wat voor pre-poweramp combi je maakt want in principe moet er geen verschil zijn alleen dat 19” losse units zijn. Als ik mijn JMP-1 rechtstreeks in mijn poweramp plugt en aan een 4x12 hangt hoor jij het verschil niet tussen een top of een pre-poweramp combi.
    Denk ook dat in de jaren ‘80 een trend was om heel procest en wat jij noemt lineair/hifi te klinken. HH300 poweramp helpen daarbij om het erg ‘80 te laten klinken en dan hellemaal als er veel galm en delay gebruikt wordt. Men associeert rackgear dus met hoe ze toen klonken maar dat is een kwestie hoe je je gear instelt. Net als Brad kan je alles kut laten klinken 😜

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top